Mededeling

Collapse
No announcement yet.

heeft er iemand ervaring met het chippen van opel 1.3cdti 90pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• heeft er iemand ervaring met het chippen van opel 1.3cdti 90pk

ik ben in twijfel een astra gtc 1.3 te kopen of 1.7 , heb met beiden een proefrit gedaan , de 1.7 rijd wel goed op lage toeren maar die motor is maakt enorm veel lawaai tegenover de 1.3 , voor mij heeft de 1.7 dus afgedaan .

de 1.3 is daarentegen enorm stil maar heeft dan weer als nadeel de zwak te zijn op lagere toeren ,toch gaat mijn keuze meer naar de 1.3 omdat ik stilte in de auto heel belangrijk vind .

nu vraag ik mij af of er hier al iemand ervaring heeft met het laten chippen van de 1.3cdti 90pk , wat ik vooral zou willen weten is of deze motor na chippen ook meer kracht heeft op de lagere toeren ( tss de 1000 en 2000t/m ) , en blijft de auto na chippen even stil vanbinnen ?

Oorspronkelijk geplaatst door opeldriver Bekijk Berichten
    ik ben in twijfel een astra gtc 1.3 te kopen of 1.7 , heb met beiden een proefrit gedaan , de 1.7 rijd wel goed op lage toeren maar die motor is maakt enorm veel lawaai tegenover de 1.3 , voor mij heeft de 1.7 dus afgedaan .

de 1.3 is daarentegen enorm stil maar heeft dan weer als nadeel de zwak te zijn op lagere toeren ,toch gaat mijn keuze meer naar de 1.3 omdat ik stilte in de auto heel belangrijk vind .

nu vraag ik mij af of er hier al iemand ervaring heeft met het laten chippen van de 1.3cdti 90pk , wat ik vooral zou willen weten is of deze motor na chippen ook meer kracht heeft op de lagere toeren ( tss de 1000 en 2000t/m ) , en blijft de auto na chippen even stil vanbinnen ?
    Je weet dat je met de huidige common rail diesels van opel onder de 2000 toeren niets te zoeken hebt wegens turbolag? Na de chip gaat ie onder dat toerental misschien "iets" vlotter zijn, maar verwacht niet dat 't een spurtbom gaat zijn, hé.

Welke 1.7 heb je 't dan trouwens over? De 100pk is al 'n vrij oud blok, maar de 125pk-versie zou toch al 'n stuk stiller moeten zijn?

Comment

ik heb het dan over de 1.7 100pk , ik moet wel zeggen dat je met deze motor totaal geen last hebt op lagere toeren ,maar dat vind ik dan ook het enige voordeel aan deze motor , de 125pk heb ik nog niet mee gereden

Comment

Ik rijd met die 1.7 met 100pk.. Ik moet zeggen dat ie koud wel wat lawaai maakt maar eens de motor warm loopt, vind ik het echt niet erg meer.. Natuurlijk als je erg op die stilte gesteld bent, is de 1.3 misschien wel het overwegen waard..

Op het chippen van die 1.3 met 90pk heb ik het niet zo. Ik zou daar persoonlijk heel veel schrik voor hebben.. 112pk en 270nm uit een 1.3 . lijkt met niet echt betrouwbaar.. maar das natuurlijk mijn mening en die kan er compleet naast zitten..
        My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

Working...
        X