Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Clio RS : tuningmogelijkheden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault Clio RS : tuningmogelijkheden

    Naar aanleiding van dit videootje ...

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    ... zat ik te denken : welke mogelijkheden bestaan er voor die fantastische Clio RS inzake tuning? En daarmee bedoel ik geen optische tuning (zware deepdish velgen, vlammenstickertjes, gekleurde stuurwielhoezen en golfbal-pookknoppen), maar prestatiebevorderende, technische, of driving fun verhogende zaken.

    Ik denk aan : motortuning (nokkenassen, intake, uitlaat, ...), onderstel (regelbaar), ... zo'n zaken.

    En ook : bestaat er een manier om de Recaro's lager te zetten? Ikzelf ondervond ook een belabberde zitpositie voor mijn kaliber in die auto (R27, zit identiek denk ik). En wat met die pedalen, klopt het dat daar nauwelijks meet te tiphielen valt? Zijn daar al mods voor?

    Shoot! Graag ervaringen, links naar sites met spul voor dit donderse ding, pics, video's, gegevens & feiten.

    Thanks!

  • #2
    die Recaro's zitten idd veel te hoog.. maar dan heb je met een Mini JCW ook..

    Comment


    • #3

      compressor?
      van novidem naar het schijnt

      en anders dit

      Fototje van F4R turbo engine voor Clio RS 182. Net proto downpipe klaar!

      Garrett GT2860RS met 3-duims v-band adapter en 70mm downpipe. Gesegmenteerd gelast (blijf dat erg mooi vinden) voor behoud van diameter icm compactheid.

      F4R met bewerkte huyzer motorsports cilinderkop
      compressie < 9:1, bewerkte Meg225 zuigers, dCi120 drijfstangen en gesmede krukas, Delco 250kPa MAP sensor, grotere Magneti Marelli IWP Pico injectoren, Fastchip geprogrammeerde Siemens OEM ECU

      Geprognotiseerde output bij 900mbar laaddruk: beduidend meer als 250pk en 350Nm aan de voorwielen...

      Comment


      • #4
        Voor honda s zijn er merken die sledes maken waardoor je stoel lager staat, dus zal voor renault ook wel bestaan zeker? Bride low max serie is hier een universeel voorbeeld van.

        En als je genoeg betaald kan het altijd wel getuned worden, goede schroefkit zal wel bestaan zeker. Toyo r888 en lichte velgen eronder,remmenupgrade Custom rolkooi al denk ik dat dit ook wel zal bestaan. Hoge compressie zuiger bestaan er in alle maten, nokkenassen kunnen herslepen worden of gwn custom, custom header alles afstellen desnoods met stand alone ecu.....
        Het stopt nooit

        Miltek: http://www.millteksport.com/media.file.cfm?fileid=357
        Last edited by ; 27/11/2008, 19:46.

        Comment


        • #5
          Is dat dan enkel met de recaro's zo, die hoge zitpositie ? Ik heb daar namelijk met de gewone RS zetels geen last van.

          Comment


          • #6
            Ik zou bij Renault Sport zelf te rade gaan. Ze bouwen daar allemaal identieke Cupversies (niet te verwarren met het 'uitrustingsniveau') voor kampioenschappen over heel Europa. Ook in ons land.

            Veel zaken zullen niet homologeerbaar zijn voor op de weg (de rolkooi bv.), maar ophanging, dempers, nokkenas, inlaat/uitlaat, ECU misschien... Nu is het niet zo dat de Cupversie echt meer vermogen heeft (205 pk), maar de karakteristiek van de motor zal nog beter aangepast zijn aan circuitrijden.





            Ik weet niet of daar ook de oplossing voor het zetelprobleem ligt. In de racer staan die sowieso wat verder naar achter ingeplant, het stuur ook.
            Last edited by Lotuzzz; 28/11/2008, 00:54.
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

            Comment


            • #7
              Ik weet iig dat de "echte" cup uitlaat te veel lawaai maakt voor in 't openbaar mee mogen rond te rijden.

              Staan paar filmkes van op youtube ook normaal gezien, is nie normaal..

              Comment


              • #8
                Ook in rally is de Clio RS een geducht wapen, en in groep N uitvoering blijven ze zeer dicht bij een seriewagen. Even het zetelgedeelte vet gezet. In groep N rallywagens zit de piloot op de plaats waar ook een normale chauffeur zit.



                the only Clio 197 N3 car in the world.

                Built from a brand new car with new Renault sport seam
                welded bodyshell
                Full international FIA maxi weld in cage. R3 type.
                Recaro Hans seats on Renault sport alloy brackets.
                6 Point sabelt harneses.
                Lifeline extinguisher.
                Renault sport door coverings.
                Renault sport exhaust system.
                AST 3 way adjustable suspension.
                Lots of spares including a new boyshell,
                panels, engine and box.
                30 Tyres and 12 new renault sport speedlines.
                Kevlar floor and tank guards,
                Gpn alloy sump guard.




                Ah, uitgebreide website over die kar, zeker eens rondsneukelen: http://www.richardclews.co.uk/



                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

                Comment


                • #9
                  Waar leidt die roof scoop heen bij de Cup?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                    Waar leidt die roof scoop heen bij de Cup?
                    Verluchting interieur
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou beginnen met een andere uitlaatlijn,betere luchtfilter en afstellen.
                      Dit zou toch al +-15pk moeten geven.
                      Is het nog niet genoeg dan beginnen de grotere kosten.
                      Maar dit is de basis waar meestal mee gestart wordt bij motortuning.
                      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                      Audi S3 '02 sold => topic
                      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                      Comment


                      • #12
                        Dit is een aan te raden performance gerichte lijn :
                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                        Audi S3 '02 sold => topic
                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                          Dit is een aan te raden performance gerichte lijn :
                          http://www.millteksport.com/exhaust....?variantid=212
                          Even oprakelen vanonder het stof.

                          Wat zou zo'n Milltek uitlaatlijn kosten? En waar zou je die kunnen krijgen?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door pieroxx Bekijk Berichten
                            Even oprakelen vanonder het stof.

                            Wat zou zo'n Milltek uitlaatlijn kosten? En waar zou je die kunnen krijgen?

                            Comment


                            • #15
                              De prijs hangt af van wagen tot wagen.
                              Een volledige lijn met spruitstuk kost gemiddeld 1000 tot 1500€.

                              Heinz verdeeld Milltek.
                              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                              Audi S3 '02 sold => topic
                              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                              Comment


                              • #16
                                Renault sport

                                Comment


                                • #17
                                  Misschien interessant. Op clio197.net is er een kerel die z'n RS binnengedaan heeft om een supercharger te laten plaatsen, er wordt minimum zo'n 270PK verwacht.

                                  Hier kan je het topic volgen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    to go really really really fast.
                                    maar 1 upgrade mogelijk


                                    voor de rest, goh ik denk inlaat en uitlaat waarschijnlijk, misschien iets grotere turbo, of toch ietskes meer druk laten leveren ofzo.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                      to go really really really fast.
                                      maar 1 upgrade mogelijk


                                      voor de rest, goh ik denk inlaat en uitlaat waarschijnlijk, misschien iets grotere turbo, of toch ietskes meer druk laten leveren ofzo.
                                      Clio RS 197 is 'n hoogtoerig atmosferisch blok. Waar ga jij die druk laten leveren?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        die Recaro's zitten idd veel te hoog.. maar dan heb je met een Mini JCW ook..
                                        MkI niet. Daar zit je precies op de grond.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X