Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aftermarket rolkooi.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aftermarket rolkooi.

Mijn vraag is of het toegestaan is van de keuring om een rolkooi in je auto te plaatsen. Ik had er graag zoveel mogelijk over geweten. Het zou voor in een E30 zijn.

Alvast bedankt!

Volledige kooi mag niet.

De reden is ook simpel:

als je daar een accident mee voorhebt en je hebt geen helm aan kan je serieuze hoofdletsels oplopen

Comment

vind ik eigenlijk maar een flauw excuus van die hoofdletsels.
      wat niet mag voor de keuring is je rolkooi vastlassen.
      wat betekent dit nu juist.

je moet je rolkooi vastvijzen aan het chassis. ( een rolkooi heeft ook als functie dat het het chassis van de wagen verstevigd door bodyflex te verminderen.
      dit betekent ook dat je chassis constant een beetje wringt op het chassis, hierdoor worden de gaten waarin je rolkooi vastzit groter totdat op een geven moment je rolkooi terug los zit. je zit dus nu met een losse rolkooi en een hoop gaten in je chassis.

een goeie rolkooi is vastgelast op die punten met die reden.
      maar de belgische keuring zegt natuurlijk weeral NADA.

autokeuring voor de veiligheid mijn gat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        vind ik eigenlijk maar een flauw excuus van die hoofdletsels.

ok ....

Comment

pft

das minder da

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

ok ....
            Ach, sommige mensen gebruiken hun hoofd toch nooit...

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Laat me raden, na een weekend nordschleife wil je een ringkar?

edit: vraag eens aan carlo, die is bezig met een rolkooi in z'n mini te steken.

Comment

ik droom al zo lang van een circuit kar

doel: volgende zomer

Comment

ok ....
                  nu jah , kijk , iemand die zichzelf en zijn wagen en beetju respecteerd installeerd een degelijke rolkooi, maar ook ineens degelijke gordels en zetels zodat hijzelf niet kan rondvliegen in zijn wagen.

maar dan nog, denk nog altijd dat er meer mensen kunnen gered worden met een kooi dan dat er omkomen

Comment

van mij mag het op een wagen die niet op de openbare weg komt

Comment

Wat ben je kwijt aan een degelijke custom rolkooi? En wat weegt zoiets? Kan me niet voorstellen dat dat licht is.

Comment

Comment

Ik had die prijzen erger verwacht....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                            Mijn vraag is of het toegestaan is van de keuring om een rolkooi in je auto te plaatsen. Ik had er graag zoveel mogelijk over geweten. Het zou voor in een E30 zijn.

Alvast bedankt!

Comment

nu jah , kijk , iemand die zichzelf en zijn wagen en beetju respecteerd installeerd een degelijke rolkooi, maar ook ineens degelijke gordels en zetels zodat hijzelf niet kan rondvliegen in zijn wagen.

maar dan nog, denk nog altijd dat er meer mensen kunnen gered worden met een kooi dan dat er omkomen
                              ok

nevermind

Comment

Eentje uit Duitsland halen en rolkooi erin steken voordat hij ingevoerd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Eentje uit Duitsland halen en rolkooi erin steken voordat hij ingevoerd is.
                                  errr ....

right

Comment

errr ....

right
                                    E30 = Geen europees gelijkvormigheidsattest => Keuring als alleenstaand geval.

En in het slechtste geval: In mijn mini is het voorste (illegale) deel apart demonteerbaar tov het achterste (legale) deel. Mocht dat niet werken op die manier, gewoon het voorste deel losvijzen, et voila!

Comment

Maat van me heeft een E30 die hij aan het opdoen is en is ook aan het kijken voor een rolkooi, een gelaste kooi mag niet maar een exemplaar die gebout is mag wel. Maar zijn E30 is weldra oldtimer en dan gaat hij waarschijnlijk voor oldtimer keuring gaan die eenmalig is en dan pas de rolkooi insteken (gelast), andere motor, sportzetels,... kortom alles wat niet metteen mag

Comment

En direct ook een paar nummers op de zijdeuren, een helm op zetten en je kan gaan racen.
                                        Voor een gewone "standaardauto" is een rolkooi totaal zinloos en overbodig. Ons gedacht toch.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        van mij mag het op een wagen die niet op de openbare weg komt
                                        100% juist!!

Comment

Working...
                                        X