Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BBS Le Mans (LM) ... dé klassieker onder de velgen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Een aangestelde van mijn bandenboer zei dat ook, maar als je op de velg kijkt achterin, zie je nergens Lenso staan, terwijl alle andere Lenso's dat wel hebben. Zou het zijn dat ze op die manier de lawsuits willen ontlopen? Ook op de site van Lenso vind je ze niet.

Allemaal duistere shit, als je 't mij vraagt.
    Dat ze niet op site van Lenso staan vond ik ook al vreemd.

Ik heb de LM's altijd al de mooiste velg ooit gevonden, maar veel te duur. Op m'n vorige wagen daarom maar BBS ch in 19 inch gestoken en nu eens een replica. De kwaliteit valt me 100% mee, heb eens Rondells onder een 530d gehad, die waren vele malen slechter.

Comment

• Ik heb ook al horen verklaren dat ze helemaal niet bij Lenso zijn gemaakt, maar dat dat natuurlijk wel graag wordt verteld omdat Lenso een wat gekender merk is. Van die velg is nergens iets deftigs online te vinden (toch niet op een site van de constructeur), net zoals dat met die 'perfecte' AMG-, Lorinser-, Brabus- en andere merkenkopieën het geval is. Ze staan ook nergens in een catalogus, vraag maar 'es na bij je bandenboer ... die kan (naar mijn weten toch) niks voorleggen van officiële documentatie. Klinkt allemaal zeer fishy.

Bovendien vreemd is het feit dat ze - zeker in het begin - helemaal niet zo goed bleken te zijn, ze liepen echt snel krom op een put, lakkwaliteit ondermaats. Zou je niet verwachten van een merk als Lenso (zonder me uit te willen spreken over dat merk, maar 't zal toch beter zijn dan de clandestiene Chinese kopievelgengieterij).
      Bovendien zie je duidelijk aan de binnenkant dat ze snelsnel gespoten zijn, het velgbed (binnenkant en buitenkant) is niet zo proper afgewerkt als een merkenvelg, en ook niet zoals een Lenso dat is. Sorry to say, maar de versies die ik al in m'n handen heb gehad zien er echt low budget uit (qua afwerking). Heb er ook al eentje zien liggen bij m'n bandenboer met serieuze corrosieschade op het gepolierde velgbed...

Ten slotte vraag ik me af of een Japans merk zich zou bezondigen aan het schenden van het patent op de styling van de Le Mans. Zeker aangezien BBS ook in Japan zeer actief is en daar velgen maakt. Mocht op Japans grondgebied een fabriek bestaan die kopie Le Mans maakte, die was al lang dicht.

En blijft nog het feit dat ik al van verschillende mensen (waaronder mijn bandenboer, i.t.t; zijn aangestelde) hoorde dat ze effectief uit China komen. De reden waarom ze aanvankelijk maar met mondjesmaat beschikbaar waren, is trouwens 't feit dat ze zo clandestien moesten worden gemaakt en getransporteerd, in het begin kon je ze enkel maar online krijgen omdat geen enkele bandenboer die ook BBS verdeelde, zich het recht om BBS te verdelen wou ingetrokken zien door de contractvoorwaarden te overtreden.
      Ondertussen zijn ze al in grotere getallen leverbaar, blijkbaar staat het productietempo op punt.

Enfin, maakt mij niet uit. De BBS Le Mans is en blijft een prachtige velg, en zeker nu er zoveel kopies op de markt komen blijf ik nog harder fan van de échte velg. Enkel die is écht goed, de kopieën kan je daar niet mee vergelijken (immers de Le Mans is gesmeed meerdelig, weegt echt weinig en is supersterk). Jammer dat ze nagemaakt worden, eigenlijk.

(maar ze zien er goed uit, ook de namaakvelgen ; 't tegenovergestelde ga je me nooit horen zeggen)
      Last edited by ; 12/11/2008, 15:34.

Comment

• Dus we gaan het niet meer weten of het om een kopie of een echte BBS gaat.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
          Dus we gaan het niet meer weten of het om een kopie of een echte BBS gaat.....
          Want wanneer weet men of de kopie velg zwaarder is? Als je beide kunt vergelijken, en zoiets zal nooit kunnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
            Want wanneer weet men of de kopie velg zwaarder is? Als je beide kunt vergelijken, en zoiets zal nooit kunnen.
            Ik heb nog een extra velg gekocht, daar ligt wel een band om, maar ik kan het totaal wegen als je dat wilt. Moet er alleen iemand nog een echte LM in 19 inch met band wegen.

Dat het hart er niet zo heel netjes uit ziet klopt, maar daar zie je van een halve meter afstand niets van. Ik heb al heel wat sets BBS'en gehad, maar die zijn inderdaad toch wel echt perfect afgewerkt. Alleen deze kostten 1750 euro voor 5 velgen en 4 banden, in het origineel eerder 5 à 6 duizend. Ik had liever niet dat BB5 logo erop, maar met BMW logo vondt ik het er helemaal niet uit zien.

Comment

• LM-R, ook een beetje Le Mans (maar dan "Racing"), dus on-topic.

Comment

• Comment

• 18" ipv 19" op de Zetti van Jeng.

Comment

• vs HRE 540R

Comment

• Moet hier al ergens staan, Google-link verwees naar dit topic.

Comment

• HRE's, over het algemeen ook schandalig vet. Over kwaliteit spreek ik me niet uit.

Dit is ook de moeite (20"):

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          18" ipv 19" op de Zetti van Jeng.

kijk, dat is 1000x beter dan 19".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            kijk, dat is 1000x beter dan 19".
                            Langs de ene kant niet, vind ik, omdat de LM pas vanaf 19" luchtig genoeg oogt (langere spaken en meer open ruimte tussen velgbed en naaf), maar op een Zetti past 18" inderdaad beter van maat.

Ik zou ze, alleen over looks gesproken, voor nemen op de 19". En qua rijcapaciteiten, no discussion zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 320d touring Bekijk Berichten
                              Ik heb nog een extra velg gekocht, daar ligt wel een band om, maar ik kan het totaal wegen als je dat wilt. Moet er alleen iemand nog een echte LM in 19 inch met band wegen.

Dat het hart er niet zo heel netjes uit ziet klopt, maar daar zie je van een halve meter afstand niets van. Ik heb al heel wat sets BBS'en gehad, maar die zijn inderdaad toch wel echt perfect afgewerkt. Alleen deze kostten 1750 euro voor 5 velgen en 4 banden, in het origineel eerder 5 à 6 duizend. Ik had liever niet dat BB5 logo erop, maar met BMW logo vondt ik het er helemaal niet uit zien.
                              Ik hoop dat er hier mensen zijn die eens een echte BBS willen wegen om het verschil te merken.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                  HRE's, over het algemeen ook schandalig vet. Over kwaliteit spreek ik me niet uit.
                                  HRE's zijn te vergelijken met BBS qua kwaliteit. Maar zijn nog een trapje hoger in de prijsklasse. Dit omdat alles custom made is. Velg word op de wagen gemaakt. BBS jammergenoeg niet

Anders zat er al een setje LM's onder m'n C30

Comment

• De meeste HRE's zijn niet vergelijkbaar met de BBS Le Mans inzake kwaliteit. Ze zijn prachtig gemaakt en zien er super uit, maar ze zijn niet zo sterk als b.v. een Le Mans. Het feit dat HRE zelf met z'n Competition Line adverteert dat die velgen wél sterk genoeg zijn om te tracken, zegt genoeg. Als je wat rondleest, blijkt trouwens vrij snel dat de gewone HRE's inderdaad eerder (sublieme) showvelgen zijn.

Comment

• Zoals altijd is het antwoord genuanceerder dan wat beide fabrikanten beweren. Beide merken zijn forged en gebruiken 6000 series aluminium en hebben ongeveer dezelfde interne qualiteits eisen en gewichts eisen. Alléén is het zo dat voor bepaalde reeksen Bbs naast 6000 aluminium ook een speciale magnesium bevattende legering gebruikt die top op heden top secret is. Bbs is één van de weinige die met een dergelijke legering werken voor bepaalde reeksen wielen en dat zou eventueel nog sterker zijn. Iedereen beweerd natuurlijk het beste produkt te hebben maar er bestaan geen crash testen voor velgen en bijgevolg moeten we voortgaan op de reputatie van beweringen van de fabrikanten zelf. Dit gezegd zijnde de reputatie van BBS is één der beste ter wereld.

Discutie is wel wat zinloos. Een hre wiel kost 1500 a 2000 dollar zonder shipping en douane per stuk. Je moet gek zijn om met 6000 a 8000 euro aan wielen te gaan tracken
                                      Tenzij je erg veel geld hebt natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                        Je moet gek zijn om met 6000 a 8000 euro aan wielen te gaan tracken
                                        Niet gekker dan met een GT3-RS gaan tracken.

En zo zijn er genoeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                          Discutie is wel wat zinloos. Een hre wiel kost 1500 a 2000 dollar zonder shipping en douane per stuk. Je moet gek zijn om met 6000 a 8000 euro aan wielen te gaan tracken
                                          I agree. Zeker omdat ze er niet zo goed tegen bestand zijn, en er voor minder geld "beter" (voor raggerij dan) materiaal te vinden is.

Comment

Working...
                                          X