Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door JunniOnze Merc E290TD had er 200.000. Tot nu toe (meer dan 300.000km momenteel) geen problemen die te wijten zijn aan het extra vermogen.
Nu, in de garage zeggen ze ons dat die d4-d zeker 400.000 probleemloze km's moet aankunnen, en mits goed onderhouden nog een pakje meer...
Misschien moet ik het eens aan een tuner zelf vragen wat hun ervaringen zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMGtja, dan noem je ook wel een oerdegelijke motor
Nu, in de garage zeggen ze ons dat die d4-d zeker 400.000 probleemloze km's moet aankunnen, en mits goed onderhouden nog een pakje meer...
Misschien moet ik het eens aan een tuner zelf vragen wat hun ervaringen zijn?2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caractereals je er nog zoalng wil mee doorrijden is da wel de moeite. maar dan moet je wel kunnen weerstaan hé om geen nieuwen te kopen!(ik heb in m'n anderhalf jaar rijbewijs al 3 auto's 'versleten'
)
Ik denk dat het niet echt een probleem vormt voor die chiptuning, maar vooral een kwestie van discipline is (goed laten warm draaien, niet te zwaar langdurig belasten,...), anders zal ie het niet lang meer uithouden.
Comment
-
als je zo graag van auto verwisselt is chiptuning een duur plezierke. het levert geen euro meerprijs op bij verkoop (wel integendeel!) en winst haal je der ook ni echt uit tenzij je een zuinigheidsfreak bent.2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
Ik heb dinsdag gebeld voor een afspraak om oTTo een vitaminekuutje te geven bij Heinz. Ik mocht vrijdag 9/06 afkomen. Nu krijg ik daarnet telefoon, ze zijn morgen onverwacht open en hadden nog nix op de planning staan. Dus vroegen ze of ik morgen kon? Tuuuuuurlijk! Dus morgen om 10h, le moment suprême!
Kben beniewd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaIk kreeg dit in PM. De auteur wenst z'n identiteit geheim te houden, vandaar enkele kleine wijzigingen. Alle vragen of gissingen die de auteur zou zijn, worden genegeerd en zijn off-topic.
Dit kan een uiterst positief verslag genoemd worden, mijn gedacht.
Echt heel mooi verslag ...
Vele onbeantwoorde vragen zijn opgelost voor mij.
Ik had ook eens een topic over dit "probleem" gestart en mijne werd toen gesloten
Ik had toen deze topic niet gevonden
GreetzLast edited by TheStraffe; 03/06/2006, 12:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevyIk heb dinsdag gebeld voor een afspraak om oTTo een vitaminekuutje te geven bij Heinz. Ik mocht vrijdag 9/06 afkomen. Nu krijg ik daarnet telefoon, ze zijn morgen onverwacht open en hadden nog nix op de planning staan. Dus vroegen ze of ik morgen kon? Tuuuuuurlijk! Dus morgen om 10h, le moment suprême!
Kben beniewd...
Kging wel niet achter vitamientjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PanterkenIk was daar ook vandaag
Kging wel niet achter vitamientjes
Serieus? Hoe laat waart ge daar?
Ik om 10h maar tis ni afgelope als verwacht.Ik had mij met een boekske in de zetel gezet, een 35 min zie ik oTTo ineens voor de deur staan!?!?
Ik denk, amai dieje zijn snel! Komt den chief (denk ik toch) naar mij en vraagt, hoeveel PK denkt ge da uwen auto heeft? Ikke, euhm, 180. Nope, 135! En hoeveel koppel? ikke, euhm, 235? Nope, 185! Wablief? Hoe is da mogelijk? Waarschijnlijk drukmassameter (of zoiets). Rijd ik dus blijkbaar al 5 maanden rond met slechts 135pk! En ik maar vinden dat dieje "goe vooruit ging"!
1 voordeel, zo'n meter kost normaliter een 90€ inc BTW, dus heb ik voor dat bedrag (+ plaatsing natuurlijk) ineens 45pk en 50nm bij!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JunniWaarschijnlijk zal het de luchtmassameter zijn die versleten is!? Komt vrij veel voor en kan inderdaad voor serieuze vermogensafname zorgen.
Da ist! De luchtmassameter!
Tja, da zei dieje mens ook,maar ge zou toch verwachte da degene dat da voor heeft, da voelt da?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevyBij Heinz zeiden ze dat zo'n meter 90€ kost. En dat het plaatsen ni te lang duurt . Daar verkoopt ge toch genen auto voor?
Hoewel zoiets naar het schijnt geleidelijk aan gebeurd, dus wie weet merk je het toch niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReynaerdeWat als de eigenaar niet wist wat het probleem was en veel hogere kosten verwacht?
Hoewel zoiets naar het schijnt geleidelijk aan gebeurd, dus wie weet merk je het toch niet.
Awel, ik moet toegeven dat ik er nog nooit van had gehoord.Der heeft nu nog nooit iemand tegen mij gezegd, zeker dat den luchtmassameter in orde is? Of, domme toch, mijnen luchtmassameter is weral kapot!
Klein vraagje toch nog, kan dit dan alleen bij turbomotoren? Zo ja, ook bij turbodiesels?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevyTja, da zou idd kunnen natuurlijk.
Awel, ik moet toegeven dat ik er nog nooit van had gehoord.Der heeft nu nog nooit iemand tegen mij gezegd, zeker dat den luchtmassameter in orde is? Of, domme toch, mijnen luchtmassameter is weral kapot!
Klein vraagje toch nog, kan dit dan alleen bij turbomotoren? Zo ja, ook bij turbodiesels?
En yup, dit komt uiteraard ook (het meeste?) voor bij turbomazouten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevyTja, da zou idd kunnen natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PirreZeker dat het LMM is? Want als ik het mij goed herinner had Tomski zijn A4 cabrio 1.8T die normaal 163pk moet hebben op de testbank bij heinz voor het tunen ook maar iets van een 136 pk ofzo.
Bij Heinz dachten ze dat het da was. Ze hebben 'em wel ad computer gehangen of zoiets en dieje gaf geen fout.Feit is dat ze genen auto tunen die (waarschijnlijk) drukverlies heeft. Vandaar da'k er eerst moest laten naar kijken. Ik ben direct naar m'n garage gegaaan en dieje zei toch ook dat het de lmm zou zijn. Der stond trouwens just nen TT binnen waarvan de lmm vervange was! Spijtig genoeg kan ik oTTo pas binnedoen op 14/06.
Slechts 136??Allé jong, zoiets kan toch ni? Waar lag de fout dan? Als da bij mij ook zo zou zijn, scheelt da nog meer é!
Comment
Comment