Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitlaat(sierstuk)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• uitlaat(sierstuk)

Beste autoliefhebbers.

Ik ben van plan om een dubbel pijpje uitlaat te steken op mijn BMW E91 320 D.

Maar hij heeft wel een dieselfilter en de chip is herschreven bij HEINZ.

Ik zou een dubbel pijpje steken zoals yoeri en davi op hun beamer.

Maar mijn vraag is nu. Kan dit kwaad voor mijn motor? Kan dit kwaad voor mijn dieselfilter of verdwijnen de eigenschappen van de dieselfilter hierdoor. Heb ik vermogensverlies hierdoor?

Ze zagen vanaf je pot een stuk af en plaatsen dan het dubbel pijpje sierstuk.

Maar telke male ik iets wil doen aan mijn wagen qua techniek begin ik zowat te flippen als ik slechte dingen lees op forums over bepaalde dingen.

Of moet ik me geen zorgen maken hierover?

Een eindstuk kan normaal niet veel kwaad (ik denk dat dit enkel een geluidsdemper is, maar ik ben niet zeker), zeker niet voor de motor en waarschijnlijk ook niet voor de diesel partikel filter. Het kan zijn dat je vermogensverlies hebt, maar als je een kwaliteitsdemper koopt zal je hier geen/weinig last van hebben. Om zo'n einddemper te plaatsen slijpen ze normaal net voor de bestaande demper af (die komt er dus mee uit).
    Je moet je dus geen zorgen maken. Als de wagen nog in garantie is (wat het geval is) zou ik het sowieso niet doen, omdat de garantie weleens zou kunnen komen te vervallen. Maar dat is ook zo met de chip.
    BMW = Freude Am Fahren

Comment

Je kar wel laten chippen maar je ongerust maken over je techniek door een sierstukje, damn....dacht dat ik alles al had gezien

Chill, zo'n sierstuk maakt totaaaal niks uit voor je techniek. Je partikelfilter zit net aan de motor bevestigd => heetste plaats van je uitlaat, ideaal dus.

Het eindstukje maken ze zoals je zelf al weet gewoon vast aan je einddemper, no big deal dus...

Comment

Working...
      X