Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aftermarket rolkooi.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Dat is net de bedoeling he.

Als ze mij in de chauffeursflank aanrijden.

Met rolkooi: steviger, kans dat het object buiten blijft, kans op hoofdletsel
    Zonder rolkooi: geen stevigheid, voorwerp dringt gewoon interieur binnen

Liever het risico op hoofdletsel nemen.
    of geen hoofdletsel en hele dagen me nen helm in uwen auto rondrijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
      of geen hoofdletsel en hele dagen me nen helm in uwen auto rondrijden
      Als ik een helm moet opzetten zal ik wel een moto kopen, heb ik nog geen last van file ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
        Vriend van me heeft ook een rolkooi gezet in zijn auto, laten doen bij ASD.

Zeer deftig, inclusief papieren van de FIA.
        FIA-papieren zijn jammer genoeg niet geldig als attest op de keuring

Comment

Weet ik... Ik zeg het maar

Comment

Moest een rolkooi al die hoofdletsels bezorgen waar jullie zo allemaal bang voor zijn zou het niet in iedere rally/circuit wagen verplicht zijn! +Als er gevaar is voor aanraking hoofd-buis dan zit er zeker mouse rond.

Een andere reden voor het plaatsen kan ook esthetisch zijn niet? genoeg 'meeting-golfjes' die op de grond hangen en een kooi hebben.

Als TS nu een rolkooi wil of niet is zijn beslissing dacht ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
              Moest een rolkooi al die hoofdletsels bezorgen waar jullie zo allemaal bang voor zijn zou het niet in iedere rally/circuit wagen verplicht zijn! +Als er gevaar is voor aanraking hoofd-buis dan zit er zeker mouse rond.
              Omdat we mss een helm dragen
              En zelfs dan doen de meeste er nog een mouse rond

Comment

FIA-papieren zijn jammer genoeg niet geldig als attest op de keuring
                Met een volledige rolkooi in de wagen krijg je altijd een rode kaart op de keuring, maar...

Gewoon je wagen bij de RACB/KACB laten keuren als rallywagen waardoor je een speciaal boekje krijgt dat hij ingeschreven staat als competitievoertuig. Hierdoor kan je dan wel de baan op maar net als bij oldtimers zijn er dan wel beperkingen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                  Met een volledige rolkooi in de wagen krijg je altijd een rode kaart op de keuring, maar...

Gewoon je wagen bij de RACB/KACB laten keuren als rallywagen waardoor je een speciaal boekje krijgt dat hij ingeschreven staat als competitievoertuig. Hierdoor kan je dan wel de baan op maar net als bij oldtimers zijn er dan wel beperkingen.
                  Staan die ergens online?

Comment

Het uiteindelijke moraal van het verhaal is: als ge dan toch zo'n schrik hebt om een ongeluk te hebben kunt ge nog altijd beter te voet gaan!! Dan moet ge niet onnodig investeren in een rolkooi en zult ge ook nooit niet met uw hoofd er tegen aan geslagen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                      Staan die ergens online?

www.racb.be -> sport -> technische dienst

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Geen dakplaat, daklijst/dakstijl.

Dat is het ding dat normaal de stevigheid moet bieden, dat zou normaalgezien harder moeten zijn
                        nooit sterkteleer bekeken. Een ronde buis waar je tegenaan gaat is een pak onbuigzamer dan de dakstijl waar je eventueel zou tegenaan.
                        Doe simpel een test met een hamer en een auto op de sloop. Sla met de hamer los met volle kracht op de dakstijl en je heb een mooie deuk. Sla op een ronde buis en je krijgt de hamer in je gezicht als je niet oppast maar de buis zal buiten wat krassen niet zoveel schade hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                        het is ook verplicht voor die rally/circuit rijder om een helm te dragen, hoofdzakelijk omdat er ook een rolkooi in de wagen zit. Het is niet dat ze uit hun wagen gaan geslingerd worden en met hun hoofd de grond gaan raken he. (alhoewel het misschien ooit al gebeurd is)

Comment

zou een stabilisator stang en kuipjes in een 4deurs E30 '83 mogen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
                            zou een stabilisator stang en kuipjes in een 4deurs E30 '83 mogen?
                            kuipjes wel ( mits gebruik originele bevestiging.
                            originele stabilisator stang vervangenis een nono ( tenzij je een veerpootbrug bedoelt. )
                            natuurlijk, als je die stabilisator bar installeert, je chuurt ze eerst wat op, verwijdert alle stickertjes, spuit ze zwart, en niemand die er ooit een probleem van gaat maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              kuipjes wel ( mits gebruik originele bevestiging.
                              originele stabilisator stang vervangenis een nono ( tenzij je een veerpootbrug bedoelt. )
                              natuurlijk, als je die stabilisator bar installeert, je chuurt ze eerst wat op, verwijdert alle stickertjes, spuit ze zwart, en niemand die er ooit een probleem van gaat maken.
                              en een veerpootbrug is dan wel ok?

Comment

Working...
                              X