Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 reeks velgen (style 207M) op een 3 reeks E46??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1 reeks velgen (style 207M) op een 3 reeks E46??

1 Vraag past dat ?

Dus velgen 207M van op de 1 reeks (E87/81)
    Met maten 7*17 ET 47 en 7.5*17 ET 47 op een 3 reeks E46 van Bwj 2005

groeten

Edith: Op de papieren van de E46 zijn de Et waardes 46 en 45 d8 ik ...

Zie PM.

En dan vergelijken met de vrijgegeven velgen voor de E46, correcte data daarvan vind je o.a. op de Felgenkatalog op bmw-treff.de.

Comment

Merci gTa,
      ik heb een paar simulaties gedaan en volgens mij past dat perfect...
      alleen de hoogte van de band is veelal verschillend...

Comment

De bandhoogte verschilt nauwelijks tot niet, dus 'k denk dat je ergens iets niet juist hebt ingevuld in die Excel.

De velgen gaan passen, maar ze gaan wreed smallekes staan. Ik zou een staggered setup 205/225 nu ook niet meteen aanraden op een E46. Al helemaal niet met runflats.

Maar passen doe 't inderdaad wel.

Comment

gTa ik heb de berekening gedaan met een ori E46 velg

Style 34 7*15 et 47 banden 205/60

Mijn velg is
          style 207m

7*17 et 47 205/40 en 7.5*17 225/35

hier de screens

Comment

205/40R17 en 225/35R17, hè? Miljaar, dat moeten kleine wielekes zijn.

Comment

ik snap ze ni ?

Comment

Dat dat 205/50R17 en 225/45R17 moet zijn.

Comment

ja ok maar buiten den bandenhoogta past dat toch perfect he

Comment

Spacers bijplaatsen...
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Spacers bijplaatsen...
                      Lijkt me niet nodig, alhoewel ik dat eerst (zonder te gaan rekenen) ook dacht. Spacers zijn geenszins nodig omdat de velgen of banden geen enkele keer meer naar binnen komen (binnenzijde wiel) dan de ori E46 velgen. Je kan ze dus zo monteren.

Edit : ik vergeleek wel met de goedgekeurde 17" velgen voor de E46, met de juiste bandenmaat, en niet gelijk Odan met de smallere 15" exemplaren met verkeerde bandenmaten. Op odan.be z'n grafiekje zou je bovendien niet kunnen besluiten dat ze passen, inderdaad, want daar komt de velg van de '1 langs de binnenzijde meer naar naar binnen dan de 15" E46-velg. Daar moet je dus voor de veiligheid wel 'n spacertje steken (eentje van 5 mm ofzo), omdat je nooit kan weten of er voldoende plaats overblijft langs de binnenzijde van 't wiel.
                      Last edited by ; 01/07/2008, 09:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                        ja ok maar buiten den bandenhoogta past dat toch perfect he
                        Geenszins, dat kan jij uit jouw berekeningen daar niet besluiten. De rode velg achteraan (eerste grafiek) komt meer naar binnen (binnenzijde wiel), en dus moet je daar voor de veiligheid een spacer aanraden, omdat je nooit kan weten hoeveel ruimte er over is tussen 't wiel en de veerpoot.

Je had dus alle goedgekeurde velgen moeten nagaan, en vergelijken met de velgen voor de '1. Dan had je bij de 8Jx17" velg gezien dat die aan beide zijden ietsje breder komt dan de beide velgen- en bandenmodellen die jij hebt liggen. En daar kan je dus wél met zekerheid zeggen dat 't past.

Comment

- edit -

Wrong topic.

Comment

Working...
                          X