Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn vraag is of het toegestaan is van de keuring om een rolkooi in je auto te plaatsen. Ik had er graag zoveel mogelijk over geweten. Het zou voor in een E30 zijn.
vind ik eigenlijk maar een flauw excuus van die hoofdletsels.
wat niet mag voor de keuring is je rolkooi vastlassen.
wat betekent dit nu juist.
je moet je rolkooi vastvijzen aan het chassis. ( een rolkooi heeft ook als functie dat het het chassis van de wagen verstevigd door bodyflex te verminderen.
dit betekent ook dat je chassis constant een beetje wringt op het chassis, hierdoor worden de gaten waarin je rolkooi vastzit groter totdat op een geven moment je rolkooi terug los zit. je zit dus nu met een losse rolkooi en een hoop gaten in je chassis.
een goeie rolkooi is vastgelast op die punten met die reden.
maar de belgische keuring zegt natuurlijk weeral NADA.
nu jah , kijk , iemand die zichzelf en zijn wagen en beetju respecteerd installeerd een degelijke rolkooi, maar ook ineens degelijke gordels en zetels zodat hijzelf niet kan rondvliegen in zijn wagen.
maar dan nog, denk nog altijd dat er meer mensen kunnen gered worden met een kooi dan dat er omkomen
Mijn vraag is of het toegestaan is van de keuring om een rolkooi in je auto te plaatsen. Ik had er graag zoveel mogelijk over geweten. Het zou voor in een E30 zijn.
nu jah , kijk , iemand die zichzelf en zijn wagen en beetju respecteerd installeerd een degelijke rolkooi, maar ook ineens degelijke gordels en zetels zodat hijzelf niet kan rondvliegen in zijn wagen.
maar dan nog, denk nog altijd dat er meer mensen kunnen gered worden met een kooi dan dat er omkomen
E30 = Geen europees gelijkvormigheidsattest => Keuring als alleenstaand geval.
En in het slechtste geval: In mijn mini is het voorste (illegale) deel apart demonteerbaar tov het achterste (legale) deel. Mocht dat niet werken op die manier, gewoon het voorste deel losvijzen, et voila!
Maat van me heeft een E30 die hij aan het opdoen is en is ook aan het kijken voor een rolkooi, een gelaste kooi mag niet maar een exemplaar die gebout is mag wel. Maar zijn E30 is weldra oldtimer en dan gaat hij waarschijnlijk voor oldtimer keuring gaan die eenmalig is en dan pas de rolkooi insteken (gelast), andere motor, sportzetels,... kortom alles wat niet metteen mag
nu jah , kijk , iemand die zichzelf en zijn wagen en beetju respecteerd installeerd een degelijke rolkooi, maar ook ineens degelijke gordels en zetels zodat hijzelf niet kan rondvliegen in zijn wagen.
En direct ook een paar nummers op de zijdeuren, een helm op zetten en je kan gaan racen.
Voor een gewone "standaardauto" is een rolkooi totaal zinloos en overbodig. Ons gedacht toch.
Comment