Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
    NEE

..
    laat maar, we gaan der toch niet uitkomen

Comment

• Laten we in dit topic ervaringen over motortuning posten in plaats van te zeuren. Dank!
      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
        Laten we in dit topic ervaringen over motortuning posten in plaats van te zeuren. Dank!
        Heel juist !

Hierbij de volgende vraag : Heeft er iemand ervaring met Kempower?
        Ik heb nl eens de prijs gevraagd om een bmw 120d te tunen en kreeg de volgende prijsopgave.

Tot hoever kunnen jullie gaan ( PK) ? 205 pk & 420 Nm
        De prijs voor de extra paarden ? 700,00 Euro + BTW = 847,00 Euro all in

En op hun site staat :
        STAGE 0MKF10-BM-09M47711150163340340chiptuning st1 BMW 120d 150 incl dyno*
        300,00 €
        STAGE 1MKF11-BM-09M47611150205340420chiptuning st1 BMW 120d 150 incl dyno*
        750,00 €

Dit alles zonder BTW.

Ik dacht dat een bmw 120d versie 150 Pk enkel een elektronisch afgestelde 163 Pk was.
        Indien mijn veronderstelling juist is, is het toch wat veel poen om naar 163 Pk te gaan vind ik.

Wat denken jullie van de stage 1 (205Pk / 420 Nm). Is dat niet wat te veel extra vermogen en koppel?

Ik heb wel al veel positieve verhalen gelezen van Heinz-tuning, maar tot op heden nog geen reaktie op mijn mail.

Comment

• Zeker ook eens bij Heinz horen.
          Is ook veel dichter bij de deur voor jou

Comment

• JD Engineering (wel wat km's doen, maar zou het meer dan waard zijn) en InterTuning in Bertem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Junni Bekijk Berichten
              JD Engineering (wel wat km's doen, maar zou het meer dan waard zijn) en InterTuning in Bertem.
              Da's inderdaad een eindje rijden. En ook meer voor Volkswagen en Audi zo te zien op de site.
              K'ga het een beetje dichter bij huis zoeken denk ik.

Comment

• Oh ja, het was voor Bmw zeker? JD is een echte VAG-man, hoewel hij een ander (Duits) merk niet zal afslaan zeker?

Comment

• www.tamcarworks.be

als ge de turbo's van een 996 upgrade zal ne bmw chippe ook wel lukken denk k eh

zeker op de teaser klikken rechts beneden op de homepage van de peugeot!!!!

Greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4B7 Bekijk Berichten
                    www.tamcarworks.be

als ge de turbo's van een 996 upgrade zal ne bmw chippe ook wel lukken denk k eh

zeker op de teaser klikken rechts beneden op de homepage van de peugeot!!!!

Greetz

Zo kan ik het ook zene ... op ne toerenteller de cijferkes van de snelheidsmeter plakke
                    Serieus .... diene peug gti ga nogal vooruit . Zal wel op de rollenbank zijn zeker (maar dan nog)

Comment

• hell no!!!!

was zeker nie op de testbank kerel!!!!!

aan die motor is meer dan e jaar gewerkt geweest!!!!
                      believe me,everything he does is magic
                      ff serieus,hij weet zeer goed wa m doet zenne
                      is nu bezig aan ne crx del sol,ajai als die gaat buiten komen
                      morgen testritje me de porsche whiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Zeker ook eens bij Heinz horen.
                        Is ook veel dichter bij de deur voor jou
                        Verleden week al eens een mailke gestuurd. Nog geen antwoord
                        Zal het mss te druk hebben .... kga er nog eentje maken

Btw ... knappe en interressante site van U

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaCaSa Bekijk Berichten

Naar welk adres heb je gemaild ?

Comment

Voor een mailtje terug te krijgen moet je geduld en geluk hebben.

Comment

Naar welk adres heb je gemaild ?

Via de site --> contact --> info

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                Voor een mailtje terug te krijgen moet je geduld en geluk hebben.
                                Geduld heb ik wel .... kzal wachten tot morgen

Comment

Geduld heb ik wel .... kzal wachten tot morgen
                                  Anders Pm je me maar even, geef ik je iemand anders zijn mail adres ... Stijn is misschien afwezig (ziek ?)

Comment

Anders Pm je me maar even, geef ik je iemand anders zijn mail adres ... Stijn is misschien afwezig (ziek ?)
                                    ...

Comment

• Eind dit jaar mag ik me een nieuwe wagen kiezen. Ik heb het erg voor de nieuwe Saab 9-3 Sport Hatch (Sport Estate) met een 1.9 TiD motor. Uiteraard had ik hem graag laten tunen bij Heinz (of eventueel iemand anders indien beter). Ik ben alvast eens een kijkje gaan nemen op www.autotuneheinz.be

De 120 pk versie (8 klepper) geeft volgende resultaten:

120 pk => 150 pk & 280 Nm bij 2300 T/min => 360 Nm bij 2100 T/min

De 120 pk kan optioneel zelfs tot dit opgekieteld worden:
                                      120 pk => 190 pk & 280 Nm bij 2300 T/min => 400 Nm bij ???? T/min

De 150 pk versie (16 klepper) geeft dit als resultaat:

150 pk => 190 pk & 310 Nm bij 2300 T/min => 390 Nm bij 2100 T/min

Nu heb ik hieromtrent verschillende vragen:
                                      1. Van 120 naar 190 pk, is dit verantwoord?
                                      2. Koop ik niet beter de 150 pk versie (hij haalt wel minder Nm)?
                                      3. Optioneel? Is dit nog steeds door programma aanpassing?
                                      4. Heeft iemand al een dergelijke motor (idem Alfa, Fiat & Opel) van 120 naar 190 pk's laten zetten?
                                      5. Naar het schijnt hebben die motoren een enorm turbogat onder 2000 T/min. Is dit beter bij andere merken? Wordt dit beter door de tuning?
                                      6. Een BMW 320d Touring komt ook in aanmerking. is deze beter te tunen dan de Saab? Wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. de Saab? Welke is het snelst? Zit er veel verschil op? Welke versie raden jullie aan (136, 150, 163 pk)?

Comment

• Iemand die JD Engineering kent?
                                        Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• De vraag moet zijn: wie kent JD niet?

Ik heb nog geen persoonlijk contact met hem gehad, maar heb nog maar enkel zéér positieve comments gelezen/gehoord.

Comment

Working...
                                          X