Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Silver Lightning2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
snap ik ook wel dude, maar een gechipte wagen met 172 pk en een 6 bak moet wel over de 200 gaan, anders is de spreiding wel HEEL slecht. (maar kun je wel snelle tussensprints doen!)
2006 - E61 525d M pack - carbon black met zwart dakota leder
2009 - E91 318d - saffierzwart met zwart leder (wife)
Comment
-
na dat voorval van afgelopen weekend ( waarbij ik daar goed op mijn chocodijzen heb gekregen van een equivalente E61) heb ik echt al sterk liggen twijfelen om de 535 toch wat ketchup te geven.....
Het geluid dat die kerel zijn kar maakte ...en de stuwkrachtfenomenaal...
En ik heb naar de dealer gebeld(was van bij vandenbroeck) en die bevestigde me dat het een Heinz produkt was...inclusief de 4 uitlaten.... hij dacht zelfs dat het maar een 530 was...
ik ga toch eens contact opnemen met den heinz...there can be only one!!
Comment
-
Ja, inderdaad, de acceleratieverschillen zijn echt het meest fantastische wat een tuning doet. Die pk's daar kijk ik niet zo achter, maar de stoot in je rug ... die moet je gewoon voelen!!!!2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
Ben hier de laatsten tijd heel wat aan het lezen over motortuning en lees nergens over DMT-tuning...iemand ervaring mee (al dan niet goed).
Heb daar het programma gevraagd voor mijn 1.9CDTi 150pk om hem naar 182pk en 385nm te brengen omdat Malle voor mij véél dichter is dan Heinz (sorry Bruno) maar het programma (het progr. voor den 100 en 120pk hadden ze al maar de 150pk is nog zeldzaam meneer) schijnt na (dat is binnen een week of twee wss. wel binnen zeiden ze) vele weken nog niet binnen te zijn.Duurt wachten gewoon lang of...
2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fa820373@SKYNETBen hier de laatsten tijd heel wat aan het lezen over motortuning en lees nergens over DMT-tuning...iemand ervaring mee (al dan niet goed).
Heb daar het programma gevraagd voor mijn 1.9CDTi 150pk om hem naar 182pk en 385nm te brengen.2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic
Comment
-
Hi,
Ik ben aan het nadenken of ik al dan niet mijn Golf V GTI laat chiptunen door Heinz.
Maar ik heb nog een paar vragen hierover en misschien kunnen jullie me daarbij helpen.
1) Mijn auto is nog redelijk nieuw (2500km) en ik vraag me af van welke kilometerstand of leeftijd het "veilig" is om een chiptuning te laten uitvoeren?
2) Bij de tuning door Heinz, passen ze daar alleen de software aan of worden er nog andere modificaties doorgevoerd zoals bijvoorbeeld een stijging in turbodruk?
3) Aangezien er dan rond de 240-250pk op de voorwielen staan, raadt men dan nog andere aanpassingen aan zoals bijvoorbeeld andere remmen, luchtfilter,...???
Als laatste nog een eigenaardigheid die ik op de Heinz site ontdekt heb:
Hoe komt het dat een GTI tuning 1200€ kost maar een tuning van een andere
turbometer zoals de Opel 2.0T maar 690€ kost?
De A3 2.0TFSI heeft identiek dezelfde motor maar die tuning kost "maar" 990€
Wat is de reden hiervoor??
Alvast Bedankt voor de info
Comment
-
Bij heinz wordt de turbodruk van 2 naar 2,25 bar verhoogt, en dat levert ongeveer 240pk op dan. In sommige gevallen (Turboman) kan dat tot 254 gaan (gemeten op testbank Heinz zelf)
Met de standaard remmen en luchtfilter zit je normaal wel goed, hoewel een goede K&N nooit verkeerd is, al was het maar voor het geluid.
De prijspolitiek van Heinz ken ik niets van. Ik denk dat dat vooral vraag en aanbod is...
Comment
Comment