Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spuiten van remblokken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Spuiten van remblokken

Graag had ik geweten of iemand van jullie ervaring heeft met het spuiten van remklauwen, had het graag bij mijn alfa in het rood gestoken, iemand ervaring, tips? is dit TE tuning?

ook zijn er kleine stickertjes beschikbaar die erop zouden passen, maar die begeven het naar mijn mening door de warmte? oplossing?

ik zou graag dit resultaat bekomen:

Last edited by ; 14/05/2008, 12:23. Reden: fout in de titel remblokken =/= remklauwen

Hoop dat je remklauwen bedoelt?

Ze verkopen bij veel autozaken verf die daarvoor geschikt is dacht 'k?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
      Hoop dat je remklauwen bedoelt?

Ze verkopen bij veel autozaken verf die daarvoor geschikt is dacht 'k?
      ik bedoel inderdaad remklauwen

iemand die dit al zelf gedaan heeft? waarop moet worden gelet? volledig demonteren?

Comment

ik heb dat gedaan.
        wielen afvijzen alles mooi afplakken met kranten en spuiten maar.
        wel lang genoeg laten drogen nadien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
          ik heb dat gedaan.
          wielen afvijzen alles mooi afplakken met kranten en spuiten maar.
          wel lang genoeg laten drogen nadien.

dus je hebt het remsysteem niet gedemonteerd?

welke spuitbus heb je gebruikt dan?

Comment

Een spuitbus speciaal voor remzadels te verven.
            en neen niet gedemonteerd. gewoon alles goed afschermen met kranten en vodden.

Comment

Niet echt mijn ding geverfde remmen (tenzij origineel of Big Brake Kits) maar dit zou het moeten doen:

Comment

afplakken

is een R56 cooper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  afplakken

is een R56 cooper

heel erg bedankt, denk toch niet dat het rood zal worden wegens TE,

Maar gewoon een blinkend donkergrijs met een wit alfa romeo stickertje op

Dit wordt een goedkope maar mooie update, voor als we eens heel veel tijd hebben!

Comment

Als je ziet hoe ongelofelijk warm zo'n remzadels kunnen worden ... ik vrees ervoor dat een gewoon stickertje zal houden.

Heb geen ervaring met die lakken/spuitbussen ... maar 't lijkt me noodzakelijk om zeer goed te ontvetten / reinigen / nogmaals ontvetten / drogen / stofvrij maken voor je dat doet.

Succes! En maak een kleine fotoreportage.

Comment

ik vind dit ongelooflijk poep, nogal tjoening-achtig
                      op een bbk of standaard reuze klauwen is het leuk, maar zo niet
                      en het eindresultaat is meestal toch niet zo geslaagd, en na enkele maanden ziet het er helemaal niet meer uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Als je ziet hoe ongelofelijk warm zo'n remzadels kunnen worden ... ik vrees ervoor dat een gewoon stickertje zal houden.

Heb geen ervaring met die lakken/spuitbussen ... maar 't lijkt me noodzakelijk om zeer goed te ontvetten / reinigen / nogmaals ontvetten / drogen / stofvrij maken voor je dat doet.

Succes! En maak een kleine fotoreportage.
                        ik zal zeker goed ontvetten en reinigen! foto's maak ik absoluut!

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                        en het eindresultaat is meestal toch niet zo geslaagd, en na enkele maanden ziet het er helemaal niet meer uit
                        maar nu is het bij mij echt vuil grijs, dof, een mooier afgewerkte indruk is welkom

Comment

5jaar na spuiten zag je er nog niets aan bij mij. enkel achteraan een schilfertje van 4 op 4 mm af door met mijn ring er tegen schuren tijdens het schoonmaken. Voor de rest zagen die nog steeds mooi rood. Ik zat er zelfs met remreiniger op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                            5jaar na spuiten zag je er nog niets aan bij mij. enkel achteraan een schilfertje van 4 op 4 mm af door met mijn ring er tegen schuren tijdens het schoonmaken. Voor de rest zagen die nog steeds mooi rood. Ik zat er zelfs met remreiniger op.
                            er zal ook wel een verschil in kwaliteit zitten tussen die laksoorten. Niet de goedkoopste kiezen, iemand merken?

Comment

Zorg dat hij hittebestending is
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                Zorg dat hij hittebestending is
                                liefst hé dit werkje zal voor juli zijn, een weekje geen wagen nodig dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                                  ik zal zeker goed ontvetten en reinigen! foto's maak ik absoluut!

maar nu is het bij mij echt vuil grijs, dof, een mooier afgewerkte indruk is welkom
                                  bij mij ligt er een mooi laagje beginnend roest op nog even wachten en ik kan er "brembo" in kerven

volgens mij is het psychologisch, de vorm van de meeste remklauwen met aparte remzadels leent zich niet om gespoten te worden in een fel kleurtje en de meeste wagens hebben bedroevend kleine kluwtjes om te laten opvallen. Alsof je met een fluogroengeschilderde micropenis in bredene zou gaan rondhollen

Comment

bij mij ligt er een mooi laagje beginnend roest op nog even wachten en ik kan er "brembo" in kerven

volgens mij is het psychologisch, de vorm van de meeste remklauwen met aparte remzadels leent zich niet om gespoten te worden in een fel kleurtje en de meeste wagens hebben bedroevend kleine kluwtjes om te laten opvallen. Alsof je met een fluogroengeschilderde micropenis in bredene zou gaan rondhollen
                                    Mooie vergelijking!

Maar zoals ik al eerder zei is het niet de bedoeling om het in een fel kleurtje te steken, gewoon een soort grijs, zodat het een meer afgewerkte indruk achterlaat. En heel eventueel een klein hittebestendig stickertje als ik dat op de kop kan tikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                                      Mooie vergelijking!

Maar zoals ik al eerder zei is het niet de bedoeling om het in een fel kleurtje te steken, gewoon een soort grijs, zodat het een meer afgewerkte indruk achterlaat. En heel eventueel een klein hittebestendig stickertje als ik dat op de kop kan tikken.
                                      dan heb je mijn zegen

op het mgforum zijn er ook die hun klauwen in dat x-power groen hebben gespoten met zo'n x-power stickertje, en dat hield redelijk. wel opletten als ge de velgen afspuit met hogedrukreiniger

Comment

hier is een linkje voor die stickers(deze zijn van brembo maar heb er ooit is gevonden van elk bestaand merk en lettertype dus zal wel nog bestaan)

Comment

Working...
                                        X