Oorspronkelijk geplaatst door Bdrie
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autotuning - vragen & antwoorden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrigoboxPfff, ik ga toch eens stilaan moeten beslissen of ik het doe of niet want aangezien den auto weg moet na ongeveer 100.000km en ik nu aan 15.000 zit
Het enige waaraan ik twijfel is de betrouwbaarheid. Mijn VW dealer wist me alvast te zeggen dat enkel ABT tuning volgens hem met behoud van garantie kon... Als er iets gebeurd, dan zit ik er wel mee2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door smokega er dan toch eens moeten binnen springen bij heinzIk denk dat ik chip tuning + een andere uitlaat wil. Afhankelijk van de prijs.
Vraagje: hoe komt het dat bij diesel motoren er meer pk's kan gewonnen worden met chip tuning?(ik denk door de turbo en/of hoge druk inspuiting?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW driverVraagje: hoe komt het dat bij diesel motoren er meer pk's kan gewonnen worden met chip tuning?(ik denk door de turbo en/of hoge druk inspuiting?)
Het is trouwens niet alleen bij diesels, maar ook bij bezinemotoren met turbo, maar vermits deze iets zeldzamer zijn hoor je daar dus niet echt veel van ..
Comment
-
Vraagje voor bruno: Ik zit met een 535d en op zich vind ik hem al zeer goed presteren , het feit dat ik er altijd nogal serieus mee doorga houdt mij eigenlijk een beetje tegen om een tuning te overwegen. Ik ben een beetje bang dat als je dan dikwijls gaat kickdownen , dat je de mechaniek veel geweld gaat aandoen , met alle gevolgen van dien voor de garantie...Mijn vraag is nu echter of ik de snelheidsbegrenzing niet gewoon kan weglaten , dat is het enige wat nog een beetje verschil kan maken als het op een confrontatie uitkomt , en dat ga ik ook niet te dikwijls gebruiken.Ofwel een systeem waarmee je de tuning kan activeren en desactiveren naar wens...een beetje zoals de knop in de M5. Dan kan je dagdagelijks gewoon rijden , en indien nodig gas geven. Is ook zeer interessant voor als de vrouw ermee rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannesVraagje voor bruno: Ik zit met een 535d en op zich vind ik hem al zeer goed presteren , het feit dat ik er altijd nogal serieus mee doorga houdt mij eigenlijk een beetje tegen om een tuning te overwegen. Ik ben een beetje bang dat als je dan dikwijls gaat kickdownen , dat je de mechaniek veel geweld gaat aandoen , met alle gevolgen van dien voor de garantie...Mijn vraag is nu echter of ik de snelheidsbegrenzing niet gewoon kan weglaten , dat is het enige wat nog een beetje verschil kan maken als het op een confrontatie uitkomt , en dat ga ik ook niet te dikwijls gebruiken.Ofwel een systeem waarmee je de tuning kan activeren en desactiveren naar wens...een beetje zoals de knop in de M5. Dan kan je dagdagelijks gewoon rijden , en indien nodig gas geven. Is ook zeer interessant voor als de vrouw ermee rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannesOfwel een systeem waarmee je de tuning kan activeren en desactiveren naar wens...een beetje zoals de knop in de M5. Dan kan je dagdagelijks gewoon rijden , en indien nodig gas geven. Is ook zeer interessant voor als de vrouw ermee rijdt.(als het al die van Bruno was, weet het niet meer precies
)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JelleMZoiets ja ..
Het is trouwens niet alleen bij diesels, maar ook bij bezinemotoren met turbo, maar vermits deze iets zeldzamer zijn hoor je daar dus niet echt veel van ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mrgoolieecht niemand die weet hoever je een 136pk 320d bmw kan chipp'n?
Comment
Comment