Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vroeg me zo stiekem af tot hoeveel je een Zafira A 2.0DTI Prefacelift kon opkittelen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TT2
      Ik vroeg me zo stiekem af tot hoeveel je een Zafira A 2.0DTI Prefacelift kon opkittelen....
      Reeds gevonden op de knappe site!

100pk -> 130pk
      230nM -> 280nM

Comment

• Het is niet nM maar Nm. Iemand enig idee tot hoeveel ze een Vectra A 1.6 kunnen opkietelen?
        BMW = Freude Am Fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wouteb
          Het is niet nM maar Nm. Iemand enig idee tot hoeveel ze een Vectra A 1.6 kunnen opkietelen?
          Ik denk niet dat ze daar veel extra uit kunnen halen met een chip.

Anders moet je al beginnen met de kop te vlakken enzo. maar dat is allemaal veel moeite voor een kleine winst.
          A Twist of the Wrist

Comment

• Dan ga ik er niets aan doen, ik was toch al van plan om een E30 aan te schaffen tijdens de zomer.
            BMW = Freude Am Fahren

Comment

• Land Rover freelander met 1150PK

Bij Heinz kunnen ze een land rover freelander td4 tunen van 112pk naar 1150!!! pk.
              Straffe mannen :-))))

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mike5
                Bij Heinz kunnen ze een land rover freelander td4 tunen van 112pk naar 1150!!! pk.

waar wacht je nog op??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mike5
                  En de mijne is gestopt op 142 pk, (wel al sinds october 2001) morgen ne keer teruggaan sé en laten herdoen of geld weervragen .... (150 pk is toch niet slecht ?? Een typefoutje en ze zitten op de mensen hun dak eh ??? )

Comment

• volgende week wordt mijn wagen gechipt en die van mijn kameraad (td5)
                    denk dat er iets meer onder zit dan de 122pk ik schat zo een 130pk..
                    zullen zien wat het geeft
                    2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                    2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

Comment

• Hallo Bruno,

Ik ga binnenkort een Volvo S60 2.4D kopen met 126pk. Nu zou ik deze graag tunen naar +-200pk.
                      Maar ik zit nog met een paar vragen:

1) Dus die 195pk, die jullie aanbieden op die 2.4D van MY2005, is dat ook mogelijk op MY2006?
                      MY2005 heeft standaard 130pk met 280NM
                      MY2006 heeft er 126pk met 300Nm

2) Moet mijn wagen eerst al ingereden zijn vooralleer ik deze tune?
                      Of blijft dat gelijk?
                      Je voelt wel het verschil voor en na als je er al een tijd mee gereden hebt hé. En dan weet je of dat het geld waard was.

Alvast bedankt voor de reactie en nog een prettig eindejaar

Kenny
                      Last edited by ; 02/01/2006, 13:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny H
                        Hallo Bruno,

Ik ga binnenkort een Volvo S60 2.4D kopen met 126pk. Nu zou ik deze graag tunen naar +-200pk.
                        Maar ik zit nog met een paar vragen:

1) Dus die 195pk, die jullie aanbieden op die 2.4D van MY2005, is dat ook mogelijk op MY2006?
                        MY2005 heeft standaard 130pk met 280NM
                        MY2006 heeft er 126pk met 300Nm

2) Moet mijn wagen eerst al ingereden zijn vooralleer ik deze tune?
                        Of blijft dat gelijk?
                        Je voelt wel het verschil voor en na als je er al een tijd mee gereden hebt hé. En dan weet je of dat het geld waard was.

Alvast bedankt voor de reactie en nog een prettig eindejaar

Kenny

Hey Kenny,

Zoals geantwoord via email is de 2.4 MY2006 een electronisch begrensde versie van de D5 185pk MY2006 . Wij brengen beiden na tuning op +-225pk .

Onnodig te zeggen dat van 126pk naar 225pk gewoon GEWELDIG is .

groetjes

Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Panterken
                          Yuuw,

Zeg klein vraagske... Mn auto [Audi A3 1.9TDi] rookt nogal beetje als em juist gestart is.. Een of andere niet optimale mengeling tussen compressie, brandstof inspuiting en turbodruk veronderstel ik ..

[Alhoewel de auto goed is gerodeert en altijd pas doorgereden als de motor op temperatuur staat]

T'gaat ier niet over een overdreven wolk maar k'stel mij gelijk toch de vraag wat dit eventueel gaat geven na chiptuning ?!
                          Roetanalyse kan hier niet zoveel aan doen zeker ?

Vriendelijke AW groeten,
                          Sven
                          Hey Sven ,

De 1.9 TDI rookt inderdaad een beetje als je start , al is dat de laatste jaren al sterk verbeterd . Na tuning gaat die zeker niet meer roken als nu . Aan het starten zelf veranderen we overigens helemaal niets en dus gaat die bij het starten exact evenveel roken .

groetjes
                          Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                            Bruno, gewoon ter info ( voor volgend jaar eventueel ) hebben jullie al info over hoeveel jullie uit een Fiat JTD 8v ( 130 pk ) kunnen halen?
                            Deze brengen we naar 165pk en 375Nm , puur rijplezier .

groetjes
                            Bruno

Comment

• Vraagje ook hier:

hoeveel krijg je uit een
                              -mb e-klasse break 2.2cdi 115 pk
                              - ford transit connect 1.8 tDdi 90pk?

groetjes
                              VaNdIe

Comment

• effe een vraagje, hebben jullie sportuitlaten voor een Boxster S (987)

Comment

• wegens persoonlijke bedreigingen van Olivier ( Inter-tuning ) werd deze post voor mijn veiligheid gewist
                                  Last edited by ; 06/01/2006, 17:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bruno320D
                                    Tot mijn grote spijt (en woede) heeft vorige maand een klant van mij zich op deze manier nog laten vangen toen Olivier ( Jap_speed ) hem wijsmaakte dat zijn wagen ( diesel dan nog wel) te arm stond !

da gaat er over, een diesel te arm ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carguru
                                      Vraagje voor Bruno:
                                      Op de site staat 220 pk voor een audi 2.7tdi.
                                      In optie is er ook 240 pk mogelijk.
                                      Wat wordt er hier dan anders gedaan?
                                      Wel , de 220pk is de eerste tuning die we ontwikkeld hebben , toen deze motor net uit was hebben we zoals altijd op SAFE gespeeld en nog een redelijk grote veiligheidsmarge aangehouden . Toen echter konden we al 240pk uit deze wagen halen (enkel electronica) , waarbij toch alle belangrijke parameters zoals uitlaat / turbo / inlaat / olie temperatuur binnen de grenzen bleven . In samenwerking met een aantal dealers hebben wij testwagens rondrijden ( want kilometers maken is de beste test om betrouwbaarheid op lange termijn te testen ) .

Wegens het gebrek aan testkilometers konden we toen geen garantie geven op de 240pk versie vandaar de "optional" (hier is geen garantie op betrouwbaarheid) . De dag van vandaag hebben we ondertussen genoeg testkilometers gedaan en bieden we de optional niet meer aan , de stage 1 is nu 230pk met garantie (en we werken aan een optional met 250pk , deze zal catalysator vervangers hebben en een aangepaste luchtinlaat) .

groetjes
                                      Bruno

PS onze website is dus door de constante evolutie en ontwikkeling niet altijd up-to-date , dus best even emailen als je twijfeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                        Zijn er saloncondities ?

uiteraard , maar die zullen ongeveer hetzelfde zijn als de korting die jullie nu al krijgen als Autowereld leden .

groetjes
                                        Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe
                                          Vraagje ook hier:

hoeveel krijg je uit een
                                          -mb e-klasse break 2.2cdi 115 pk
                                          - ford transit connect 1.8 tDdi 90pk?

groetjes
                                          VaNdIe
                                          De 220CDI +-30pk en 55Nm extra , de 1.8 TDDI +-25pk en 45Nm .

groetjes
                                          Bruno

Comment

Working...
                                          X