Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy
    Spijtig genoeg kan ik oTTo pas binnedoen op 14/06.

Slechts 136?? Allé jong, zoiets kan toch ni? Waar lag de fout dan? Als da bij mij ook zo zou zijn, scheelt da nog meer é!
    Kewl, op de verjaardag van mijn vriendin én we zijn dan een jaar samen, hoera voor mij

Btw, slechts 136PK, jij hebt er op het moment ook maar 135
    Last edited by ; 04/06/2006, 14:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
      Kewl, op de verjaardaf van mijn vriendin én we zijn dan een jaar samen, hoera voor mij

Btw, slechts 136PK, jij hebt er op het moment ook maar 135
      Alvast proficiat!

Owowowowowow, met "slechts" bedoel ik ten opzichte van wat zou moeten zijn é!

Ik zeg ni da 136 of 135 weinig is maar als je 163 of 180 verwacht is het toch wat aan de lage kant é!

Comment

Alvast proficiat!

Owowowowowow, met "slechts" bedoel ik ten opzichte van wat zou moeten zijn é!

Ik zeg ni da 136 of 135 weinig is maar als je 163 of 180 verwacht is het toch wat aan de lage kant é!
        Merci
        Dat was niet aanvallend bedoeld hoor Ik wou gewoon zeggen dat jij een nog veel groter verschil hebt (135 -> 180) ivm Tomski (136->163)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
          Merci
          Dat was niet aanvallend bedoeld hoor Ik wou gewoon zeggen dat jij een nog veel groter verschil hebt (135 -> 180) ivm Tomski (136->163)
          Graag gedaan!

Neej, da was ook ni aanvallend opgepakt!

Maar ik wou ook ni uit de hoogte overkomen of zo! Ik heb respect voor iedereen, of ze nu met het traagste of het snelste rijden... of helemaal ni rijden, zolang ze maar respect voor mij hebben.

Had dieje A4 dan echt maar 136 of was da een foutje van Heinz. En als 't echt was, hoe kwam dat dan?

Comment

• ik 'hoop' dat mijn lmm ook kapot is.
            ik heb ineens het idee dat ik de nog niet eens de helft aan vermogen heb.
            komt er ook nog eens bij dat de auto in de hoge versnellingen bij vol gas vanaf 4000 toeren allerlei zuig- en blaasgeluiden maakt. na even een turbodrukmeter te hebben aangesloten (met tape op de ruitenwisser vastgeplakt ) kwam ik er achter dat de druk en te laag is en vanaf die genoemde 4000 toeren hevig op en neer gaat.
            na het het controleren van het hele buizensysteem (met behulp van een compressor druk op gezet) bleek dat er hoogstwaarschijnlijk geen lek is.
            ook na het vervangen van de diverter valve bleeft het probleem daar.

lmm?

chevy, herken jij iets uit mijn verhaal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gaston
              ik 'hoop' dat mijn lmm ook kapot is.
              ik heb ineens het idee dat ik de nog niet eens de helft aan vermogen heb.
              komt er ook nog eens bij dat de auto in de hoge versnellingen bij vol gas vanaf 4000 toeren allerlei zuig- en blaasgeluiden maakt. na even een turbodrukmeter te hebben aangesloten (met tape op de ruitenwisser vastgeplakt ) kwam ik er achter dat de druk en te laag is en vanaf die genoemde 4000 toeren hevig op en neer gaat.
              na het het controleren van het hele buizensysteem (met behulp van een compressor druk op gezet) bleek dat er hoogstwaarschijnlijk geen lek is.
              ook na het vervangen van de diverter valve bleeft het probleem daar.

lmm?

chevy, herken jij iets uit mijn verhaal?
              Wel Gaston, ik moet zeggen dak niets uit je verhaal herken! Het meeste begrijp ik zelfs ni! Ik weet wel zeker dat ik vanaf 4000 toeren geen zuig- en blaasgeluiden hoor. Voor mijn part was/is zelfs alles ok met m'n wagen. Maar Heinz zei, diejen auto geraakt ni vooruit! En hij heeft natuurlijk de curve die dat aantonen. Ik zou 'ns iemand met oTTo moeten late rijden die er iets van kent denk ik.

Blijkbaar kan je makkelijk merken of het je lmm is. Dus ik zou zegge, hang de jouwe ook 'ns aan de computer?

Comment

• ok thnx!

Comment

• ik heb een obd kabel waarmee je kunt meten in welke staat je lmm is, of hij zijn waarden nog haald of niet..

Mijne is ook al vervangen en steekt nu een pierburg in.. weet niet of deze in jouw model ook passen maar het kan wel zorgen voor een serieuze afname in kracht.. 10pk kan maar 25???
                  anyway ik ben deze week ook geweest.. mijne komt ook niet aan zijn pk's door de turbo die versleten is..
                  nu 150pk en 380Nm als de turbo vervangen word zou hij waardes kunnen halen van 170pk en 400Nm
                  2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                  2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wachma
                    ik heb een obd kabel waarmee je kunt meten in welke staat je lmm is, of hij zijn waarden nog haald of niet..

Mijne is ook al vervangen en steekt nu een pierburg in.. weet niet of deze in jouw model ook passen maar het kan wel zorgen voor een serieuze afname in kracht.. 10pk kan maar 25???
                    anyway ik ben deze week ook geweest.. mijne komt ook niet aan zijn pk's door de turbo die versleten is..
                    nu 150pk en 380Nm als de turbo vervangen word zou hij waardes kunnen halen van 170pk en 400Nm
                    Van 180 naar 135 is toch 45? Goh, ik hoop dat mijnen turbo ni versleten is want das een pak duurder dan een luchtmassameter!

Comment

• BMW E90 chiptuning

Yo, mijn eerste post!
                      Ik heb de laatste weken heel wat nagelezen over chiptuning, op dit en andere fora, en ik was redelijk enthousiast om mijn BMW E90 320D (163PK) te laten chippen tot 200PK of meer. Maar mijn teleurstelling was groot toen ik even een mailtje deed naar mijn BMW dealer om na te vragen ivm garantie en welke tuner zij zouden aanraden ->

Bij BMW Belgium zijn ze de laatste tijd enorm streng op chiptuning.
                      Als we een getunde bmw diesel aan ons computer hebben hangen
                      kunnen ze in Bornem al zien dat de wagen getund is en vervalt on
                      middelijk de garantie op de aandrijflijn.Onlangs nog meegemaakt.
                      Dus als je iets wil doen enkel een powerbox die er eenvoudig uit
                      te halen is.

Comment

• Via OBD is het maar een paar minuten werk om het standaardprogramma terug te uploaden. Ik heb dit vorige week ook laten doen toen mijn wagen op onderhoud moest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Junni
                          Via OBD is het maar een paar minuten werk om het standaardprogramma terug te uploaden. Ik heb dit vorige week ook laten doen toen mijn wagen op onderhoud moest.
                          gTa heeft hier hele tijd geleden weten te vertellen da ze daar ook kunnen achter komen.. daarom heeft 'ie babs maar standaard gelaten...

Comment

• Yup, dat had ik ook gelezen. Dat ze kunnen zien hoeveel keer er in het motormanagement is geweest dacht ik?

En steken ze het dan zowieso op chiptuning? Ze kunnen toch niet bewijzen dat er effectief iets gewijzigd is geweest, enkel dat er gelezen is? Of kunnen ze toch ook achterhalen dat er geschreven is geweest?

Comment

• Ik heb om wat meer uitleg gevraagd. Ik heb op buitenlandse sites veel goeie dingen over zo'n powerbox gelezen, maar volgens mij kan dat toch niet tippen aan het herschrijven van het programma zelf. Maar om nu mijn garantie te verliezen is het me ook niet waard, en aangezien blijkbaar niet de dealer maar BMW zelf die gegevens kan lezen kan je het ook niet op een akkoordje gooien... Ik had niet gedacht dat dit mogelijk zou zijn, maar ik vertrouw er wel op dat mijn dealer er niet voor zal liegen.

Comment

• In geval van een ongeluk zal een powerbox wel sneller een nadeel vormen dan OBD tuning denk ik...

Comment

• kleine update van de dealer:

CTH doet voor ons de chiptuning.Nog niets kapot gehad, ook geen turbo.
                                  We laten nu de klanten een papier ondertekenen dat als de garantie door
                                  een of andere reden geweigerd word ,wij van ons uit er niets aan kunnen
                                  doen.Ondanks dit document gaat het chippen gewoon door.

Comment

Wel Gaston, ik moet zeggen dak niets uit je verhaal herken! Het meeste begrijp ik zelfs ni! Ik weet wel zeker dat ik vanaf 4000 toeren geen zuig- en blaasgeluiden hoor. Voor mijn part was/is zelfs alles ok met m'n wagen. Maar Heinz zei, diejen auto geraakt ni vooruit! En hij heeft natuurlijk de curve die dat aantonen. Ik zou 'ns iemand met oTTo moeten late rijden die er iets van kent denk ik.

Blijkbaar kan je makkelijk merken of het je lmm is. Dus ik zou zegge, hang de jouwe ook 'ns aan de computer?
                                    Bij mijne ex golf IV was het heel duidelijk waneer de lmm zijne geest aan het geven was. Heb er in die 4 jaar dat ik er mee gereden heb 2 nieuwe moeten steken. Begint telkens met een afname van het vermogen op een bepaald toerental (bij mij2800 t/min) precies een dood moment. bij de eerste tekenen gebeurd dit maar af en toe maar na enige tijd doet deze da constant. Kan best geloven dat een leek dit moment niet voeld als hij de auto zo gekocht heeft. Best wel een leuke ervaring als je de lmm dan veranderd.

Comment

• Zou het kunnen dat een wagen op een vermogenbank niet kan getest worden wegens niet uitschakelbare tractiecontrole?

Heeft men mij in ieder geval deze morgend verteld bij DMT....
                                      2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• Het is hier zo stil... geen getunede wagens meer bijgekomen? Of ervaringen?
                                        Ik heb een pm gestuurd naar Bruno, maar ik denk dat hij hier ook niet meer zit...

Ik ga binnenkort eens naar Heinz, mijn hoofd laten zot maken.
                                        Te Koop: Mercedes C220 W205 Avantgarde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silver Lightning
                                          Het is hier zo stil... geen getunede wagens meer bijgekomen? Of ervaringen?
                                          Ik heb een pm gestuurd naar Bruno, maar ik denk dat hij hier ook niet meer zit...

Ik ga binnenkort eens naar Heinz, mijn hoofd laten zot maken.
                                          welke auto heb je?
                                          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Working...
                                          X