Mededeling

Collapse
No announcement yet.

iPod connector voor Audi A6 (model 2007)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• iPod connector voor Audi A6 (model 2007)

Aangezien ik de FM transmitters toch maar zozo vind qua kwaliteit (moet te vaak post veranderen om zonder ruis te zitten), denk ik eraan uit te kijken naar een connector rechtstreeks aan de autoradio (via cd lader veronderstel ik). Ik zit elke dag uren in de auto (buitendienst-job) en dan is goeie muziek een verademing.

Ik dacht dat ik ooit eens iets heb gezien van een stuk dat je kan plaatsen ipv de cd lader (die nu in handschoenkastje zit). Mag natuurlijk (leasing) niet gepaard gaan met boren of beschadiging aan dashboard. Heb nu ook niet direct zin om daar honderden € aan uit te geven, maar lijkt me nu toch ook geen gigantisch dure onderneming (ik ken echter NIKS van autotechniek, dus plaatsing is niet evident voor mij)

Welke oplossingen zijn er? Prijs? Plaatsing mogelijk (regio Gent/Kortrijk/Oudenaarde)? De cd hoeft niet per sé te blijven werken, zolang ik maar ruisvrije muziek heb, ben ik al tevreden. Bediening van de ipod zou leuk zijn, maar is niet noodzakelijk.

Ik heb zo'n Audi MM systeem, maar niet de geavanceerde versie (dus rood scherm en geen MP3 mogelijkheden).

De Gateway 500 van Dension is toch één van de betere oplossing, niet goedkoop maar gebruiksvriendelijk en kwalitatief. Kan je in principe bij de audi dealer aan kopen en laten installeren.

Comment

Is wel héél duur niet? Dit is een leasing wagen hé, dus echt véél geld wil ik daar niet aan geven. Zijn er geen goedkopere oplossing die bijv gewoon een audio-in jack voorzien? Als ik geluid via speakers kan sturen ben ik al tevreden, bedienen kan ik op iPod zélf ook (staat toch 99% tijd op shuffle)

Comment

als je geen typenr van je radio geeft is het moeilijk hulp te bieden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
          als je geen typenr van je radio geeft is het moeilijk hulp te bieden...
          Audi MMI

Comment

ff opgezocht. blijkbaar zou Dension 500 zowat de enige zijn waarmee je je ipod kan gebruiken.

Comment

Het is zo'n mmi met een rood monochroom scherm en een cd 'lader' met 1 Cd. Een eenvoudige aux ingang zou al ok zijn hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                Het is zo'n mmi met een rood monochroom scherm en een cd 'lader' met 1 Cd. Een eenvoudige aux ingang zou al ok zijn hoor.
                is het niet mogelijk (of heeft audi dat niet?) om je cd-lader (als dat een externe bron is tenminste) af te koppelen en daar een aux op aan te sluiten?

Bij de fransen gaat dat, blokje eruit van de aansluiting (externe bron) en dan die van de aux erin en laten activeren.
                dan verlies je natuurlijk wel je externe bron als je die hebt.

ik ben helemaal niet thuis in de duitse wagens dus ik gis maar wat.

Comment

Voor zover ik weet zijn er voor deze toestellen geen eenvoudigere/goedkopere oplossingen.

Comment

Working...
                  X