Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Moest een rolkooi al die hoofdletsels bezorgen waar jullie zo allemaal bang voor zijn zou het niet in iedere rally/circuit wagen verplicht zijn! +Als er gevaar is voor aanraking hoofd-buis dan zit er zeker mouse rond.
Een andere reden voor het plaatsen kan ook esthetisch zijn niet? genoeg 'meeting-golfjes' die op de grond hangen en een kooi hebben.
Als TS nu een rolkooi wil of niet is zijn beslissing dacht ik
Moest een rolkooi al die hoofdletsels bezorgen waar jullie zo allemaal bang voor zijn zou het niet in iedere rally/circuit wagen verplicht zijn! +Als er gevaar is voor aanraking hoofd-buis dan zit er zeker mouse rond.
Omdat we mss een helm dragen
En zelfs dan doen de meeste er nog een mouse rond
FIA-papieren zijn jammer genoeg niet geldig als attest op de keuring
Met een volledige rolkooi in de wagen krijg je altijd een rode kaart op de keuring, maar...
Gewoon je wagen bij de RACB/KACB laten keuren als rallywagen waardoor je een speciaal boekje krijgt dat hij ingeschreven staat als competitievoertuig. Hierdoor kan je dan wel de baan op maar net als bij oldtimers zijn er dan wel beperkingen.
Met een volledige rolkooi in de wagen krijg je altijd een rode kaart op de keuring, maar...
Gewoon je wagen bij de RACB/KACB laten keuren als rallywagen waardoor je een speciaal boekje krijgt dat hij ingeschreven staat als competitievoertuig. Hierdoor kan je dan wel de baan op maar net als bij oldtimers zijn er dan wel beperkingen.
Het uiteindelijke moraal van het verhaal is: als ge dan toch zo'n schrik hebt om een ongeluk te hebben kunt ge nog altijd beter te voet gaan!! Dan moet ge niet onnodig investeren in een rolkooi en zult ge ook nooit niet met uw hoofd er tegen aan geslagen worden.
Dat is het ding dat normaal de stevigheid moet bieden, dat zou normaalgezien harder moeten zijn
nooit sterkteleer bekeken. Een ronde buis waar je tegenaan gaat is een pak onbuigzamer dan de dakstijl waar je eventueel zou tegenaan.
Doe simpel een test met een hamer en een auto op de sloop. Sla met de hamer los met volle kracht op de dakstijl en je heb een mooie deuk. Sla op een ronde buis en je krijgt de hamer in je gezicht als je niet oppast maar de buis zal buiten wat krassen niet zoveel schade hebben.
Moest een rolkooi al die hoofdletsels bezorgen waar jullie zo allemaal bang voor zijn zou het niet in iedere rally/circuit wagen verplicht zijn! +Als er gevaar is voor aanraking hoofd-buis dan zit er zeker mouse rond.
het is ook verplicht voor die rally/circuit rijder om een helm te dragen, hoofdzakelijk omdat er ook een rolkooi in de wagen zit. Het is niet dat ze uit hun wagen gaan geslingerd worden en met hun hoofd de grond gaan raken he. (alhoewel het misschien ooit al gebeurd is)
zou een stabilisator stang en kuipjes in een 4deurs E30 '83 mogen?
kuipjes wel ( mits gebruik originele bevestiging.
originele stabilisator stang vervangenis een nono ( tenzij je een veerpootbrug bedoelt. )
natuurlijk, als je die stabilisator bar installeert, je chuurt ze eerst wat op, verwijdert alle stickertjes, spuit ze zwart, en niemand die er ooit een probleem van gaat maken.
kuipjes wel ( mits gebruik originele bevestiging.
originele stabilisator stang vervangenis een nono ( tenzij je een veerpootbrug bedoelt. )
natuurlijk, als je die stabilisator bar installeert, je chuurt ze eerst wat op, verwijdert alle stickertjes, spuit ze zwart, en niemand die er ooit een probleem van gaat maken.
Comment