Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptunen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chiptunen

Hallo,ik heb een vraagje,ik heb een nieuwe wagen waar ik nu ongeveer 4 weken met grote tevredenheid en veel plezier met rondrij.Het gaat hier over een witte BMW 320D coupe,sportzetels,full.gps,allee alle toeters en bellen.Ik heb in de garage eens de vraag gesteld of het techn.mogelijk is om hem op full power te zetten(177pk), dit kan maar volgens een van de mech. is het goedkoper om iemand als chipt. Heinz te bezoeken en die zijn ding te laten doen,Maar wat met de verzekering? de biv? en vooral,is de motor hiertegen bestand? En is er echt zo en groot voordeel mee te halen of is dit verkoopspraat, en met voordeel bedoel ik vooral koppel,dat is wat voor mij van belang is,als ik kw wil zal ik wss. een zwaardere benzine moeten kopen denk ik

verplaats naar 'Aftermarket....'

Comment

30pk en bijna 100 Nm meer ga je toch goed voelen. Ik ken er een aantal die hun wagen hebben laten tunen en zijn er allemaal heel content van qua prestaties.

Qua onderdelen die falen e.d. heb ik nog niet meteen gehoord, dus ik denk wel dat het iets kan hebben + ik dacht dat Heinz nooit de limieten gaat opzoeken van een blok, versnellingsbak, etc. dus dat er nog marge over is.

Wat betreft de verzekering - wat ze niet weten... Kennis van me werkt op een verzekeringsmaatschappij en die controleren (voor zover hij weet) nooit de chipcode - natuurlijk kan dit in de toekomst veranderen!

Comment

Volgens mij valt dit motorblok nog niet te chippen. En Heinz suckt.

Comment

Ge kunt er ook altij ne powerbox in steken.. Kan je der op elk moment uithalen.. Ik heb der zelf wel geen ervaring mee. Met chippen evenmin maar ik ben der wel over aan het nadenken
          My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

powerbox suckt ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
              powerbox suckt ook.
              Misschien kunt ge dan ook is zeggen wat er ni suckt.. Das misschien gemakkelijker..
              My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

Volgens mij valt dit motorblok nog niet te chippen. En Heinz suckt.
                Ik heb ondertussen al wa informatie ingewonnen,blijkbaar kan het wel, maar op de site zwijgt men natuurlijk over de wettelijkheid of niet,en wa meer is,volgens vele blijkt Heinz toch wel te weten waar hij mee bezig is.Heb jij er dan een slechte ervaring mee????

Comment

powerbox suckt ook.
                  niet altijd

Comment

Als jou motor de 177 pk versie , dan moet je zeker niet geloven wat ze op sites schrijven
                    heel de wereld wacht al welgeteld 1 jaar op de chiptuning van de nieuwe motoren uitgerust met EDC17 motorsturing...
                    Ikzelf incluis
                    Ziptuning beweert al een half jaar de nieuwe x20d te kunnen chippen, tot je een e-mail stuurt...
                    Als je mss ook eerste even de moeite had genomen de zoekfunctie te gebruiken in deze rubriek in het forum, dan had je daar uitgebreid over kunnen lezen.
                    BV het E87/E81 tuning topicje topicje

Goedkopere powerboxen in regel zuigen wel,aangezien de kans op nevenschade veel groter is...

in iedergeval grondlijn in: de nieuwe bmw x18d en x20d en x23d motoren zijn nog niet te chippen, en dienen door de slimme mannen eerst gekraakt te worden...

Comment

En Heinz suckt.
                      Wouter...je hebt er zelf geen ervaring mee dus kan je niet oordelen
                      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                      Audi S3 '02 sold => topic
                      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Volgens mij bedoelt de threadstarter dat hij vroeg in de BMW garage om zijn 163Pk te laten ontgrenzen naar 177Pk, daarop adviseerde de garage om te chippen.

Als het een 163Pk is is het een EDC16C35 stuurdoos en die kan getuned worden met een BDM module (contactpunten op de printplaat van de ECU).

+30Pk
                        +80nm

is heel goed en veilig te doen met deze motor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                          Powerbox -> slecht voor je auto
                          Chiptuning -> beter dan powerbox, maar nog niet goed

Heinz --> niet beter dan standaard, maar het beste wat er beschikbaar is.
                          Wat is volgens jou het verschil tussen chiptuning en heinz? krijg je er dan ketchup bij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
                            Volgens mij bedoelt de threadstarter dat hij vroeg in de BMW garage om zijn 163Pk te laten ontgrenzen naar 177Pk, daarop adviseerde de garage om te chippen.

Als het een 163Pk is is het een EDC16C35 stuurdoos en die kan getuned worden met een BDM module (contactpunten op de printplaat van de ECU).

+30Pk
                            +80nm

is heel goed en veilig te doen met deze motor...
                            De threadstarter spreekt over een 320d coupé, en over "hem op full power (177pk) zetten", dus dan kan het niet anders dan dat het EDC17 is. De E46 heette '320Cd' en niet '320d Coupé', en alle 177pk 2.0d hebben EDC17. Die zijn op vandaag niet via OBD of BDM te wijzigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                              Wouter...je hebt er zelf geen ervaring mee dus kan je niet oordelen
                              Ben, uw auto rijdt goed en is nog heel, maar ik heb al genoeg dingen gezien, logs bvb. (was er zelf bij) van auto's getuned bij Heinz en dat is genoeg reden toch voor mij om zo'n dingen te zeggen.

Vind jij 3000mbar op een 1.9 TDI 130PK (BLT) normaal ? En is het normaal dat de turbo ineens "rare" lawaaien begint te maken ?

Er zijn nog wel een paar voorbeelden, en oké mss met een paar slechte tunings mag je niet zeggen dat de gehele tuner slecht is, maar zo'n dingen geven me toch weinig vertrouwen hoor.. Een chiptuning kost redelijk wat geld, en een auto nog meer, dus ik vind dat ik best het recht heb om dergelijke dingen te laten weten.

Er is meer dan ATH alleen

Comment

PS. Ben.. als je bedoelt eigen ervaring bij Heinz, ik denk dat het wel duidelijk is waarom ik m'n eigen auto daar nooit zou laten tunen Maar heb al meer dan genoeg wagens van daar gezien die getuned waren/zijn met de nodige probs.

Nogmaals: jouw ibiza rijdt subliem (gelukkig), mss heeft ie er meer moeite in gestoken omdat het nogal meer dan enkel een chip inhield ?

We moeten trouwens nog eens afspreken hé

Comment

Ik geef dat eerlijk toe dat er daar dingen gebeurd zijn dat niet kunnen,ik ga dat zeker niet ontkennen.Maar ik ben er zeker van dat dit ook bij andere tuners gebeurd maar daar wordt gewoon geen woord over gerept.
                                  Ik ken persoonlijk meer tevreden klanten dan ontevreden klanten van ATH (zou maar erg zijn anders ).De reden waarom ik er ga heb ik je ook al eens verteld

Alleen vind ik het nogal kort door de bocht om direct te zeggen dat Heinz slecht is terwijl ze toch wel al mooi producten hebben afgeleverd

Np
                                  Alleen ben ik momenteel nog druk bezig met te verhuizen en heb ik maar af en toe tijd.
                                  De Team Dynamics' zijn er ook al even onderuit omdat ik 1 stuk gereden heb op de autostrade en nog aant wachten ben op een ander

Comment

Chip eruit solderen wordt nog maar bitter weinig gedaan hoor
                                    Enkel maar bij oudere wagens waar het niet via obd gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door big john Bekijk Berichten
                                      Hallo,ik heb een vraagje,ik heb een nieuwe wagen waar ik nu ongeveer 4 weken met grote tevredenheid en veel plezier met rondrij.
                                      Ik heb ook een vraag, waarom zou je gaan prullen aan een nieuwe wagen waar je tevreden van bent?

Als je het legaal wil doen kost het je veel geld en bovendien kan zo een motor er meestal wel tegen, maar dat wil niet zeggen dat het goed is voor alle onderdelen. Snellere slijtage is na tuning niet abnormaal, als je daar mee kan leven is dat natuurlijk nog zo geen erg. De garantie van BMW vervalt ook na tuning, ze moeten het dan wel eerst zien natuurlijk, maar toch.

Een 325d bestellen was beter geweest lijkt mij, dan had je legaal en zonder stress de power gehad waar je nu blijkbaar naar verlangt.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

voor wat het waard mag zijn..
                                        mijn 120d , ook gereduceerd vermogen,die dezelfde motor deelt als jouw drie-reeks,
                                        laat 179.3 pk en 372 Nm koppel optekenen...
                                        vrijzetten is niet echt een must...

Wil je zelf weten wat jou 320d uitbraakt, ga dan eens langs bij PPE of Heinz voor een testbankrun..

Btw een x25d is niet echt sneller dan de X20D, wel soepeler
                                        Last edited by ; 21/05/2008, 17:25.

Comment

Working...
                                        X