Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb heel dit topic eens doorgelezen op aanraden van Tommy naar aanleiding van mijn vorige vraag...
toch blijven er nog 2 vragen over...
- Stel dat ik binnen 3 of 4 jaar mijn auto verkoop.. doet tuning de verkoopwaarde van de auto dan ook stijgen? Zoja, hoe kan ik dan bewijzen aan de koper dat dit auto echt getuned is?
Ik heb heel dit topic eens doorgelezen op aanraden van Tommy naar aanleiding van mijn vorige vraag...
toch blijven er nog 2 vragen over...
- Stel dat ik binnen 3 of 4 jaar mijn auto verkoop.. doet tuning de verkoopwaarde van de auto dan ook stijgen? Zoja, hoe kan ik dan bewijzen aan de koper dat dit auto echt getuned is?
Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt
Doet je verkoopswaarde zeker niet stijgen ... maar als je berekent hoeveel dat dat extra vermogen je per dag maar kost, zou ik niet twijfelen
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Dat vinden ze nooit, ze moeten hem daarvoor op de vermogenstestbank zetten en een gewone garage heeft die niet! koop maar een diesel, je zal het je zeker niet beklagen!!!
Thx ... Zijn er nog mensen die dit kunnen bevestigen ??
Ik kan moeilijk bij VW gaan aankloppen en vragen "Hallo, als ik mijn auto laat chippen, komen jullie er dan achter ?"
Ik vrees echter wel hetvolgende: als je de auto chipt en je hebt daardoor plots extra slijtage, die normaal niet zou mogen, zal de garage dan geen vermoeden hebben dat ie gechipt is en er eens mee optrekken ? Dan weten ze het direct ook hè
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Ik kan moeilijk bij VW gaan aankloppen en vragen "Hallo, als ik mijn auto laat chippen, komen jullie er dan achter ?"
Ik vrees echter wel hetvolgende: als je de auto chipt en je hebt daardoor plots extra slijtage, die normaal niet zou mogen, zal de garage dan geen vermoeden hebben dat ie gechipt is en er eens mee optrekken ? Dan weten ze het direct ook hè
bij extra slijtage denk ik dat je voor je je wagen binnendoet wel ff bij heinz binnen kan om software weer standaard te zetten en daarna terug goed zetten naar chip programma
bij extra slijtage denk ik dat je voor je je wagen binnendoet wel ff bij heinz binnen kan om software weer standaard te zetten en daarna terug goed zetten naar chip programma
Tja, wat een gedoe.
Als men er dat allemaal voor over heeft...
Als er een probleem met de elektronica is of ze doen gewoon een diagnose van de elektronica zullen ze dat wel ontdekken.
@ jwv50: naar wat ik vernomen heb in dit topic bewaren ze alle programma's die ze instellen de standaardprogramma's van de verschillende auto's die ze al gechipt hebben zullen ze ook wel ergens liggen hebben waarschijnlijk dus ik denk niet dat dat zoveel werk zal zijn.
@ jwv50: naar wat ik vernomen heb in dit topic bewaren ze alle programma's die ze instellen de standaardprogramma's van de verschillende auto's die ze al gechipt hebben zullen ze ook wel ergens liggen hebben waarschijnlijk dus ik denk niet dat dat zoveel werk zal zijn.
Yep, het standaardprogramma van elke gechipte wagen (niet van "een 320d" maar van elke 320d die binnen gaat) wordt opgeslagen op naam. Indien gewenst kan het voor jouiw auto originele programma weer opgeladen worden.
Hoi Frits,
Ik heb een maandje geleden mn A4 1.9tdi laten chippen. Die motor is sterk te vergelijken met deze van je A3 105 Pk.
Op de testbank bij Heinz had ik vooraf 112 effectieve Pk's met 290nm en nadien 146 Pk met 360nm. Het verschil voor en na loont echt de moeite. Ik heb voor en na wat metingen gedaan wat betreft optrekken en hernemingen. Van 0-100km is het verschil bijna 2 sec. Ook de hernemingen van 80-120km gaat merkbaar sneller. Aan mn boordcomputer zie ik wel dat bij volledig plankgas optrekken het verbruik erg gestegen is, vroeger gaf hij ongeveer 24 liter aan bij volgas terwijl hij nu rond de 35 liter aangeeft. Op autostrade echter bij constante snelheid is het verbuik echter een kleine liter minder. Alles bij elkaar opgeteld heb ik een minder verbruik van ongeveer 0.5 liter dan voorheen terwijl ik sneller en vooral "gezwindiger"vooruit ga dan vroeger.
Als je niet veel autostradekilometers doet denk ik wel niet dat je een minder verbruik zal hebben. Heinz had me dit vooraf ook aangegegeven. Bij het tunen is er een meerverbuik bij volgas optrekken en een lager verbruik bij constante snelheid. Ik laat de motor nu bij koude start wel steeds goed warmlopen en tank niet meer bij dubieuze tankstations (enkel merken).
Bijgevoegd vind je nog een foto van mn curve.
Ik ben alvast pro-Heinz ...
Groetjes
Bedankt woehaaa
Heb nog een klein vraagje. ben al bij verschillende audi daelers gaan vragen op hoeveel km ik het best mijn auto laat chippenen die antwoorden verschillen enorm!!
Het begint bij "ge kunt da direct doen en da kan geen kwaad" of "zou toch eerst 5000 km rijden" tot "zou zeker eerst 50 000 km rijden" ( tegen dan staat hem al terug te koop) Hebben jullie als pro chippers daar een deftig antwoord op?
Heb nog een klein vraagje. ben al bij verschillende audi daelers gaan vragen op hoeveel km ik het best mijn auto laat chippenen die antwoorden verschillen enorm!!
Het begint bij "ge kunt da direct doen en da kan geen kwaad" of "zou toch eerst 5000 km rijden" tot "zou zeker eerst 50 000 km rijden" ( tegen dan staat hem al terug te koop) Hebben jullie als pro chippers daar een deftig antwoord op?
Die 50.000 is dikke zever. In principe zou het van in het begin mogen maar de meesten rijden eerst hun wagen een beetje in en chippen dan rond de 5000 km. Is heel zeker een veilige grens. Wij gaan het binnenkort ook zo doen met onze nieuwe A8.
Comment