Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BBS Le Mans (LM) ... dé klassieker onder de velgen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
    Hmmm zinloos, 't is maar hoe je het bekijkt he..

Met zo'n wagen zou ik de Pilot Cups op de originele CSL-velgen laten liggen, en de LM's gebruiken als "straatvelg" met iets minder extreem rubber...
    Waarom dan LM? Ik vind de moderner ogende RS-GT op een M3 of CSL zeker even knap, zoniet knapper ... plus ze zijn toch duidelijk lichter.

Ik zou éérlijk waar een setje 19" RE-Mg laten afkomen van Japan als cupvelg (voor de michelin pilot sport cup, dus), en de standaardvelgen (CSL) voor supersportbanden (regen, gewone weg).

Make no compromises !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Waarom dan LM? Ik vind de moderner ogende RS-GT op een M3 of CSL zeker even knap, zoniet knapper ... plus ze zijn toch duidelijk lichter.

Ik zou éérlijk waar een setje 19" RE-Mg laten afkomen van Japan als cupvelg (voor de michelin pilot sport cup, dus), en de standaardvelgen (CSL) voor supersportbanden (regen, gewone weg).

Make no compromises !
      Maar wat kost zo'n RE-Mg velg?

Ik vind een RS-GT eigenlijk echt niet zo knap op een CSL, dan vind ik de LM véél beter staan, en voor op de baan wil ik er de extra kilootjes dan wel bijnemen...

Comment

• Ja, je moet ze graag zien ook, natuurlijk.

De RE-Mg...

8,5Jx19" ET33 5x120 = 202.650 JPY = 1.304 EUR
        9,5Jx19" ET24 5x120 = 214.200 JPY = 1.379 EUR

Da's aanbevolen verkoopprijs in Japan. Als je ze naar hier wil laten komen, reken (alles bijgeteld) maar x 1,5.

Last edited by ; 09/01/2007, 17:11.

Comment

• Hahaha @ tha Prizeee

Comment

...
            De BBS RS-GT is dan ook (terecht?) erg duur. De versie voor jouw Golf V (grootte 8,5Jx19" ET46 heeft een aanbevolen verkoopprijs van 870 EUR incl. 16% Duitse BTW, dus in België zal ze aan meer dan 900 EUR staan).

De ASA AR1 is een pak goedkoper. Voor de Golf V (steek 5x100) dacht ik niet dat er al een 19"-versie was, de ASA AR1 is eerder een budgetvelg en die komen niet meteen in de meest exotische maten ; de 18"-versie komt op 175 EUR.

Groot prijsverschil dus.

Allebei mooie velgen, vind ik.
            Bedankt voor de toelichting, gTa, om en bij de € 900 voor een velg is wat mij betreft toch echt wel té veel. De BBS RS-GT is wel een prachtige velg maar dat kan ik er toch niet aan geven (hoewel ik het wel zou willen). Zeg, 't is maar een vraag hé, maar je hebt in een topic over RS6 replica's blijkbaar ooit (op 14/06/05) eens twee pics gepost van een zwarte Golf V GTI met de 19" BBS RS-GT en een verlaagde ophanging. Heb je die foto's eventueel nog, want in 't desbetreffende topic zie ik alleen maar kruisjes. Ik zou die graag eens zien.

Mss is die ASA AR1 in 18" dan toch een goede optie als je de verhouding prijs/kwaliteit in overweging neemt. Als het geld van geen belang was dan ist ik het wel

Comment

• Ik vermoed dat dat de zwarte 5-deurs Golf GTI was die we gespot hebben aan de Zufahrt Nordschleife.

Effe neuzen, moet ik zeker nog hebben.

Comment

• Hebbes. Een goed georganiseerde fotomap op je PC is verrekte handig.
                Last edited by ; 30/05/2009, 15:16.

Comment

• 't Was dus een 3-deurs.

Comment

Hebbes. Een goed georganiseerde fotomap op je PC is verrekte handig.
                    godverdomme die staan knap op een golf!!!!!

Comment

• Ik zie ze al volledig staan onder mijn avusblauwe E36 M3

Comment

Ik zie ze al volledig staan onder mijn avusblauwe E36 M3

Comment

Hebbes. Een goed georganiseerde fotomap op je PC is verrekte handig.
                          Sh*t, dat ziet er wel heel erg goed uit vind ik.
                          Spijtig dat die dingen zo duur zijn

Tenk joe voor de foto's gTa!!!

Comment

Dat zijn toch RX'en?

Comment

Dat zijn toch RX'en?
                              Ze geven toch een idee wat RS-GT's dan niet zouden geven he

Comment

• Da's ook waar.

Comment

• Al vind ik een setje wielen van pakweg 5.000 EUR wel een beetje zot op een auto van 10.000 EUR.

Comment

Al vind ik een setje wielen van pakweg 5.000 EUR wel een beetje zot op een auto van 10.000 EUR.
                                    Wat kosten die RX'en dan, die staan er ook echt beeldig onder..

Comment

• Dju, op cleaned.be verkoopt er iemand BBS RS-GT velgen mét band (weliswaar geen nieuwe banden maar toch) voor de prijs van € 1.600. Da's dus echt goedkoop blijkbaar. Ik ga voorlopig nog geen andere velgen kopen maar toch steekt het een beetje als je die prijs ziet.

Comment

• deze vind ik persoonlijk nog altijd te zalige velgen iemand enig idee wat deze kosten?

Comment

• De RS1?

Is niet meer nieuw te krijgen. Je moet ze tweedehands zoeken. 't Zijn cultvelgen, je vindt ze vaak nog in erg mooie staat, of compleet gerestaureerde staat. Ze kosten wel wat. 't Goedkoopst zijn de 15", die zijn ook 't meest geleverd geweest. De 16" en vooral de 17" zijn duur tot heel duur, wegens erg zeldzaam en ferm gezocht om oudere auto's (genre W124 500E b.v.) mee te veredelen.

Comment

Working...
                                          X