Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
kheb juist gezien op de site van Heinz dat er bij de 320d nog een straffere dan de gewone tuning is, er staat vanonder optional 195 pk en 430/450 Nm Is dit niet te? Hoeveel gaan ze uit de 163 pk dan niet halen
Dat is toch gewoon die gTa heeft gehad, en dat is dan ook meteen de 163pk versie :
nope, 150
Nope, gTa zijn Touring heeft +-126pk.
Ja, maar dat is gewoon omdat er niet de chip van de 150pk of 163pk in zit, de motor is gewoon dezelfde...
Nee, de 163 pk is niet alleen de chip veranderd hoor, deze motor heeft een totaal nieuwe turbo , andere zuigers, en natuurlijk nog een reeks aanpassingen . Dus als ze die gaan chippen ben ik is benieuwd
klopt toch niet wat je zegt gTa heeft een 150pk versie die voor fleet(leasing) rijders naar onder word begenst tot een 120pk voor de rest blijft alles hetzelfde. Dus niet te vergelijken met de oude 130pk versie.
Ik zeg toch niets over de 120 pk versie? kzeg alleen maar dat de motor van 163 grondig herzien tov de 150 pk versie( ja die is wel dezelfde als de afgezwakte voor de leasewagens)
kheb juist gezien op de site van Heinz dat er bij de 320d nog een straffere dan de gewone tuning is, er staat vanonder optional 195 pk en 430/450 Nm Is dit niet te? Hoeveel gaan ze uit de 163 pk dan niet halen
Bij de optional wordt een uitlaat , luchtfilterkit en versterkte koppeling ten sterktse aangeraden , das mss iets te , maar das ook speciaal voor die mensen die graag iets te hebben
Ik ben ook enorm tevreden klant bij heinz, ik zelf heb een audi a3 tdi 100pk standaard, na tuning 148,5 pk gemeten op testbank.
Het verschil hoef ik je dus niet uit te leggen zeker.
Wat ik echter wel wil vermelden is het volgende; ik heb ook de tuning laten doen via bruno dus iets goedkoper maar na het toepassen van de tuning kregen we geen deftig rusultaat, slecht 10 pk winst.
Ik wat ontgoocheld maar ze hebben er echt alles aan gedaan bij heinz om de oorzaak te vinden, eerst turboklep vervangen, dan luchtmassameter en elke keer met de vagcom volledig uitgelezen en in excel sheets geplaats voor oorzaak te vinden.
Ik ben dus in totaal 3 keer teruggeweest tot als het probleem is opgelost en dit allemaal zonder 1 euro extra aan te rekenen.
Ik zou geen enkele garage kennen die dit doet.
Zoals ook vermeld, geen vraag is te veel voor heinz en bruno. Dus als ik 1 tuner kan aanraden is het heinz en bruno voor mij.
Voila, hopende hiermee je uw beslissing wat te vergemakkelijken
Bij de optional wordt een uitlaat , luchtfilterkit en versterkte koppeling ten sterktse aangeraden , das mss iets te , maar das ook speciaal voor die mensen die graag iets te hebben
Bedankt,
Van die koppeling kan ik nog inkomen en betere luchtfilter ook wel een beetje maar waarom een andere uitlaat? Is dit voor een betere doorstroming van de uitlaatgassen?
maar waarom een andere uitlaat? Is dit voor een betere doorstroming van de uitlaatgassen?
Door de extra hoeveelheid uitlaatgassen die door de uitlaat stroomt en de beperkte doorstroomcapaciteit van de originele uitlaat lopen zowel druk als temperatuur net iets hoger op aan de turbo wat de levensduur daarvan niet ten goede komt , voornamelijk de te kleine catalysator is de boosdoener .
Zelfs op een standaart wagen loont het al de moeite om de uitlaat aan te passen om de temperatuur aan de turbo wat minder te hebben.
maar waarom een andere uitlaat? Is dit voor een betere doorstroming van de uitlaatgassen?
Door de extra hoeveelheid uitlaatgassen die door de uitlaat stroomt en de beperkte doorstroomcapaciteit van de originele uitlaat lopen zowel druk als temperatuur net iets hoger op aan de turbo wat de levensduur daarvan niet ten goede komt , voornamelijk de te kleine catalysator is de boosdoener .
Zelfs op een standaart wagen loont het al de moeite om de uitlaat aan te passen om de temperatuur aan de turbo wat minder te hebben.
Is het altijd mogelijk om eens te testen wat zo'n chip doet bij je eigen wagen...? en vele andere vragen.
Moet ik de weg uitleggen
E40 afrit aalst
richting dendermonde. Over brug blijven rijden langs de kerk en dan aan de 3lichten links. richting OLV ziekenhuis. Gewoon blijven rijden en na een km ofzo is het op de linkerkant
ik wou ook bij Heinz gaan voor chiptuning maar voor de garantie ben ik nu verplicht de chip door ABT te laten steken, doen ze dit nu bij Thoen in Aalst zelf of ergens anders, weet ik niet
Comment