Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Laten we in dit topic ervaringen over motortuning posten in plaats van te zeuren. Dank!
Heel juist !
Hierbij de volgende vraag : Heeft er iemand ervaring met Kempower?
Ik heb nl eens de prijs gevraagd om een bmw 120d te tunen en kreeg de volgende prijsopgave.
Tot hoever kunnen jullie gaan ( PK) ? 205 pk & 420 Nm De prijs voor de extra paarden ? 700,00 Euro + BTW = 847,00 Euro all in
En op hun site staat : STAGE 0MKF10-BM-09M47711150163340340chiptuning st1 BMW 120d 150 incl dyno*
300,00 €
STAGE 1MKF11-BM-09M47611150205340420chiptuning st1 BMW 120d 150 incl dyno*
750,00 €
Dit alles zonder BTW.
Ik dacht dat een bmw 120d versie 150 Pk enkel een elektronisch afgestelde 163 Pk was.
Indien mijn veronderstelling juist is, is het toch wat veel poen om naar 163 Pk te gaan vind ik.
Wat denken jullie van de stage 1 (205Pk / 420 Nm). Is dat niet wat te veel extra vermogen en koppel?
Ik heb wel al veel positieve verhalen gelezen van Heinz-tuning, maar tot op heden nog geen reaktie op mijn mail.
als ge de turbo's van een 996 upgrade zal ne bmw chippe ook wel lukken denk k eh
zeker op de teaser klikken rechts beneden op de homepage van de peugeot!!!!
Greetz
Zo kan ik het ook zene ... op ne toerenteller de cijferkes van de snelheidsmeter plakke
Serieus .... diene peug gti ga nogal vooruit . Zal wel op de rollenbank zijn zeker (maar dan nog)
aan die motor is meer dan e jaar gewerkt geweest!!!!
believe me,everything he does is magic
ff serieus,hij weet zeer goed wa m doet zenne
is nu bezig aan ne crx del sol,ajai als die gaat buiten komen
morgen testritje me de porsche whiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Eind dit jaar mag ik me een nieuwe wagen kiezen. Ik heb het erg voor de nieuwe Saab 9-3 Sport Hatch (Sport Estate) met een 1.9 TiD motor. Uiteraard had ik hem graag laten tunen bij Heinz (of eventueel iemand anders indien beter). Ik ben alvast eens een kijkje gaan nemen op www.autotuneheinz.be
De 120 pk versie (8 klepper) geeft volgende resultaten: 120 pk => 150 pk & 280 Nm bij 2300 T/min => 360 Nm bij 2100 T/min
De 120 pk kan optioneel zelfs tot dit opgekieteld worden: 120 pk => 190 pk & 280 Nm bij 2300 T/min => 400 Nm bij ???? T/min
De 150 pk versie (16 klepper) geeft dit als resultaat: 150 pk => 190 pk & 310 Nm bij 2300 T/min => 390 Nm bij 2100 T/min
Nu heb ik hieromtrent verschillende vragen:
Van 120 naar 190 pk, is dit verantwoord?
Koop ik niet beter de 150 pk versie (hij haalt wel minder Nm)?
Optioneel? Is dit nog steeds door programma aanpassing?
Heeft iemand al een dergelijke motor (idem Alfa, Fiat & Opel) van 120 naar 190 pk's laten zetten?
Naar het schijnt hebben die motoren een enorm turbogat onder 2000 T/min. Is dit beter bij andere merken? Wordt dit beter door de tuning?
Een BMW 320d Touring komt ook in aanmerking. is deze beter te tunen dan de Saab? Wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. de Saab? Welke is het snelst? Zit er veel verschil op? Welke versie raden jullie aan (136, 150, 163 pk)?
Comment