Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wrm kan een rolkooi niet, als je nu veel zelf kennis hebt en je weet van jezelf dat de wagen vroeg of laat een binnenweggetje zal verlaten en een dijk zal opzoeken! dan zit je toch liever in een goede kuipzetel vast en een rolkooi om je heen
Voor op circuit, ok. Als je dat echt doet om je veiliger te voelen op de binnenbaantjes, is er iets grondig mis. Haal dan je rallylicentie.
Pas op, ik rij ook vaak hard op de binnenbaantjes, maar echt zo dom doen en weten dat je ooit zal crashen op de openbare weg vind ik erover.
Voor op circuit, ok. Als je dat echt doet om je veiliger te voelen op de binnenbaantjes, is er iets grondig mis. Haal dan je rallylicentie.
Pas op, ik rij ook vaak hard op de binnenbaantjes, maar echt zo dom doen en weten dat je ooit zal crashen op de openbare weg vind ik erover.
In een E30 zou ik het ook steken.
Die dingen kreukelen bij het minste tikje op de raamstijl volgens mij.
De moment dat er iemand tegen mijn mini rijdt, zal ik mijn rolkooi ook dankbaar zijn
Die dingen kreukelen bij het minste tikje op de raamstijl volgens mij.
De moment dat er iemand tegen mijn mini rijdt, zal ik mijn rolkooi ook dankbaar zijn
In je mini, ok. Maar hij spreekt van zeker te zijn dat hij ooit eens uit de bocht zal gaan met z'n auto. Sorry, maar rij dan 5km/u trager.
vind ik eigenlijk maar een flauw excuus van die hoofdletsels.
wat niet mag voor de keuring is je rolkooi vastlassen.
wat betekent dit nu juist.
je moet je rolkooi vastvijzen aan het chassis. ( een rolkooi heeft ook als functie dat het het chassis van de wagen verstevigd door bodyflex te verminderen.
dit betekent ook dat je chassis constant een beetje wringt op het chassis, hierdoor worden de gaten waarin je rolkooi vastzit groter totdat op een geven moment je rolkooi terug los zit. je zit dus nu met een losse rolkooi en een hoop gaten in je chassis.
autokeuring voor de veiligheid mijn gat.
Volgens mij weet gij niet goed hoe ge een schroefkooi moet vastzetten.. Ge bout die niet vast aan 't orginele plaatwerk é. Ge moet eerst extra plaat op 't orginele plaatwerk heen zetten en die dan aflassen. Dat is een extra plaat van een paar mm dik, met een oppervlak van X aantal keer de voet van de kooi.. Daar schroeft ge dan uw kooi aan vast. En als ge dan geen bricobout gebruikt die ge handvast zet, dan gaat die kooi precies nergens naartoe.
Het Engelse bedrijf Safety Devices heeft al 25 jaar ervaring op het gebied van veiligheid in de auto. Een van de onderdelen die zij hebben zijn rolkooien.
Neem anders eens contact op met deze firma, zij zullen je wel weten te vertellen wat kan en mag.
B & B Autoportshop
Provinciebaan 76
B-8680 Koekelare
Tel: (051) 58 99 18
nu jah , kijk , iemand die zichzelf en zijn wagen en beetju respecteerd installeerd een degelijke rolkooi, maar ook ineens degelijke gordels en zetels zodat hijzelf niet kan rondvliegen in zijn wagen.
maar dan nog, denk nog altijd dat er meer mensen kunnen gered worden met een kooi dan dat er omkomen
Vooral als gij dan zonder helm met uwe kop tegen die kooi komt en een schedelbreuk hebt
Ooit al in een koersauto gezeten?
Als je ermee afgaat zonder helm aan is de kans dat je met je hoofd tegen de kooi botst heel groot en dat op serieuze hoofdletsels nog groter, ook al heb je een 5puntsgordel aan en zit je in kuipzetels. (kijk maar naar Hans Goudezeune...)
Wat je evt wel kan doen is op de plaats waar jij er met u hoofd zou tegenkomen mousse hangen (doen wij ook in de fiesta)
Vooral als gij dan zonder helm met uwe kop tegen die kooi komt en een schedelbreuk hebt
Die kooi komt ocharme 10cm dieper in mijn interieur dan mijn gewone daklijst.
Als ik door de aanrijding met zo een kracht tegen de rolkooi vlieg dat mijn schedel breekt, had ik ook tegen mijn daklijst gevlogen.
En daarbij, Cobra Monaco + Sabelt 4-punt is stukken beter om mij op mijn plaats te houden dan de standaardzetels en 3-puntsgordeltjes
Die kooi komt ocharme 10cm dieper in mijn interieur dan mijn gewone daklijst.
Als ik door de aanrijding met zo een kracht tegen de rolkooi vlieg dat mijn schedel breekt, had ik ook tegen mijn daklijst gevlogen.
10cm is véél!
Een een buis is nog iets anders dan een dakplaat hé.
Ooit al in een koersauto gezeten?
Als je ermee afgaat zonder helm aan is de kans dat je met je hoofd tegen de kooi botst heel groot en dat op serieuze hoofdletsels nog groter, ook al heb je een 5puntsgordel aan en zit je in kuipzetels. (kijk maar naar Hans Goudezeune...)
Wat je evt wel kan doen is op de plaats waar jij er met u hoofd zou tegenkomen mousse hangen (doen wij ook in de fiesta)
en dan is nog de vraag hoeveel die mousse zal helpen ....
Dat is het ding dat normaal de stevigheid moet bieden, dat zou normaalgezien harder moeten zijn
en vergeet niet dat een rolkooi rond is he. Dus als je er met je kop tegenvliegt zit je sowieso met de volle impact op 1 punt op je hoofd, en veel meegeven zal da ni
Comment