Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Helemaal geen offence
want ik heb een 2.0 benzine.
De meeste wagens zijn er echter op voorzien om een grotere kracht te verwerken. Dus als je niet begint met turbo's of NOS te plaatsen, zal je met een chiptuning geen problemen hebben.
Die "extra" prijs die je vernoemd. Als je die chiptuning aangeeft ben je niet al te slim. En betaal je veel minder belasting en verzekering voor een meestal krachtigere wagen, ipv gewoon een versie zwaarder te kopen.
Je moet natuurlijk niet zot beginnen doen en nog altijd de mooi de motor laten opwarmen enzo. Het is zelfs bewezen dat een gechipte motor minder verbruikt bij normaal gedrag, omdat zijn benzine mengsel anders afgesteld is.
Helemaal geen offence
want ik heb een 2.0 benzine.
De meeste wagens zijn er echter op voorzien om een grotere kracht te verwerken. Dus als je niet begint met turbo's of NOS te plaatsen, zal je met een chiptuning geen problemen hebben.
Die "extra" prijs die je vernoemd. Als je die chiptuning aangeeft ben je niet al te slim. En betaal je veel minder belasting en verzekering voor een meestal krachtigere wagen, ipv gewoon een versie zwaarder te kopen.
Je moet natuurlijk niet zot beginnen doen en nog altijd de mooi de motor laten opwarmen enzo. Het is zelfs bewezen dat een gechipte motor minder verbruikt bij normaal gedrag, omdat zijn benzine mengsel anders afgesteld is.
Bij die prijs, reken ik helemaal geen extra verzekeringskosten. Aangeven zou ik ook niet doen. Alleen aanpassen van de motor, eventueel geventileerde schijfremmen, sportophanging. OK, ik heb mss overdreven, maar of een goed gechipte wagen (met gewijzigde onderdelen in de motor, evt. versnellingsbak) echt goedkoper is dan een duurder model, dat zou ik nog willen zien, eerlijk gezegd.
1) Zal hij met een gechipte 320Cd 10 jaar zorgeloos rijplezier kunnen hebben?
(die man rijdt niet zot en onderhoud zijn wagens altijd perfect voor alle duidelijkheid.)
2) Zal de plaatselijke BMW dealer iets merken van de geherprogrammeerde software bij zijn klein en/of groot onderhoud?
3) En op welke kilometerstand laat je je auto het best chippen?
1. Ja, Als hij hem altijd goed onderhoud en hij doet er geen zotte dingen mee. Kan die wagen dat perfect aan. Zoals hierboven al gezegd zal hi jzelfs soepeler lopen in lage toeren en iets minder verbruik hebben.
2. Garage gaat niets merken, want in tegenstelling van al die powerboxen en dergelijke wordt hier de electronica bijgeschreven. (zou wel kunnen dat de computer van de garage een foutmelding geeft na aankoppeling, of is dat al opgelost?)
3. Als hij uit roddage is of na een 5000km, dacht ik.
Wat kunnen jullie met een 525i touring anno 2001 uithalen? Natuurlijk beoog ik een voelbare vermogenwinst voor een betaalbare prijs. Graag alle mogelijk opties, zowel mechanisch als elektronisch, liefst ook de verwachte winsten.
groetjes
rob
Op die wagen is het haast onmogelijk om een voelbare winst te hebben voor een betaalbare prijs , ik ben daar liever eerlijk in en geef je dan ook de raad om hem niet te tunen .
chiptuning = 15pk en 20Nm voor 600€ (prijs/pk en prijs/extra rijplezier niet interessant )
luchtfilterkit + volledige uitlaatlijn = 17pk en 12Nm voor 2300€
nokkenaskit = 15pk en 7Nm voor 1500€
dan kan je nog beter een kleine compressorkit monteren +50pk en +50Nm (dat ga je zeker goed voelen , veel extra rijplezier ) voor 5000€ .
1) Zal hij met een gechipte 320Cd 10 jaar zorgeloos rijplezier kunnen hebben?
(die man rijdt niet zot en onderhoud zijn wagens altijd perfect voor alle duidelijkheid.)
2) Zal de plaatselijke BMW dealer iets merken van de geherprogrammeerde software bij zijn klein en/of groot onderhoud?
3) En op welke kilometerstand laat je je auto het best chippen?
Da begint al goed. Bij heinz zeggen ze twee verschillende vermogens!
't is in de voormiddag misschien meer dan in de namiddag.
We kunnen bij Heinz alles op maat tunen , dus wil jij wat meer of wat minder pk's , dat kan allemaal . Daarenboven heeft de ene wagen standaart makkelijk 5 pk meer of minder dan de andere (slechte rodage , slecht onderhoud , doortrekken met koude motor enz ) .
Zo kan de ene wagen na tuning 130pk hebben en de volgende 135pk , die 5pk verschil voel je niet .
We kunnen bij Heinz alles op maat tunen , dus wil jij wat meer of wat minder pk's , dat kan allemaal . Daarenboven heeft de ene wagen standaart makkelijk 5 pk meer of minder dan de andere (slechte rodage , slecht onderhoud , doortrekken met koude motor enz ) .
Zo kan de ene wagen na tuning 130pk hebben en de volgende 135pk , die 5pk verschil voel je niet .
greetyzzz
Bruno
dat is geen tuning meer, dat is bedrog
mensen betalen en komen met minder pk's buiten
als ze dan nog tevreden zijn ben jij een goed verkoper
Een goed verkoper is iemand die een persoon zijn eigen bezit aansmeert voor een redelijke prijs en de klant doet denken dat ie een goeie deal heeft gedaan
Comment