Bij de aankoop van een nieuwe 320D coupe(BMW) heb ik als een van de opties een ingebouwde gps genomen,nu ik al 2maand met de auto rijd(zeer tevreden van trouwens) en de gps gebruik valt het me op dat dit bijlange na niet de kwaliteit heeft van mijne tom-tom navigatie. Zo kan ik geen huisnummers invullen,heb ik geen flits locaties,enz.. Is het niet mogelijk om dit systeem te upgraden met bv betere kaarten?Tenslotte staat de benodigde kaart toch op een cd,zijn er geen betere te krijgen? Heb bij bmw zelf ook al geinformeerd,zij zeggen me dat het navigatiesysteem zelf heel goed is,maar de soft ware niet zo accuraat als die ,van bv TOM-TOM. Iemand een oplossing???????
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ingebouwde gps
Collapse
X
-
Ik ben het ook aan het bekijken hoe ik het zal aanpakken.
We hadden graag de flitspalen als poi's op de dvd verkregen.
Ik zal er me eens moeten mee bezighouden en opzoekingswerk verrichten,
maar die komt er dus zeker in...
-
De kaarten bij de ingebouwde gps van BMW zijn afkomstig van navteq. BMW brengt 2 maal per jaar geüpdate kaarten uit. Normaal zul jij dus de versie 08/1 hebben.
POI toevoegen aan een ingebouwd systeem (gelijk welk merk) is moeilijk en meestal enkel mogelijk met het nodige gefoefel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk BerichtenPOI toevoegen aan een ingebouwd systeem (gelijk welk merk) is moeilijk en meestal enkel mogelijk met het nodige gefoefel.
... en daar gaat het altijd mis. Als ik mijn GPS beu ben, of ik wil die updaten, koop ik om het even wat, maar puur op kwaliteit, zal een ingeboouwde GPS nooit kunnen tippen aan het beste op de (GPS-)markt. En dan spreken we nog over een wagen die nog verkocht wordt, want als die dan nog eens 5 jaar ouder is, dan ben je echt gescheten.
Wat je ook kan doen natuurlijk, is niks updaten. Je riskeert geen onverwachte problemen. OK, er zullen dingen mis zijn, maar zij die denken dat met de meest recente update, alles in orde is, die mogen ook stoppen met dromen. Maw, leven met de beperkingen. Niks is perfect. Een GPS die een wegske hier en daar niet kent, is nog steeds tienduizend keer beter als geen GPS.
En flitspalen, die kun je met andere toestellen ook vinden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenVerbaast me niks. Kaarten updaten en goede software maken, is iets dat niet toevallig uit de lucht komt vallen, daar is veel werk mee gemoeid. Bij ingebouwde GPS'en denken de constructeurs vaak - terecht in feite - dat ze een goede troef in handen hebben, namelijk een mooi ingebouwd systeem (ook tegen diefstal, maar ook voor de handigheid). Het nadeel is natuurlijk dat je vastzit aan de eigenschappen van die toestellen ...
... en daar gaat het altijd mis. Als ik mijn GPS beu ben, of ik wil die updaten, koop ik om het even wat, maar puur op kwaliteit, zal een ingeboouwde GPS nooit kunnen tippen aan het beste op de (GPS-)markt. En dan spreken we nog over een wagen die nog verkocht wordt, want als die dan nog eens 5 jaar ouder is, dan ben je echt gescheten.
Wat je ook kan doen natuurlijk, is niks updaten. Je riskeert geen onverwachte problemen. OK, er zullen dingen mis zijn, maar zij die denken dat met de meest recente update, alles in orde is, die mogen ook stoppen met dromen. Maw, leven met de beperkingen. Niks is perfect. Een GPS die een wegske hier en daar niet kent, is nog steeds tienduizend keer beter als geen GPS.
En flitspalen, die kun je met andere toestellen ook vinden
Comment
Comment