Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Even een uitdraai posten van een dyno run na chip op maat en uitlaat, bij een Seat TDI 150pk. Tuning is gedaan zoals je ziet bij JDengineering. Zowat beste tuner voor VAG die er is. Echte vakman, en dat zie je aan het verloop van koppel en vermogen!

Comment

• Jeroen Dik.

Maar die zit wel een eind in Nederland he.

Moest die even ver zijn als Heinz, dan ging ik ook bij Jeroen.

Ik ben een reuzegrote fan van zijn Corrado G60-16v...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
        Jeroen Dik.

Maar die zit wel een eind in Nederland he.

Moest die even ver zijn als Heinz, dan ging ik ook bij Jeroen.

Ik ben een reuzegrote fan van zijn Corrado G60-16v...
        Inderdaad, is een eindje. Ik vind het dat wel waard. Anderhalf jaar geleden ook met maat zijn A3 TDI naar noorden van Nederland gereden voor één der beste tuners: hartogtuning. Dan kan je pas genieten van de terugrit

Comment

• Wel, ik zal volgende maand eens contact opnemen met Jeroen.

Ik zal 'em mijn tuninggrafiek van Heinz doormailen en als hij beter kan doen, niet in cijfers maar wel in verloop, dan rijd ik naar hem.

Comment

• Heb je je uitdraai op pc staan?

Comment

• Nee, steekt bij m'n papieren van de wagen. Maar die kan ik altijd inscannen natuurlijk.

Comment

• Als je tijd vind mag je dat altijd eens doen

Comment

• En als jij die vraag nog eens kan stellen zonder dt-fout, dan zal ik dat écht doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                    En als jij die vraag nog eens kan stellen zonder dt-fout, dan zal ik dat écht doen.
                    En als jei tijt vint mach je dad alteit eenz deon

Comment

• Digitune in Nederland zal binnekort ook eens mogen sleutelen aan de onze, paar keer heen en weer gemaild, lijkt me goede service te geven en weet toch wel wat van zijn vak.
                      Bijkomend krijgen we 50.000km garantie en is 'ie dealer van MB en AR Nederland

Comment

• Tiens, nog altijd niet gesloten

Comment

• inderdaad , de tuners zijn ook open op zaterdag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                            inderdaad , de tuners zijn ook open op zaterdag

hij heeft wel een punt. afgaande van die regels ivm infractions moet je dit topic sluiten, want het is iets illegaals.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichten

hij heeft wel een punt. afgaande van die regels ivm infractions moet je dit topic sluiten, want het is iets illegaals.
                              dus Kempower, Intertuning, Heinz,... zijn dan ook illegaal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
                                dus Kempower, Intertuning, Heinz,... zijn dan ook illegaal?

zolang de verzekering maar in orde is van degene die hun auto's hebben laten chippen hé.

en daarbij : de wetgeving vermeldt duidelijk dat aanpassingen aan het motorgedeelte verboden is. dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichten
                                  zolang de verzekering maar in orde is van degene die hun auto's hebben laten chippen hé.

en daarbij : de wetgeving vermeldt duidelijk dat aanpassingen aan het motorgedeelte verboden is. dus...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door how2tune.be
                                  Er loopt een onderzoek naar de mogelijkheden op het vlak van motortuning. Eens we de resultaten van dit onderzoek kennen, komt hierover meer informatie.
                                  ...

12345

Comment

• het is dus een grijze zone in de wetgeving
                                    volgens het wetboek verboden, en volgens how2tune niet echt verboden
                                    => topic mag dan ook open blijven

Comment

het is dus een grijze zone in de wetgeving
                                      volgens het wetboek verboden, en volgens how2tune niet echt verboden
                                      => topic mag dan ook open blijven
                                      Waarom ?

chiptuning -> wijziging vermogen -> eventueel in andere schijf BIV -> illegaal

In de omzendbrief van minister Landuyt (waar McClane naar verwijst bij m'n vraag in feedback) staat trouwens ook duidelijk:

Zijn in elk geval verboden:
                                      ...
                                      27) motortuning
                                      Kan het duidelijker ?

How2tune is trouwens geen 'rechtsgeldig' document, eerder een informatiemedium. De disclaimer verduidelijkt dat ook:

Deze informatie is gegeven 'as is'. Indien de informatie op de website onvolledig is of fouten bevat kan FBAT hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld. FBAT neemt dus geen enkele verantwoordelijkheid en biedt geen garantie aangaande de cijfers die worden gepresenteerd op deze website.

Comment

• mja, how2tune gaat toch uit van de regering en daar verkondigen ze iets anders dan wat in het wetboek staat. Dus er is een twijfelmogelijkheid.
                                        Die disclaimer gaat daar niet veel aan veranderen.

Comment

mja, how2tune gaat toch uit van de regering en daar verkondigen ze iets anders dan wat in het wetboek staat. Dus er is een twijfelmogelijkheid.
                                          NEE

..

Comment

Working...
                                          X