![Party](https://www.autoforum.be/core/images/smilies/party.gif)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BBS Le Mans (LM) ... dé klassieker onder de velgen ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
2004 : RE in gunmetal met rode accenten (de 2003 Special Edition bleef beschikbaar)
In 2005 was er geen, en nu dus opnieuw de volledig hoogglansgepolierde Le Mans met rode accenten.
Hebbedingetjes, maar quasi niet te krijgen alhier, of je moet ze zelf importeren en dan mag je de aankoopprijs aldaar x 1,5 doen om de totaal betaalde prijs (invoerrechten, shipping) te bekomen. Dure dingen dus...
Comment
-
Die Special Editions zijn slechts beperkt verkrijgbaar, hè. Als ze uitverkocht zijn, zijn ze uitverkocht.Ik denk niet dat je de MY04 SE's nog kan krijgen.
Maar geen nood, de gewone RE bestaat ook, én ook in 't gunmetal.
Voor de Golf beschikbaar in maat 8Jx18" (ET 50, 43, 35) en 9Jx18" (ET 3.
19" en 20" eigenlijk enkel met steek 5x114,3 (een pak Oosterse modellen) en 5x120 (voornamelijk BMW).
Comment
-
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk BerichtenToevallig iemand nog een fotooke van ne Audi A3 (Sportback) met BBS LM?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingo Bekijk BerichtenDenk het nie, heb al eens gezocht
Comment
-
Ik weet niet of het een goed idee is om het in dit topic te vragen maar 'k doe het toch
In een ander topic stonden ASA AR1 chroom velgen onder een Golf V. Ik vond dat prachtig staan. Wat zouden deze dingen kosten? En is dat iets qua kwaliteit? Dat merk zou een link hebben met BBS maar weet niet hoe dat juist zit. Heb ook de BBS R GT velg gezien, ook razend knap, maar dat zal wek héél duur zijn zeker? Niet dat ik nu direct zinnens ben van andere velgen op mijn wagen te leggen maar ik had het toch eens graag geweten, dus als iemand me deze info kan bezorgen, graag!
Comment
-
Artisan Spirited Alloy, ofte ASA, heeft inderdaad tegen betaling advies gekregen van BBS inzake de productie en ontwikkeling. De wereldwijde knowhow van BBS kwam hen van pas bij 't opzetten van de productielijn, maar nu nog altijd is de overeenkomst er (nieuwe materialen, testgegevens daarvan, e.d.).
BBS maakt dus de ASA-wielen niet, maar ASA kan wel beschikken over bepaalde informatie van BBS bij 't ontwikkelen van hun eigen wielen.
De ASA AR1, die je vernoemt, heeft inderdaad vrij veel weg van de BBS RS-GT.
De ASA is minder verfijnd, voller, wat lomper. De BBS RS-GT is één van de topvelgen van vandaag : ze is héél erg licht (lichter dan een BBS LM), en hypersterk. In de laatste velgentest in SportAuto (dacht ik), brak ze als enige velg niét onder de laatste test, terwijl alle andere velgen (en voornamelijk de B-merken dan) als luciferhoutjes knapten.
De BBS RS-GT is dan ook (terecht?) erg duur. De versie voor jouw Golf V (grootte 8,5Jx19" ET46 heeft een aanbevolen verkoopprijs van 870 EUR incl. 16% Duitse BTW, dus in België zal ze aan meer dan 900 EUR staan).
De ASA AR1 is een pak goedkoper. Voor de Golf V (steek 5x100) dacht ik niet dat er al een 19"-versie was, de ASA AR1 is eerder een budgetvelg en die komen niet meteen in de meest exotische maten ; de 18"-versie komt op 175 EUR.
Groot prijsverschil dus.
Allebei mooie velgen, vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CH. Bekijk Berichten
Als je dan andere velgen op je CSL wil leggen, neem dan BBS RS-GT of (nog beter) BBS RE-MG. Die laatste zijn magnesiumvelgen (allez, uit een legering waarin ook magnesium zit), superlicht, en erg duur ... temeer omdat je ze van Japan moet laten komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJa. Op een CSL zullen die LM het weggedrag niet verbeteren, want ze zijn zwaarder dan de standaard CSL-velgen. Aangezien een CSL niet about style, maar about performance is, vind ik 't dus zinloos.
Als je dan andere velgen op je CSL wil leggen, neem dan BBS RS-GT of (nog beter) BBS RE-MG. Die laatste zijn magnesiumvelgen (allez, uit een legering waarin ook magnesium zit), superlicht, en erg duur ... temeer omdat je ze van Japan moet laten komen.
Met zo'n wagen zou ik de Pilot Cups op de originele CSL-velgen laten liggen, en de LM's gebruiken als "straatvelg" met iets minder extreem rubber...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTI Bekijk BerichtenIk weet niet of het een goed idee is om het in dit topic te vragen maar 'k doe het toch
In een ander topic stonden ASA AR1 chroom velgen onder een Golf V. Ik vond dat prachtig staan. Wat zouden deze dingen kosten? En is dat iets qua kwaliteit? Dat merk zou een link hebben met BBS maar weet niet hoe dat juist zit. Heb ook de BBS R GT velg gezien, ook razend knap, maar dat zal wek héél duur zijn zeker? Niet dat ik nu direct zinnens ben van andere velgen op mijn wagen te leggen maar ik had het toch eens graag geweten, dus als iemand me deze info kan bezorgen, graag!
Comment
Comment