Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MbmanSimpele vraag, dus simpel antwoord gewenst:
Hoe zit het met de motorgarantie? Nemen tuners die over en hoe financieren ze dit ?
Ik kan me niet voorstellen dat er een verzekeringsmaatschappij iets illegaals gaat verzekeren ?
Verzekeringsmaatschappij weet van niets hé. Zouden ze toch na onderzoek op de tuning vallen en het ongeluk is veroorzaakt door de motor tuning dan trekt die zich terug ...
Maar je kan ook omver gereden worden als je de straat over steekt ....
Het houdt een zeker risico in maar het is het waard in mijn ogen ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoHeb je geen aangifteplicht?
Je zegt het best niet aan de staat dat je pk's omhoog gaan want dan kan je nog eens 2500€ extra BIV te betalen ... (bv indien je van 200pk naar 240 gaat)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yveslateurJe kan het aan de verzekering melden zodat je BA een beetje omhoog gaat maar ik had dat niet gedaan (vorige wagen). Nooit problemen gehad ... maar nog eens het is altijd een risico ....
Je zegt het best niet aan de staat dat je pk's omhoog gaan want dan kan je nog eens 2500€ extra BIV te betalen ... (bv indien je van 200pk naar 240 gaat)
Mijn mini gaat wss ook van 40 naar 60+ pk, maar dat wordt wel aangegeven hoor...
Comment
-
Ik denk dat mannen zoals de gekende chiptuners geen extra verzekering afsluiten om de eventuele gevallen die door de constructeursgarantie worden afgewezen en dan alsnog van hen wordt geëist, te dekken.
Ik vermoed dat er - zo lees ik het toch ook op een aantal Duitse fora - eerst hardball wordt gespeeld, zodat de meeste eisers op den duur gaan afhaken. Komt 't toch tot 'n rechtszaak, b.v., en wordt er veroordeeld, dan wordt er uit eigen zak betaald, vermoed ik.
Of anders wordt 't aan de productaansprakelijkheidsverzekering gegeven, waarvan ik hoop dat de meeste ondernemers ze hebben afgesloten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yveslateurJe kan het aan de verzekering melden zodat je BA een beetje omhoog gaat maar ik had dat niet gedaan (vorige wagen). Nooit problemen gehad ... maar nog eens het is altijd een risico ....
Je zegt het best niet aan de staat dat je pk's omhoog gaan want dan kan je nog eens 2500€ extra BIV te betalen ... (bv indien je van 200pk naar 240 gaat)
Een heuse vermogensboost + een sportief rijgedrag ... en dat niét verzekeren, vind ik (vrij) gevaarlijk en eigenlijk uitermate dwaas. Maar dat moet elk voor zich uitmaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaIk vermoed dat er - zo lees ik het toch ook op een aantal Duitse fora - eerst hardball wordt gespeeld, zodat de meeste eisers op den duur gaan afhaken. Komt 't toch tot 'n rechtszaak, b.v., en wordt er veroordeeld, dan wordt er uit eigen zak betaald, vermoed ik.
Comment
-
Even, naar aanleiding van een PM van een forumlid die een bijkomende vraag had, een nuancering toevoegen.
Wat ik omschreef is uiteraard énkel mogelijk voor "redelijke" vermogensstijgingen, én de kans is érg groot dat je zal moeten opboksen tegen de standaardzin "Wij mogen enkel wettelijke zaken verzekeren, dus als 'ie niet is geschouwd met zoveel pk mogen wij 'm niet verzekeren." Laat je niet doen, het is weldegelijk mogelijk. Ik heb één 320d 150pk lopen die op 170pk verzekerd is, terwijl 'ie in realiteit 190pk heeft. De bijpremie bedroeg ongeveer 25% (erg duur dus).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MbmanMaar een Kempower hééft geen eigen zak
Bij erg grote schadevergoedingen laat men zich gezwind failliet verklaren en de kous is af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaEen heuse vermogensboost + een sportief rijgedrag ... en dat niét verzekeren, vind ik (vrij) gevaarlijk en eigenlijk uitermate dwaas. Maar dat moet elk voor zich uitmaken.Oorspronkelijk geplaatst door gTaIk heb één 320d 150pk lopen die op 170pk verzekerd is, terwijl 'ie in realiteit 190pk heeft. De bijpremie bedroeg ongeveer 25% (erg duur dus).
Comment
-
Hoe betrouwbaar zou de chiptuning zijn van de 1.3 CDTI? 200Nm/90pk -> 240Nm/110pk (heinz website)?
Ik mis soms dat extra'tje in de wagen en vraag me af of dit met chiptuning mss niet wat kan verbeteren?Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octa+Hoe betrouwbaar zou de chiptuning zijn van de 1.3 CDTI? 200Nm/90pk -> 240Nm/110pk (heinz website)?
Ik mis soms dat extra'tje in de wagen en vraag me af of dit met chiptuning mss niet wat kan verbeteren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yveslateurIs binnen grens van 25 % dus lijkt me geen overdreven tuningPeugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octa+maar 110pk uit een 1.3'tje?
Of als je in de sfeer van 1..'s wil bijven : de oude Polo G40 deed 130pk uit een 1.3.
Is dus niet te gek als je 't mij vraagt.
Niet gekker dan een Cooper S JCW met 210pk uit een 1.6.
Enfin, you catch my drift
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TommieEen S2000 doet 240pk uit een 2.0
Of als je in de sfeer van 1..'s wil bijven : de oude Polo G40 deed 130pk uit een 1.3.
Is dus niet te gek als je 't mij vraagt.
Niet gekker dan een Cooper S JCW met 210pk uit een 1.6.
Enfin, you catch my driftPeugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReynaerdeZetels, stuur, versnellingspook, zonnekleppen, het reservewiel,...
Staat het niet op de site van Heinz?
Super!
Het staat er idd bij als ik me ni vergis, 163pk -> 198pk en 230nm -> 280nm.
Edith merkt hier juist op dat de prijs ni van de poes is!
Comment
Comment