Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik dacht andere turbo, er is meer dan enkel een chip anders ze. trouwens kwa koppel scheelt het nie veel ze 320 tov 350 nm

Waarom zouden ze de 140 pk versie anders niet naar 200 PK kunnen tunnen zoals de 170 PK?

vraag het es aan heinz of zo
    Last edited by BARTVDS; 05/01/2007, 01:26.

Comment

• kom je rap gewoon he da koppel.

Nu heeft em gevraagd of ik extra koppel bijwil(gratis), die koppeling die em steekt kan meer aan dan de originele.

Denk nie dat ik het ga doen. Zou liever zeker den boel willen heel houden is nu al genoeg.

Zullen we morgen verder klappen, vind het vree interessant maar ben serieus moe aan't worden en moe morgen werken.

Comment

• Mijn bijdrage :

-"Chippen" vind ik persoonlijk een van de mindere dingen die ik aan mijn wagen heb gedaan (Een Subaru Impreza Turbo), bij mij gaat het via de diagnosepoort en software matig word turbodruk, inspuiting en ontsteking (en nog X-aantal andere parameters) aangepast zodat je op 1.25 ip 09 bar kan rijden.
        Resultaat : standaard 220 pk 300Nm, erna : 280 pk/400 Nm bij benadering afhankelijk van de verdere setup( uitlaat enz...) en het weer. (warm = minder vermogen, koud = meer)

- Resultaat op de openbare weg, vergeleken met een standaard GTT = amper meetbaar.
        - Resultaat op circuit, scheelt hem ongeveer 1 tot 1.5 seconde op Abbeville, iets meer op de Nurburgring, maar niet echt de moeite.
        - Sleet op de mekaniek gaat sneller, maar in geen geval buitensporig, zo heb ik met de originele koppeling 150.000 km gereden. Een zwaardere koppeling steken haalt niks uit je wint dan misschien wel iets met minder slip, al het vermogen gaat dan zonder buffer je bak in die dan net iets meer gaat kosten dan een koppeling als hij het begeeft.
        Ook de distributie krijgt meer te verduren, evenals lagers, drijfstangen enz...
        De sleet hierop is merkafhankelijk, een GTT verdraagt dit wel vrij goed...

- Ik heb veel meer resultaat qua rijden/rijplezier door grote remmen op m'n auto te zetten, afeglopen zomer in combinatie met semislicks heb ik een Porsche 911 uitgeremd op de afrit van de snelweg. Veel leuker dan volgas vertrekken met de kans dat alles ontploft.
        - Ook met de ophanging heb ik veel meer rijplezier in de plaats gekregen. Zo gaat de rondetijd met 3/4 seconden omlaag in Abbeville ...

- De discussie over wie-wat-waar-hoeveel-pk enz is altijd leuk om te voeren, na een par kilometer te zijn meegereden stappen de meesten uit met een wit gezicht, bevende knieen, als er dan nog iets uitkomt is het van "amaai, joeng, da freint nog geen bekke zekers..."...LOL

Trouwens, voor het meerendeel van de tijd rijd ik gewoon met de standaard 0.9 bar rond, snel genoeg om het meeste aan te kunnen, ook bergop....
        www.perfectshine.be

Comment

• Die A3's van Try2passme en Bart7457, zijn dat 136pk of 140pk versies??? Tot 187pk gechipt

Zou de mijnen ook willen laten chippen (zeker niet door Heinz), 't is een 140pk versie, maar meer dan 170pk vertrouw ik al niet meer...Nu ook omdat ik met de DSG-boite zit, maar dan nog...

Comment

• ben gisteren naar een M3 gaan zien , met de 3.0 motor normaal heeft dat een goei 280 pk zeker...den deze beweerd dat hij 330 pk heeft na chippen...kan een atmo motor zoveel gechipt worden? en heeft dat standard sperdiff zo een M 3 van 1994? Is nog eentje zonder enige vorm van tractiecontrole.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
              Zou de mijnen ook willen laten chippen (zeker niet door Heinz)
              Waarom zeker niet bij Heinz ?

Ik ben er nochtans erg tevreden van !

Comment

Die A3's van Try2passme en Bart7457, zijn dat 136pk of 140pk versies??? Tot 187pk gechipt

Zou de mijnen ook willen laten chippen (zeker niet door Heinz), 't is een 140pk versie, maar meer dan 170pk vertrouw ik al niet meer...Nu ook omdat ik met de DSG-boite zit, maar dan nog...
                Heinz chipt de 2.0 TDI tot 190 a 200 pk. Ik ken 5 mensen die zo rondrijden. Voorlopig zonder problemen.
                2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                  Heinz chipt de 2.0 TDI tot 190 a 200 pk. Ik ken 5 mensen die zo rondrijden. Voorlopig zonder problemen.
                  ja das waar, ken ook iemand die nu 196pk heeft uit zijn 2.0TDI.

Comment

• ik heb een 140 PK versie, gekocht bij my way

Comment

• wax -it, ook van oudenaarde? Foto's van de gti zijn aan de kluisbos getrokken zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                        ben gisteren naar een M3 gaan zien , met de 3.0 motor normaal heeft dat een goei 280 pk zeker...den deze beweerd dat hij 330 pk heeft na chippen...kan een atmo motor zoveel gechipt worden? en heeft dat standard sperdiff zo een M 3 van 1994? Is nog eentje zonder enige vorm van tractiecontrole.
                        das is ronduit onmogelijk puur met een chip. Met chip zal 290-300pk de max zijn... maar zeker geen 50pk winst.

dat heeft een sperdiff achteraan ja, en in de 3.2 zit dan weer een versterkt diff tov de 3.0

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Waarom zeker niet bij Heinz ?

Ik ben er nochtans erg tevreden van !
                          Is jouw Sportback ook gechipt? Hem gekocht bij Latem Motors?

'k Heb geen slechte ervaringen met Heinz, maar 'k vind het allemaal beetje overdreven geworden met de pk's...

Comment

'k Heb geen slechte ervaringen met Heinz, maar 'k vind het allemaal beetje overdreven geworden met de pk's...
                            Je moet je niet blind staren op de pk's. Gewoon genieten. Mijn TDI van 105 pk kreeg er ook 151. Denk eerder dat het er 130 waren, maar twas een plezier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
                              Heeft er hier niemand problemen met nen 2L tdi dat veel koeilvloeistof slikt, zoals gans de inhoud op een maand leeg? Anders mag ik dat al bij op het lijstje zetten
                              Yup! Op 2 maand tijd was de hele vloeistof 2x tot het minimum peil gezakt. Resultaat: wagen is anderhalve week binnen geweest, geen lekken te vinden. Op bevel van d'Ieteren is de culasse vervangen.

Week erna probleem met een dichting aan de dieselpomp (ondertussen ook opgelost) en nu probleem met het massavliegwiel, wat nochtans een dik half jaar geleden speciaal gecontrolleerd is geweest (preventieve actie).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Junni Bekijk Berichten
                                Yup! Op 2 maand tijd was de hele vloeistof 2x tot het minimum peil gezakt. Resultaat: wagen is anderhalve week binnen geweest, geen lekken te vinden. Op bevel van d'Ieteren is de culasse vervangen.

Week erna probleem met een dichting aan de dieselpomp (ondertussen ook opgelost) en nu probleem met het massavliegwiel, wat nochtans een dik half jaar geleden speciaal gecontrolleerd is geweest (preventieve actie).
                                Gechipt of niet? zoja, waar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  die Heinz uiteraard ook levert
                                  Hoeveel van zijn gechipte wagens zou hij niet terug binnen krijgen na een tijd om er een versterkte koppeling onder te steken?

Ik heb er soms wat rare gedachten over...

Maar inderdaad, je probleem van de koppeling zal opgelost zijn ja.
                                  Bij Heinz kan en mag alles

Als je bij wijze van spreken 200pk vraagt voor je 1.3 JTD, dan is dat perfect mogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                    Bij Heinz kan en mag alles

Als je bij wijze van spreken 200pk vraagt voor je 1.3 JTD, dan is dat perfect mogelijk.
                                    Waar zou jij dan aanbevelen mijn 1.4 TDI te laten tunen. Ik hoef geen 150 pk, ik wil enkel wat meer souplesse.

Comment

Heinz is imo niet slecht, maar laat hem vooral zijn gangske niet gaan en knik niet altijd van ja.

Als ie bvb 180pk opgeeft, dan denk ik dat het veel beter is van gewoon te vragen om het bvb op 165 pk te laten idem met het koppel.

Heinz haalt er altijd alles uit en das dan miserie uiteraard ...

Zie maar naar Freud zijn Alfa. 140 pk. Alle onderdelen kunnen dat perfect aan ... Ik denk dat hij net even vergeten was dat die bak slechts 250 nM aankon toen hij er zo even +300 uithaalde ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                        Waar zou jij dan aanbevelen mijn 1.4 TDI te laten tunen. Ik hoef geen 150 pk, ik wil enkel wat meer souplesse.
                                        Zie mijn post hierboven. Heinz is nie slecht maar laat hem vooral niet het zijne doen.

Naar het schijnt is kempower heel goed, zelf heb ik er geen ervaring mee.

Voor de mijne zou ik ( maar ik heb nu nog geen behoefte eraan ) naar Squadra gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                          Heinz is imo niet slecht, maar laat hem vooral zijn gangske niet gaan en knik niet altijd van ja.

Als ie bvb 180pk opgeeft, dan denk ik dat het veel beter is van gewoon te vragen om het bvb op 165 pk te laten idem met het koppel.

Heinz haalt er altijd alles uit en das dan miserie uiteraard ...
                                          ²that

Comment

Working...
                                          X