Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sportvering en TC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • sportvering en TC?

    Howdi,

    na 160KKm vind ik het tijd om toch eens nieuwe schokdempers te gaan steken en van de gelegenheid gebruik te maken om de wegligging te verbeteren.

    Kan je tegenwoordig nog een sportvering overwegen zonder met de technische keuring in de problemen te geraken? Het is zeker niet de bedoeling van over de grond te gaan slepen, een paar centimeter dieper met degelijke dempers EN sportveren lijkt mij ideaal.

    Banden en velgen blijven mooi standaard. Iemand praktische ervaring rond het onderwerp?

  • #2
    als je veren en schokdempers plaatst die goedgekeurd zijn door mitsubishi ga je op de keuring zeker geen probleem hebben .
    wat ik je zeker afraad is enkel de veren veranderen ,dat komt zeker de wegligging niet ten goede .

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
      als je veren en schokdempers plaatst die goedgekeurd zijn door mitsubishi ga je op de keuring zeker geen probleem hebben .
      wat ik je zeker afraad is enkel de veren veranderen ,dat komt zeker de wegligging niet ten goede .

      Nouja...ik heb ook enkel verlagingsveren steken op de originele dempers en moet zeggen ik merk toch wel wat verschil in de positieve zin. Voelt strakker op de baan, ik heb géén brol of Carrefour veren gekocht, maar een Duitse set met GOCA attest.

      Of ik het opnieuw zou doen ? Verlagen, ja maar niet meer met veren alleen, als je nu de prijzen bekijkt wat een schroefset nog kost, ga ik zeker voor zoiets gaan, omdat ik nu vast zit aan die -4cm en wou 'm uiteindelijk toch wat lager hebben.







      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk Berichten
        Nouja...ik heb ook enkel verlagingsveren steken op de originele dempers en moet zeggen ik merk toch wel wat verschil in de positieve zin. Voelt strakker op de baan, ik heb géén brol of Carrefour veren gekocht, maar een Duitse set met GOCA attest.

        Of ik het opnieuw zou doen ? Verlagen, ja maar niet meer met veren alleen, als je nu de prijzen bekijkt wat een schroefset nog kost, ga ik zeker voor zoiets gaan, omdat ik nu vast zit aan die -4cm en wou 'm uiteindelijk toch wat lager hebben.
        ik heb mij verkeerd uitgedrukt .Als je enkel de veren veranderd dan gaan de schokdempers meer gaan afzien .tuurlijk ga je verschil voelen in wegligging ,u zwaartepunt word lager je camber veranderd en je stabilisatorstang komt iets meer op spanning te staan met als gevolg dat de wagen minder gaat overhellen in de bochten en strakker in de bocht gaat .

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk Berichten
          Nouja...ik heb ook enkel verlagingsveren steken op de originele dempers en moet zeggen ik merk toch wel wat verschil in de positieve zin. Voelt strakker op de baan, ik heb géén brol of Carrefour veren gekocht, maar een Duitse set met GOCA attest.

          Of ik het opnieuw zou doen ? Verlagen, ja maar niet meer met veren alleen, als je nu de prijzen bekijkt wat een schroefset nog kost, ga ik zeker voor zoiets gaan, omdat ik nu vast zit aan die -4cm en wou 'm uiteindelijk toch wat lager hebben.
          Bedoeling is wel degelijk veren én dempers te vervangen, ik mik voorlopig op Koni Geel/Eibach Pro.

          Vraag was eigenlijk: geraak je daarmee door de technische keuring? Kan het gerust zelf plaatsen maar ik zie mij toch niet alles gaan swappen voor elke keuring. Dus jullie ervaringen op dat gebied zijn zeker welkom, vergeet niet te vermelden welk materiaal je steken hebt en wanneer je laatst gekeurd werd... thanks.
          Last edited by ; 20/07/2008, 11:58.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
            Bedoeling is wel degelijk veren én dempers te vervangen, ik mik voorlopig op Koni Geel/Eibach Pro.

            Vraag was eigenlijk: geraak je daarmee door de technische keuring? Kan het gerust zelf plaatsen maar ik zie mij toch niet alles gaan swappen voor elke keuring. Dus jullie ervaringen op dat gebied zijn zeker welkom, vergeet niet te vermelden welk materiaal je steken hebt en wanneer je laatst gekeurd werd... thanks.

            Ik kan alleen zeggen dat ik volledig in orde ben met papieren en keuring. (voor verlaging maak je dus een afspraak keuring na ongeval)
            Ik kreeg meteen bij m'n verlaging een goca certificaat, montage-attest werd ook zonder probleem uitgeschreven, uitlijnrapport zit ook in de wagen.
            De set verlagingsveren hier zijn van het Duitse merk Weitec.
            Ik moet er misschien wel bij vertellen dat ik een "normale" verlaging heb zitten( -4cm) dus niet van die extreme spullen.







            Comment


            • #7
              Het verhaal hierboven qua keuring en zo klopt volledig. Maar ik ga in herhaling vallen :-). Als je toch dempers en veren vervangt, waarom niet meteen de extra kost voor een schroefkit. Geloof mij (heb het beide gehad en rijd nu heel happy met schroefkit) het verschil is groot. Ok weitec, eibach of koni dempers zijn leuk. Maar een schroefkit rijdt ongelooflijk goed én je bepaalt je hoogte zelf. Wedden dat je uiteindelijk lager gaat rijden dan je nu denkt. Ik begrijp al die schroom hier niet om paar cm's lager te rijden.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                Het verhaal hierboven qua keuring en zo klopt volledig. Maar ik ga in herhaling vallen :-). Als je toch dempers en veren vervangt, waarom niet meteen de extra kost voor een schroefkit. Geloof mij (heb het beide gehad en rijd nu heel happy met schroefkit) het verschil is groot. Ok weitec, eibach of koni dempers zijn leuk. Maar een schroefkit rijdt ongelooflijk goed én je bepaalt je hoogte zelf. Wedden dat je uiteindelijk lager gaat rijden dan je nu denkt. Ik begrijp al die schroom hier niet om paar cm's lager te rijden.
                Een paar centimeter is ok en oogt ook altijd beter als je het mij vraagt. Het probleem is altijd dat als de ene -3cm gaat er altijd een oen zal zijn om lager te gaan... Als ik sommigen zie over de grond slepen, banden half verzonken in hun wielkasten vraag ik mij toch af hoe ze het gedaan krijgen...

                Ik wil het gewoon redelijk houden en ook door de technische keuring geraken zonder problemen. Een schroefkit lijkt mij al overkill als er een sportkit bestaat. Wat is de procedure eigenlijk? Krijg je een attest van de monteur dat je voorlegt bij de keuring of moet je het speciaal laten keuren zoals een LPG kit na de montage?

                Comment


                • #9
                  hoeveel moet een degelijke schroefkit eigenlijk ongeveer kosten?

                  Comment

                  Working...
                  X