Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kdacht ook dat het een fabeltje was, maar het kan wel kloppen, heb de test gedaan, ik heb een volle bak van Maes gereden en die ging er veel rapper door dan texaco. Het verschil is in prijs 1eur tegen 1,105 ofzo, dus je hebt meer diesel bij maes voor je geld, maar als je diesel er minder snel doorgaat bij een bekend merk en je krijgt minder rook en het het blijkt beter te zijn voor je motor ja dan betaal ik toch liever iets meer. Er zal wel iets van waarheid in zitten.
Waaruit blijkt dat er inderdaad een verschil is. Of dat echter de oorzaak is van de mogelijk hogere roetuitstoot na chippen... da's een heel andere zaak waar ik serieus mijn twijfels bij heb. 't Kan een "versterker" zijn, naar mijn mening, maar geen oorzaak.
Oh ja?
Dus insider-informatie wordt afgedaan als leugens en "het bewijs" van enkelen die zeggen dat ze verschil merken bij het rijden ('t zit tussen de twee oren, mijnheer) is plots het algemeen aangenomen besluit?
Weet je: als ik een Jupiler drink uit een flesje of een blikje, proef ik ook verschil en nochtans komt dat uit dezelfde ketel... (het zijn de hersenen die de waarnemingen sturen op basis van een reeds vooraf gemaakt oordeel). Zo ook bij brandstof: als een bepaalde brandstof duurder is, moet deze per definitie beter zijn...
Ik heb een voorstel: laat iemand anders 10 keer in jouw plaats gaan tanken op 10 verschillende plaatsen en deze persoon mag je niet vertellen van welk merk de brandstof is. Als jij er de zogenaamde kwaliteitsmerken kan uithalen, zal ik mijn ongelijk grif toegeven, maar tot dan...
Als ik een (duurdere) total Exellium in mijn tank heb zitten merk ik geen vermogensverschil, en ik denk ook geen verbruiksverschil, maar mijn motor heeft wel een mooiere loop, en is VEEEL stiller in vergelijking met Texaco, die ik normaal tank.
Het is enorm duidelijk te horen, en niet ingebeeld.
Oh ja?
Dus insider-informatie wordt afgedaan als leugens en "het bewijs" van enkelen die zeggen dat ze verschil merken bij het rijden ('t zit tussen de twee oren, mijnheer) is plots het algemeen aangenomen besluit?
Neem zelf eens initiatief en contacteer de verantwoordelijken bij de grote maatschappijen zoals Total, Shell,... Die zullen u met plezier te woord staan en duidelijk maken waarom uw "insider-informatie" niet klopt. 't Ziet niet tussen de oren, da's een feit.
Als ik een (duurdere) total Exellium in mijn tank heb zitten merk ik geen vermogensverschil, en ik denk ook geen verbruiksverschil, maar mijn motor heeft wel een mooiere loop, en is VEEEL stiller in vergelijking met Texaco, die ik normaal tank.
Het is enorm duidelijk te horen, en niet ingebeeld.
Dus in theorie zou je motor dan langer meegaan, omdat de wrijving-slijtage deels minder is geworden?
Daar spreek ik mij niet over uit. Slijtage is nog iets helemaal anders dan een stillere motor. Persoonlijk denk ik dat er teveel factoren zijn die de slijtage bepalen, zodat de winst van zo'n wrijvingsverminderaar op dat punt te verwaarlozen is.
Daar spreek ik mij niet over uit. Slijtage is nog iets helemaal anders dan een stillere motor. Persoonlijk denk ik dat er teveel factoren zijn die de slijtage bepalen, zodat de winst van zo'n wrijvingsverminderaar op dat punt te verwaarlozen is.
Het zal inderdaad maar een minimaal deel zijn wat die wrijvingsverminderaar gaat beinvloeden, maar feit is dat het wel aangenamer is om mee te rijden.
Vooral 70 km/u tegen 1500 rpm, is helemaal niet meer te horen. Moest hij niet altijd tegen de max prijs aan zitten, dan zou ik altijd deze diesel wel willen tanken...
Neem zelf eens initiatief en contacteer de verantwoordelijken bij de grote maatschappijen zoals Total, Shell,... Die zullen u met plezier te woord staan en duidelijk maken waarom uw "insider-informatie" niet klopt. 't Ziet niet tussen de oren, da's een feit.
die roetrook is schadelijk, dat is dat fijn stof waarvan de limiet dit jaar nog maar elvendertig keer is overschreden
Als het echt schadelijk zou zijn zouden ze hem toch gewoon een rode kaart gegeven hebben?
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.) https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... " Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje... http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld Rekening nummer:Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
ik snap het ook niet goed, als jouw wagen zo hard rookt zoals iedereen beweert
Hij rookt idd verschrikkelijk als ik eens goed doortrek, als ik op de autostrade optrek van bv 100km/h naar 180km/h blijft hij roet uitstoten tot ik men gas los. Als ik dan gewoon op snelheid blijf (180) dan zie je geen rook meer
2014 Bmw 118d Estorill //M
2000 Bmw 320d
2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.) https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... " Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje... http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld Rekening nummer:Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929
De mensen van Kempower (niet de eerste de beste tuner in belgie) hebben effectief de test ooit gedaan tss de verschillende merken brandstof en diesel. Shell en Jet (toen nog seca) kwam als beste uit de tests.
Oh ja?
Dus insider-informatie wordt afgedaan als leugens en "het bewijs" van enkelen die zeggen dat ze verschil merken bij het rijden ('t zit tussen de twee oren, mijnheer) is plots het algemeen aangenomen besluit?
Weet je: als ik een Jupiler drink uit een flesje of een blikje, proef ik ook verschil en nochtans komt dat uit dezelfde ketel... (het zijn de hersenen die de waarnemingen sturen op basis van een reeds vooraf gemaakt oordeel). Zo ook bij brandstof: als een bepaalde brandstof duurder is, moet deze per definitie beter zijn...
Ik heb een voorstel: laat iemand anders 10 keer in jouw plaats gaan tanken op 10 verschillende plaatsen en deze persoon mag je niet vertellen van welk merk de brandstof is. Als jij er de zogenaamde kwaliteitsmerken kan uithalen, zal ik mijn ongelijk grif toegeven, maar tot dan...
Rij eens mee met mijn Golf, je zult het snel genoeg voelen en horen
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
We zijn hier toch over 4-takt diesels bezig eh ?? Bij 2-takt motoren dient de brandstof tegelijkertijd voor smering van de motor maar ik vraag me af wat de wrijvingsverminderaar bij een 4-takt motor moet doen ?? Welke wrijving moet hij verminderen ?? (Van de brandstofpomp ? Maar dat heeft totaal geen invloed op het rendement van de motor volgens mij, dus ?????? )
Comment