Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tambiman
    Citaat:
    Origineel gepost door serial
    krijgen members van dit forum ook korting op het chiptunen zelf?

Citaat:
    Origineel gepost door Bruno
    tuurlijk !

Geldt dit nog altijd?
    Ik heb voor donderdag een afspraak met m'n Vectra!
    Kan iemand dat bevestigen of dat klopt?
    En zoja, hoe moet je dan een afspraak maken..; gewoon via de website met de vermelding forum autowereld?
    Hoeveel bedraagt de korting dan? Iemand een idee?

Comment

• Vragen aan Bruno he

Mail ze even.

Ik heb in elk geval nog geen seconde spijt gehad.

Comment

• heeft er hier nog iemand problemen met de site van Heinz?

ik heb het al een paar keer geprobeerd de voorbije week, ik krijg eerst 'thank you for visiting...' dan druk ik op re-enter en dan krijg ik een minuscuul schermpje waar niets op te lezen valt
        dit zowel de intro als de rest van de website...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG
          heeft er hier nog iemand problemen met de site van Heinz?

ik heb het al een paar keer geprobeerd de voorbije week, ik krijg eerst 'thank you for visiting...' dan druk ik op re-enter en dan krijg ik een minuscuul schermpje waar niets op te lezen valt
          Werkt hier perfect ..

Comment

heeft er hier nog iemand problemen met de site van Heinz?

Gebruik je firefox of internet explorer?
            A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
              Gebruik je firefox of internet explorer?
              merci, het lag inderdaad aan firefox

Wie kan mij eens uitleggen hoe het komt dat als je een financieel toegeknepen versie van een motor (dus zelfde motor, turbo, uitlaatlijn, intercooler ed.) laat chiptunen, die niet het vermogen krijgt van een gechiptunede originele motor?

vb: audi a6 2.7 tdi

163 pk, na tuning 220 pk
              180 pk, na tuning 230 pk

Comment

Wie kan mij eens uitleggen hoe het komt dat als je een financieel toegeknepen versie van een motor (dus zelfde motor, turbo, uitlaatlijn, intercooler ed.) laat chiptunen, die niet het vermogen krijgt van een gechiptunede originele motor?

vb: audi a6 2.7 tdi

163 pk, na tuning 220 pk
                180 pk, na tuning 230 pk
                Waar haal je dat? Uit de toegeknepen versie haal je zelfs 240pk bij Heinz... om je maar te zeggen dat ze beide normaal gezien hetzelfde resultaat halen.

En daarmee is dat echt een totaal andere wagen, van 170pk naar 240pk is een enorm verschil voor die wagen. Meer moet je ook echt niet hebben, al kan het geen kwaad om nog meer vermogen te hebben zeker?

Nee, de eerste versnelling is dankzij dat vermogen totaal nutteloos geworden nu, maar daarover zullen we niet klagen.
                Last edited by ; 20/04/2006, 00:39.

Comment

• Wat zijn de mechanische verschillen tussen de 2.7 Tdi en de 3.0 Tdi, behalve de boring uiteraard? Turbo, Intercooler, ... ?

Comment

• Totdat er iets verkeerd gaat en er iets breekt, dan gaan hij (Olivier) je zeggen dat het zijn schuld niet is en moet je het zelf maar oplossen.

Comment

• bij mijn vw garage (rietje) kost het 857 euro (excl montagekosten) om ne 1.4TDI motor te chippen..zou da bij elke vw garage zo zijn er die goedkoper zijn vb. degene die met heinz samenwerken? Bij heinz is het 450 euro (excl btw)

Comment

• Hey,

Ben correct behandeld bij Heinz.. Heb wel op voorhand prijs gevraagd en het laten opschrijven. Getunende Golf V. Sportline. 1.9Tdi 4 motion
                        Origineel had ie 107.5 PK en koppel van 278Nm
                        Na tuning had ie 152.5PK en koppel van 349Nm
                        Héél tevreden nu.... een aanrader.
                        Last edited by Sega; 21/04/2006, 13:52.

Comment

• Vandaag een BMW X5 gezien met een stikker "powered bij Heinz". t'Is t'hopen dat ze hem daarom niet tegenhouden en op de testbank plaatsen.
                          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
                            Vandaag een BMW X5 gezien met een stikker "powered bij Heinz". t'Is t'hopen dat ze hem daarom niet tegenhouden en op de testbank plaatsen.
                            Dan baas van Heinz heeft een X5 geloof ik, mischien was het die ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                              Dan baas van Heinz heeft een X5 geloof ik, mischien was het die ?
                              De baas van Heinz = Heinz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
                                De baas van Heinz = Heinz
                                Tomatenketchup?

Comment

• dan zou hij veel wagens moeten hebben.
                                  er rijden hier TT's, cupra's, TDI's, bmw's in alle modellen rond met allen een tuned by heinz stickertje op. Krijg je gewoon mee als je hem laat chippen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MarcoVR6
                                    Totdat er iets verkeerd gaat en er iets breekt, dan gaan hij (Olivier) je zeggen dat het zijn schuld niet is en moet je het zelf maar oplossen.
                                    En dat is bij Heinz niet of wat?

Bij Heinz halen ze die waardes ook uit hetzelfde blokje hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                                      En dat is bij Heinz niet of wat?

Bij Heinz halen ze die waardes ook uit hetzelfde blokje hoor
                                      Ik heb de 2 topics van Intertuning en AutoTune Heinz samengevoegd. Uit deze 2 topics heb ik dit topic gevormd en de naam veranderd. Het zat me al langer dwars dat AutoTune Heinz een volledig en uitgebreid topic had en andere firma's huppelden er een beetje achteraan.

Uiteindelijk is het nog steeds de bedoeling dat we geen reclame willen toelaten, en AutoTune Heinz had op dat vlak zeker een voordeel. Uit respect voor de andere tuningfirma's heb ik de naam van dit topic aangepast om dit topic een algemener karakter te geven. Dit topic is dus een algemeen topic voor vragen en is zeker niet voorbehouden aan één firma, ook al heeft die hier lang de overhand gehad.

Dus alle vragen m.b.t. motortuning en anderen, die kan je hier kwijt.
                                      Last edited by Roughneck; 22/04/2006, 17:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
                                        Niemand heeft echt een goed antw gegeven op mijn vragen, die ik een tijdje geleden gesteld had, ik heb mijn wagen binne gedaan bij Heinz, maar eerlijk gezegd ben ik er niet van te spreken, ze hebben er een 187pk uitgehaald en een 412NM, auto trekt goed op,maar het voelt totaal geen 190pk aan, vanaf +/- 170km/h begint het kruipen eigenlijk naar de 220Km/h, waar ze bij heinz zeiden dat hij 240 kon, diegene die dat kan mag het mij eens bewijzen wel met evenveel pk en nm, 230 top als de baan mee gaat, en koppeling die mag ik gaan veranderen binnen een weekske ofzo,auto heeft nog maar 20 000km,maar de laatste week dat ik met de chip rij, schiet er precies niet veel meer over van mijn koppeling en dan het neusje van de zalm waar er voordien niets van roet of rook of dergelijke was, ben ik nu gewoon nog erger dan nen tractor of nen diesel vanuit de jaren '80, ook zeiden ze me dat ik mijn wagen mocht zien op de testbank, na langer dan een uur daar in de toonzaal bijna in slaap te liggen en niemand gezien, niemand uitleg gegeven, niemand gevraagd hoeveel pk ik wou of wat dan ook, komen ze terug van hé uwen auto is klaar, op dat moment kon mij dat eigenlijk niks schelen ik wou gewoon gaan rijden met mijn auto, ik wou de pk's voelen, tot savonds vrienden achter mij reden en derna zeiden dat het echt wel erg was, ik veroorzaakte soms zoveel rook bij het optrekken dat ik er gewoon beschaamd om was om op te trekken, auto had juist e paar uur stil gestaan, dacht mss dat dat de oorzaak was, maar nee hoor, snachts met een e90 320d ligge trekken op de autostrade, ik ging er voorbij net, maar ik was beschaamd voor de rook,de rook is ten allen tijde, zoveel bij zware belast als lichte, nu spreek ik echt uit ervaring en kan ik zeggen heb je VW of audi neem abt en be safe, betaal wa meer, maar op betrouwbaarheid en geen rook bij een diesel staat voor mij geen prijs, ik heb voor Heinz gekozen, ik ga met mijn wagen terug gaan om hem te laten DEtunen en als ik dan de rook nog heb en ik wil terug naar mijn origineel programma, zouden ze dan mijn geld terug geven, want ik was en ben een ontevreden klant, dat wil ik nog zien,dan gaat er pas een verhalendoos open gaan.

Sorry als het cru overkomt, maar waar ik voordien zo graag met mijn audi rond reed heb ik nu altijd een soort van schrik op men geweten dat er iets kapot gaat gaan, fun of driving is niet verbeterd, het is er gewoon iet meer.
                                        Je hebt de prijs voor "langste zin ooit" gewonnen ... proficiat!

Comment

• @ Try2PassMe

Ferme roetwolken zijn compleet normaal bij een gechipte turbodiesel, en ze hebben het allemaal, zowel BMW als VW als Audi als alle andere. Uiteraard zullen de auto's die een roetfilter hebben steken, nog altijd erg weinig of geen roetwolken uitstoten als je ze op hun staart trapt, maar al de rest (zonder roetfilter) gaat enorm hard "roken" als ze zijn gechipt en je zijdt ze plankgas.

Waarom ? Ik ken er niet de complete details van, maar wel dit : bij het chippen van een dieselmotor doet men één ding niet wat een constructeur wel doet, en dat is rekening houden met 't milieu. Als een constructeur (b.v. BMW) geen milieurvriendelijke wagen maakt, mag 'ie gewoon niet verkocht worden, punt andere lijn. De heersende milieurnormen worden steeds strenger en alle nieuwe auto's dienen daaraan te voldoen.
                                          Een chiptuner echter, die trekt zich daar niks van aan. De klant wil power en power is wat de klant zal krijgen. Het extra vermogen die de constructeur niét kan gebruiken omdat de auto anders niet meer aan de milieunormen zal voldoen, kan door de chiptuner dus perfect aangesproken worden.

Het gevolg daarvan is dus dat je gechipte kar een pak meer "rookt". Je bent niet alleen, 't is bij elke gechipte diesel zo (tenzij dus indien er een partikelfilter op steekt), ook bij de andere gechipte diesels hier op 't forum.

Secundo, de koppeling. Aangezien zowat elke massaconstructeur in elk model of elke motorisatie een koppeling steekt die "net voldoende" is voor die specifieke motor, heb je dus wat betreft koppelingen vergeleken met het motorvermogen en -koppel niet echt veel overschot. Het is een algemeen gekend én aanvaard feit dat het (zwaar) chippen van je turbodiesel een zware aanslag is op het lang leven van je koppeling, zo ook bij vele turbodiesels hier op 't forum.
                                          Een béétje serieuze chiptuner vertelt dat er ook bij. Ik heb zelf ook wel gehoord dat er zijn die zeggen dat de levensduur van de koppeling niet noemenswaardig vermindert, maar dat is dus je reinste onzin. Als je je een beetje informeert op voorhand, weet je dat. Hij die z'n kar laat chippen weet dat de kans dat z'n koppeling er een pak sneller door zit, érg groot is.

Rest enkel nog jouw "power-probleem". Dat moet je met Heinz of Bruno zelf zien te regelen, vrees ik. Immers als ik me niet vergis levert Heinz, net zoals vele andere tuners, een "niet tevreden geld terug" garantie.

Succes.

Comment

Working...
                                          X