Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptunen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Ni echt van toepassing bij mij maar mijn vraag: "een tdi'tje kunt ge behoorlijk goed laten chippen maar kunt gij nen sdi ook laten chippen eigenlijk"?
    My GTI

    http://rijkevorsel.myminicity.com/

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk Berichten
      Ni echt van toepassing bij mij maar mijn vraag: "een tdi'tje kunt ge behoorlijk goed laten chippen maar kunt gij nen sdi ook laten chippen eigenlijk"?
      Yep, een sdi kan je chiptunen, al zal de winst door het ontbreken van een turbo kleiner zijn...
      +-12Pk +-35nm winst

      Comment


      • #43
        Nog een vraagje.. Als je je wagen laat chippen, ben je in principe niet meer verzekerd (als ze er achter komen).. Een van de redenen hiervoor is dus omdat het reeële vermogen niet overeenkomt met het vermogen op papier? Maar blijkbaar hebben weinig wagens echt vermogen dat ze volgens het gelijkvormigheidsattest zouden moeten hebben. Mijne corsa heeft ook 10pk meer dan op papier.. Dus in principe ben ik dan ook niet verzekerd? Of is mijn redenering hier fout?
        My GTI

        http://rijkevorsel.myminicity.com/

        Comment


        • #44
          heb gekeken om mijn corsa te laten chippen! heinz kan me 25pk extra geven, koppel is niet bekend!

          wat vinden jullie van heinz?

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
            Volgende verbouwingen zijn ronduit verboden :
            1. tinten en folies op voorste zijruit en voorruit
            2. zonneband op voorste zijruit
            3. verwijderen van sluitmechanisme van de koffer
            4. verwijderen van greep van de als passagiersdeur gebruikte koffer
            5. verwijderen sluitmechanisme deur
            6. wijziging structuur motorkap
            7. wijzigen van afstand tussen motor en motorkap
            8. vervangen motorkapscharnier
            9. spoiler in materiaal met lage absorptiegraad
            10. topchops
            11. afzagen van origineel spatbord dat deel uitmaakt van de dragende structuren
            12. hinderen of onmogelijk maken van de werking van de airbag
            13. verwijderen van de airbag
            14. driepuntsveiligheidsgordel vervangen door tweepuntsgordel
            15. afdekken van signalisatie
            16. monteren van NOS-fles
            17. plaatsen van startknop
            18. wegnemen van derde stoplicht
            19. plaatsen van vierde stoplicht
            20. bevestigen van wiel dmv centrale bevestigingskit
            21. wijzigen remsysteem
            22. vergroten van spoor dmv spoorverbreders
            23. wijzigen of monteren van stabilisatorstangen
            24. monteren van ander type ophangingsrubber
            25. wijzigen van uitgangsdiameter van originele uitlaatdemper
            26. monteren van versnellingsbak met andere overbrengingsverhoudingen
            27. motortuning
            28. monteren van niet-wegklapbare zetels in twee- of driedeursvoertuig zonder de achterbank en veiligheidsgordels en de verankeringspunten van de achterbank te verwijderen
            29. monteren van velgen met adapter los van de velg
            30. monteren van stuurwiel met niet-vervormbare adapter
            misschien een domme off topic vraag maar wat verstaan ze onder "wijzigen remsysteem".
            ik ben namelijk van plan om geboorde remschijven te steken met pagid remblokken

            als de klauwen en de leidingen gelijk blijven is dit toch geen wijziging maar een verbetering .

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
              misschien een domme off topic vraag maar wat verstaan ze onder "wijzigen remsysteem".
              ik ben namelijk van plan om geboorde remschijven te steken met pagid remblokken

              als de klauwen en de leidingen gelijk blijven is dit toch geen wijziging maar een verbetering .
              Zo zien die van de Goca dat niet zulle. Geboorde schijven mogen zeker niet.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                als de klauwen en de leidingen gelijk blijven is dit toch geen wijziging maar een verbetering .
                Of het nu beter of slechter is het blijft een wijziging.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten



                  Motortuning mag gewoon niet.Aangeven aan de verzekering is niet genoeg.
                  Voor de keuring ben je alleszins niet in orde want het staat uitdrukkelijk op de goca site dat motortuning niet toegelaten is.

                  Gaan ze daar bij de keuring naar zien?
                  2012 Renault Megane RS

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                    Gaan ze daar bij de keuring naar zien?
                    Hangt er van af wat er aan gedaan is en of het zichtbaar is.
                    Vele motortuning kan je zo niet zien.
                    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                    Audi S3 '02 sold => topic
                    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                      De kans is zeer klein.

                      Of het accident moet al zeer zwaar zijn.
                      Je mag nooit vergeten dat een verzekeringsmaatschappij ALTIJD zijn NADEEL moet BEWIJZEN, en of er een oorzakelijk verband is tussen het opvoeren van de motor en het ongeval.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door MiniCooper Bekijk Berichten
                        Ik weet ook wel dat veel mensen dit doen en weet hoe het allemaal in elkaar zit. Wat ik niet weet is of hier boetes of dergelijke voor zijn als ze erachter komen dat je niet genoeg biv hebt betaalt. En hoe groot de kans is dat je gepakt kan worden.
                        Als je de factuur van de motortuning niet in het handschoenenkastje laat liggen, en je gaat niet op café uitbazuinen dat uw auto getuned is gaan ze er nooit achterkomen. Er is nog nooit een auto op de rollen gezet om het motorvermogen te testen na een ongeval. Het echte motorvermogen komt trouwens nooit exact overeen met dat op het gelijkvormigheidsattest, bij een 1.9TDI kan dat af-fabriek wel 10-15PK schelen. Op die manier zou een verzekeringsmaatschappij veel schadeclaims kunnen ontglippen. Met een powerbox zou ik wel opletten.
                        Last edited by Gunter; 12/06/2008, 09:29.

                        Comment


                        • #52
                          Vraagjes:
                          Nm staan voor trekkracht dacht ik, is een verhoging van 100Nm dan voelbaar?
                          ik zit bv. momenteel op 320Nm (overboost tot 340Nm) en zou deze tot 420Nm kunnen brengen. Maar nu is mijn vraag, merk je dat duidelijk, of is het verschil in verhouding te klein.

                          zijn dat sowieso al grote cijfers (die 320 en 340) of is dat eerder weinig.

                          Comment


                          • #53
                            eh

                            100Nm meer, da zulde wel voelen hoor, t spel zal wel wa harder sleuren

                            Comment


                            • #54
                              Wel om eerlijk te zijn heb ik er geen flauw benul van, of dat hoge of lage waarden zijn.

                              Comment


                              • #55
                                das 30% trekkracht meer he, da zulde wel voelen, trust me

                                Comment


                                • #56
                                  100 Nm meer zal je inderdaad bangelijk hard voelen,

                                  Vraag is Hoe worden deze Newton meters vrij gegeven...

                                  Liever over heel de lijn 40 NM meer (wat je ook al heel hard zal voelen), dat lekker breed word uitgesmeerd... en breder als origineel...
                                  Dan 100 nm extra die in 1 grote piek worden vrijgegeven, om daarna dood te vallen...

                                  Een goede tuner zal deze piekerigheid vermijden..., een tuner die de hoogste waarden wil bieden, zal meestal een piekerigere curve aanbieden...

                                  Comment


                                  • #57
                                    goede vraag, ik zal eens proberen een grafiek vast te krijgen.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                      Vraagjes:
                                      Nm staan voor trekkracht dacht ik, is een verhoging van 100Nm dan voelbaar?
                                      ik zit bv. momenteel op 320Nm (overboost tot 340Nm) en zou deze tot 420Nm kunnen brengen. Maar nu is mijn vraag, merk je dat duidelijk, of is het verschil in verhouding te klein.

                                      zijn dat sowieso al grote cijfers (die 320 en 340) of is dat eerder weinig.
                                      Ga je superhard voelen.

                                      Met de MINI ben ik van 120Nm naar 170Nm gegaan, bescheiden, maar je voelde dat enorm hard.

                                      Met de TT van 235Nm naar 325Nm. Dat was gewoon een andere wagen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        dus als ik het goed begrijp is 320nm of nadien 420nm al een behoorlijk hoog getal.
                                        al hangt veel af van het gewicht van de wagen natuurlijk.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                          dus als ik het goed begrijp is 320nm of nadien 420nm al een behoorlijk hoog getal.
                                          al hangt veel af van het gewicht van de wagen natuurlijk.
                                          420Nm is evenveel als een RS4.

                                          Uiteraard wel in een smallere powerband.

                                          Maar hernemen zal wel lekker vlot gaan dan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X