Ni echt van toepassing bij mij maar mijn vraag: "een tdi'tje kunt ge behoorlijk goed laten chippen maar kunt gij nen sdi ook laten chippen eigenlijk"?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptunen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door CDTI'ke Bekijk BerichtenNi echt van toepassing bij mij maar mijn vraag: "een tdi'tje kunt ge behoorlijk goed laten chippen maar kunt gij nen sdi ook laten chippen eigenlijk"?
+-12Pk +-35nm winst
Comment
-
Nog een vraagje.. Als je je wagen laat chippen, ben je in principe niet meer verzekerd (als ze er achter komen).. Een van de redenen hiervoor is dus omdat het reeële vermogen niet overeenkomt met het vermogen op papier? Maar blijkbaar hebben weinig wagens echt vermogen dat ze volgens het gelijkvormigheidsattest zouden moeten hebben. Mijne corsa heeft ook 10pk meer dan op papier.. Dus in principe ben ik dan ook niet verzekerd? Of is mijn redenering hier fout?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk BerichtenVolgende verbouwingen zijn ronduit verboden :- tinten en folies op voorste zijruit en voorruit
- zonneband op voorste zijruit
- verwijderen van sluitmechanisme van de koffer
- verwijderen van greep van de als passagiersdeur gebruikte koffer
- verwijderen sluitmechanisme deur
- wijziging structuur motorkap
- wijzigen van afstand tussen motor en motorkap
- vervangen motorkapscharnier
- spoiler in materiaal met lage absorptiegraad
- topchops
- afzagen van origineel spatbord dat deel uitmaakt van de dragende structuren
- hinderen of onmogelijk maken van de werking van de airbag
- verwijderen van de airbag
- driepuntsveiligheidsgordel vervangen door tweepuntsgordel
- afdekken van signalisatie
- monteren van NOS-fles
- plaatsen van startknop
- wegnemen van derde stoplicht
- plaatsen van vierde stoplicht
- bevestigen van wiel dmv centrale bevestigingskit
- wijzigen remsysteem
- vergroten van spoor dmv spoorverbreders
- wijzigen of monteren van stabilisatorstangen
- monteren van ander type ophangingsrubber
- wijzigen van uitgangsdiameter van originele uitlaatdemper
- monteren van versnellingsbak met andere overbrengingsverhoudingen
- motortuning
- monteren van niet-wegklapbare zetels in twee- of driedeursvoertuig zonder de achterbank en veiligheidsgordels en de verankeringspunten van de achterbank te verwijderen
- monteren van velgen met adapter los van de velg
- monteren van stuurwiel met niet-vervormbare adapter
ik ben namelijk van plan om geboorde remschijven te steken met pagid remblokken
als de klauwen en de leidingen gelijk blijven is dit toch geen wijziging maar een verbetering .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenmisschien een domme off topic vraag maar wat verstaan ze onder "wijzigen remsysteem".
ik ben namelijk van plan om geboorde remschijven te steken met pagid remblokken
als de klauwen en de leidingen gelijk blijven is dit toch geen wijziging maar een verbetering .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenals de klauwen en de leidingen gelijk blijven is dit toch geen wijziging maar een verbetering .'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
Motortuning mag gewoon niet.Aangeven aan de verzekering is niet genoeg.
Voor de keuring ben je alleszins niet in orde want het staat uitdrukkelijk op de goca site dat motortuning niet toegelaten is.
Gaan ze daar bij de keuring naar zien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk BerichtenGaan ze daar bij de keuring naar zien?
Vele motortuning kan je zo niet zien.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenDe kans is zeer klein.
Of het accident moet al zeer zwaar zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MiniCooper Bekijk BerichtenIk weet ook wel dat veel mensen dit doen en weet hoe het allemaal in elkaar zit. Wat ik niet weet is of hier boetes of dergelijke voor zijn als ze erachter komen dat je niet genoeg biv hebt betaalt. En hoe groot de kans is dat je gepakt kan worden.Last edited by Gunter; 12/06/2008, 09:29.
Comment
-
Vraagjes:
Nm staan voor trekkracht dacht ik, is een verhoging van 100Nm dan voelbaar?
ik zit bv. momenteel op 320Nm (overboost tot 340Nm) en zou deze tot 420Nm kunnen brengen. Maar nu is mijn vraag, merk je dat duidelijk, of is het verschil in verhouding te klein.
zijn dat sowieso al grote cijfers (die 320 en 340) of is dat eerder weinig.
Comment
-
100 Nm meer zal je inderdaad bangelijk hard voelen,
Vraag is Hoe worden deze Newton meters vrij gegeven...
Liever over heel de lijn 40 NM meer (wat je ook al heel hard zal voelen), dat lekker breed word uitgesmeerd... en breder als origineel...
Dan 100 nm extra die in 1 grote piek worden vrijgegeven, om daarna dood te vallen...
Een goede tuner zal deze piekerigheid vermijden..., een tuner die de hoogste waarden wil bieden, zal meestal een piekerigere curve aanbieden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk BerichtenVraagjes:
Nm staan voor trekkracht dacht ik, is een verhoging van 100Nm dan voelbaar?
ik zit bv. momenteel op 320Nm (overboost tot 340Nm) en zou deze tot 420Nm kunnen brengen. Maar nu is mijn vraag, merk je dat duidelijk, of is het verschil in verhouding te klein.
zijn dat sowieso al grote cijfers (die 320 en 340) of is dat eerder weinig.
Met de MINI ben ik van 120Nm naar 170Nm gegaan, bescheiden, maar je voelde dat enorm hard.
Met de TT van 235Nm naar 325Nm. Dat was gewoon een andere wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtendus als ik het goed begrijp is 320nm of nadien 420nm al een behoorlijk hoog getal.
al hangt veel af van het gewicht van de wagen natuurlijk.
Uiteraard wel in een smallere powerband.
Maar hernemen zal wel lekker vlot gaan dan.
Comment
Comment