Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroen C2 Chiptune

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Citroen C2 Chiptune

Hallo,

Ben van plan mijn citroen C2 1.4 Hdi te laten chippen, heeft iemand hier ervaring mee ?
    Standaard : 68 Pk & 150 Nm
    Na de tuning beloven ze mij bij Heinz +/- 95 Pk en 200 Nm voor de prijs van 500€ ,
    Wat is jullie ervaring van Heinz en zou die motor daar tegen bestendig zijn of blijf ik er beter af ?

Alvast bedankt voor de hulp,
    Mvg, stieven

85Pk/190nm is een veilige waarde voor deze motor... meer zou ik je echt niet adviseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
      85Pk/190nm is een veilige waarde voor deze motor... meer zou ik je echt niet adviseren.
      Hey Didier ,

Kan je dit onderbouwen ?

Ik heb nu toevallig heel wat ervaring met die wagen aangezien mijn zus met zo één rijdt en die zijn super betrouwbaar. Veel beter dan de peugeot 206 met dezelfde motor ( bosch ECU t.o.v Siemens in de C2 ) .

Alle zwakke punten die je in de 206 had ( bauwjaar vanaf 2001 ) zoals zwakke koppeling , olielek aan olie-aanvoer turbo , speling op cardanas ( rechts ) , enz zijn verbeterd .
      Ik zie dus niet in waarom je zou zeggen dat die motor niet veel marge heeft. De nieuwe modellen ( vanaf 2004 ) hebben standaart reeds rond de 75pk ( i.p.v 68pk op papier ) , die kunnen makkelijk 95pk hebben met een lineair koppelverloop.

Mijn zusje heeft zelfs 105pk en 220Nm , maar ja das ook een hevige

groetjes
      Bruno

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
        Hey Didier ,

Kan je dit onderbouwen ?

Ik heb nu toevallig heel wat ervaring met die wagen aangezien mijn zus met zo één rijdt en die zijn super betrouwbaar. Veel beter dan de peugeot 206 met dezelfde motor ( bosch ECU t.o.v Siemens in de C2 ) .

Alle zwakke punten die je in de 206 had ( bauwjaar vanaf 2001 ) zoals zwakke koppeling , olielek aan olie-aanvoer turbo , speling op cardanas ( rechts ) , enz zijn verbeterd .
        Ik zie dus niet in waarom je zou zeggen dat die motor niet veel marge heeft. De nieuwe modellen ( vanaf 2004 ) hebben standaart reeds rond de 75pk ( i.p.v 68pk op papier ) , die kunnen makkelijk 95pk hebben met een lineair koppelverloop.

Mijn zusje heeft zelfs 105pk en 220Nm , maar ja das ook een hevige

groetjes
        Bruno
        misschien omdat die nieuwe motoren andere onderdelen hebben steken
        ik vind het ook een te groot verschil, je gaat stukken rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
          misschien omdat die nieuwe motoren andere onderdelen hebben steken
          ik vind het ook een te groot verschil, je gaat stukken rijden.
          inderdaad hebben de nieuwere motoren andere onderdelen steken , dat was juist mijn punt , je kan ze dus makkelijk 20pk extra geven , zonder dat de betrouwbaarheid in het gedrang komt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
            inderdaad hebben de nieuwere motoren andere onderdelen steken , dat was juist mijn punt , je kan ze dus makkelijk 20pk extra geven , zonder dat de betrouwbaarheid in het gedrang komt
            ik wens de topicstarter succes.

Bruno, bij welke chipper werk jij?
            Last edited by ; 06/08/2008, 15:38.

Comment

@Bruno: ik moet toegeven dat ik nog niet op de hoogte was van de aanpassingen die aan dit blok werden doorgevoerd, dat er intussen een SID inzit wist ik wel al.

@Piet-Snot: Bruno is ingenieur bij Auto Tune Heinz te Aalst

Comment

Working...
              X