Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hi

ik ben al een hele tijd dit topic aan het volgen en ben tot het besluit gekomen om mijn wagen ook te laten "tunen"

Ik rij met een 2004 X3 3.0d met een goeie 6500km op de teller. De laatste maanden zijn er veel nieuwe diesels om de markt gekomen die dicht in de buurt komen van mijn specs.

Ik wil nu mijn diesel tunen tot ongeveer 250Hp en 500Nm . Het is vooral het koppel dat ik wil verhogen aangezien de motor dezelfde is als in de X5 maar hij MAAR 410Nm ipv 500Nm produceert
    (Nota bene het is wel een automaat)

Zijn er nog opmerkingen van iemand of heeft iemand dezelde wagen/motor laten tunen? Commentaar is altijd welkom

Alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke
      Ook voor al uw uitlaten kunt u bij Heinz terecht
      Instal deze morgen
      http://users.pandora.be/evahke/

ge moet zo ook ns ne foto nemen als ge achter de wagen staat en vanop buikhoogte naar beneden de pijp trekt. moet volgens mij ook wel mooi zijn.
      zie je dan "eisenman" staan op de stukjes?

Comment

• [QUOTE=Don Q]Het is normaal gezien 540 euro excl. BTW.

Ja,ok bedankt. Had gehoord dat er nog plaatsingskosten bij kwamen enzo. Niet dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shadow
          @Bruno: In augustus wordt mijn seat ibiza geleverd. (1.9TDI,130Pk) Kan ik die onmiddellijk laten tunen? zo neen, hoeveel kilometers heb ik best voor ik langskom? En naar hoeveel pk en vermogen kunnen jullie hem brengen en wat gaat mij da kosten alles inbegrepen?
          Klopt het dat men bij die motor beter niet boven 170pk gaat?
          Alvast bedankt
          JE kan onmiddelijk laten tunen als je dat wilt , maar ik zou elke wagen toch een +-2000km inrijden ( zelfs als hij niet getuned wordt).
          De tdi 130pk brengen we naar 165-170pk en +-390Nm voor 450euro.
          Vanaf 175pk zou'k op die motor een volledige uitlaat aanraden (+10pk en +10Nm) , die zorgt ervoor dat de uitlaatgassen beter weg kunnen en de temperatuur aan de turbo laag blijft waardoor de levensduur van de turbo gewaarborgd blijft.

groetjes
          Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII
            @Bruno
            Ik weet dat je een 525d manueel kan tunen tot +/- 215pk en 480Nm.
            Hoe zit het met een 525d automaat??heeft die meer Nm en minder pk??optimaalste configuratie dan é
            thx
            In het algemeen zijn automaten gevoeliger voor het extra koppel en kan je dus met een automaat nooit evenveel koppel geven als een manuele bak , echter in het geval van de 525d geven we zowel de manueel als de automaat een +-490Nm en dit blijft nog ruim onder de veiligheidsgrens van de automaat op de 525d. conclusie : automaat maakt geen verschil in dit geval...

groetjes
            Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
              @ Bruno : tunen jullie ook de 2.0D van Jaguar ?

Ik zie hem niet op de site staan (of valt ie onder de 2.0D van Ford (Mondeo)) ?
              ja , die tunen we zeker (+- +26pk en +45Nm) , komt op 600euro . Een van onze grootste jaguar klanten is een officiele dealer uit het gentse...

groetjes
              Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fred_3202
                Hi

ik ben al een hele tijd dit topic aan het volgen en ben tot het besluit gekomen om mijn wagen ook te laten "tunen"

Ik rij met een 2004 X3 3.0d met een goeie 6500km op de teller. De laatste maanden zijn er veel nieuwe diesels om de markt gekomen die dicht in de buurt komen van mijn specs.

Ik wil nu mijn diesel tunen tot ongeveer 250Hp en 500Nm . Het is vooral het koppel dat ik wil verhogen aangezien de motor dezelfde is als in de X5 maar hij MAAR 410Nm ipv 500Nm produceert
                (Nota bene het is wel een automaat)

Zijn er nog opmerkingen van iemand of heeft iemand dezelde wagen/motor laten tunen? Commentaar is altijd welkom

Alvast bedankt
                Dat is zeker en vast een aanrader om je wagen te laten tunen , en 500Nm is ook geen probleem , alleen kan je hem niet tunen naar 580Nm zoals de X5 en dit net omdat de automatische bak niet dezelfde is , die uit de X3 is een type kleiner en die kan minder koppel hebben.

Maar de X3 rijdt na tuning tot +-255pk en 500Nm echt super goed !

groetjes
                Bruno

Comment

• He Bruno, en mijn 206 1.9d ?

+2 pk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                    JE kan onmiddelijk laten tunen als je dat wilt , maar ik zou elke wagen toch een +-2000km inrijden ( zelfs als hij niet getuned wordt).
                    Vanaf 175pk zou'k op die motor een volledige uitlaat aanraden (+10pk en +10Nm) , die zorgt ervoor dat de uitlaatgassen beter weg kunnen en de temperatuur aan de turbo laag blijft waardoor de levensduur van de turbo gewaarborgd blijft.

groetjes
                    Bruno
                    Wat bedoel je juist met een volledige uitlaat? Bedoel je een andere laatste einddemper en middendemper? Of ook wat juist aan de uitlaat zit van de motor (katalysator) en een totaal dikkere buis ook? Als dit echt 10pk meer geeft op een diesel ben ik wel geintereseerd, als de prijs redelijk is tenminste :-)?En hebben jullie als tuner nog niet eens de resultaten gemeten van diesel met bijna geen tegendruk (met bijna open uitlaat dus) en diezelfde wagen met standaard tegendruk van de gewone uitlaatlijn, is een diesel dus zonder tegendruk dus maw beter voor het vermogen en koppel of kan je maar tot een bepaald punt gaan?

Comment

• Ik heb die 20 pagina's niet meer overlezen, maar ligt er nu al een datum definitief vast?

Comment

• Hoeveel pk en Nm kunnen jullie puren uit een nieuwe 530i (standaard 258pk)?
                        En wat is dan de prijs?
                        Last edited by ; 20/05/2005, 21:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower
                          Ik heb die 20 pagina's niet meer overlezen, maar ligt er nu al een datum definitief vast?
                          Euhm... even bij evenementen gaan kijken misschien ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D

groetjes
                            Bruno

merci bruno.
                            Eindelijk een duidelijke prijs
                            tot over een paar duizend km dan

Comment

• Vraagje aan Bruno.

Wat kost een uitlaat voor een E46 320d, en heb je een fotootje van een gemonteerd exemplaar ?

Thx.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                Vraagje aan Bruno.

Wat kost een uitlaat voor een E46 320d, en heb je een fotootje van een gemonteerd exemplaar ?

Thx.

570€

montage gratis ;-)

Comment

• 1.9 dci renault 2004 tuning kostprijs ?
                                  Resultaten in pk en Nm ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWE46
                                    570€

montage gratis ;-)
                                    Fotootje ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Fotootje ?
                                      Dit vind ik trug op de officiële site, andere mensen zullen wel betere foto's hebben.

Zou da niks zijn, quad exhaust voor babs (is wel geen touring)

Comment

• Hé bah, die hangen scheef

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                                          Wat bedoel je juist met een volledige uitlaat? Bedoel je een andere laatste einddemper en middendemper? Of ook wat juist aan de uitlaat zit van de motor (katalysator) en een totaal dikkere buis ook? Als dit echt 10pk meer geeft op een diesel ben ik wel geintereseerd, als de prijs redelijk is tenminste :-)?En hebben jullie als tuner nog niet eens de resultaten gemeten van diesel met bijna geen tegendruk (met bijna open uitlaat dus) en diezelfde wagen met standaard tegendruk van de gewone uitlaatlijn, is een diesel dus zonder tegendruk dus maw beter voor het vermogen en koppel of kan je maar tot een bepaald punt gaan?
                                          stuur me even een mail naar bruno@autotuneheinz.be en dan stuur ik je foto's door .

Ik heb het inderdaad over een volledige uitlaatlijn vanaf de turbo en zonder catalysator in 63mm diameter i.p.v 54mm origineel. Hebben heel wat testen gedaan alvorens de juiste uitlaat te vinden die prijs/kwaliteit uitstekend scoort en daarenboven nog extra vermogen geeft ook . Software moet wel aangepast worden aan de nieuwe uitlaat .
                                          Te weinig tegendruk is niet goed want dan verlies je heel wat koppel in lage toeren door het trager op toeren komen van de turbo , zelfde eigenlijk voor de hoge toeren , want een beetje tegendruk zorgt voor een grotere gassnelheid in de uitlaat en dus meer toeren van de turbo.Prijs van de complete lijn 790 of 890 euro montage inbegrepen.

groetjes
                                          Bruno

Comment

Working...
                                          X