Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluidsisolatie motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geluidsisolatie motor

Niet zeker of dit precies onder 'tuning' thuishoort, maar ik wist nie direct een alternatief..

Ik zou iets willen doen aan de soms nogal hoog oplopende motordecibels die vrijkomen vooral bij het optrekken, vandaag meegereden met iemand en was verbaasd van de geluidsisolatie tussen motor en interieur, was toch meteen een stuk aangenamer rijden.
    Het lawaai naar buiten toe is niet veel anders dan bij een doorsnee wagen en bij stationair draaien heb ik er ook geen probleem mee, juist die hogere toeren komen iets te veel het interieur binnen naar mijn goesting, dus vroeg ik mij af of dit beter kon..

Ik heb al es de motorkap opengesmeten en gekeken wat er al van isolatie in zat; enkele lappen van 0.5cm dik en daar blijft het bij. Mag het iets meer zijn, of raakt de motor dan te vlug overhit? Andere suggesties buiten radio knalhard zetten?

Merci

Welke wagen?

Is er plaats voor betere isolatie?
    Ik vrees dat je op zoek zal moeten gaan naar sterkere isolatie met dezelfde dikte...

Comment

Dashboard weghalen en de isolatielaag die erachter zit vervangen door dikkere, t zelfde doen bij de isolatie onder t vloertapijt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
        Welke wagen?

Is er plaats voor betere isolatie?
        Ik vrees dat je op zoek zal moeten gaan naar sterkere isolatie met dezelfde dikte...
        een Renault espace 2.2dCi van de voorlaatste generatie, toch omschreven in tijdschriften als een stille turbodiesel. Echt veel plek is er natuurlijk niet en het leek mij op 't eerste zicht niet erg gemakkelijk om zonder lift de scheidingswand tussen motor en interieur te gaan behangen met isolatiemateriaal.. dus 't zal eerder vervangen worden door beter.

Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
        Dashboard weghalen en de isolatielaag die erachter zit vervangen door dikkere, t zelfde doen bij de isolatie onder t vloertapijt...
        Het dashboard van een espace is in ieder geval diep genoeg, kan wel wat in denk ik. Heb je het zelf ook gedaan bij uw wagen of heb je het van horen zeggen? Helpt het?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guano
          een Renault espace 2.2dCi van de voorlaatste generatie, toch omschreven in tijdschriften als een stille turbodiesel. Echt veel plek is er natuurlijk niet en het leek mij op 't eerste zicht niet erg gemakkelijk om zonder lift de scheidingswand tussen motor en interieur te gaan behangen met isolatiemateriaal.. dus 't zal eerder vervangen worden door beter.

Het dashboard van een espace is in ieder geval diep genoeg, kan wel wat in denk ik. Heb je het zelf ook gedaan bij uw wagen of heb je het van horen zeggen? Helpt het?

Kameraad heeft t laten doen bij z'n Volvo 240 uit '85 en t heeft wel geholpen ja

Comment

Je kan daarvoor speciale dempingsmatten gebruiken, wordt soms toegepast bij DB-Drag wagens (heb ik mij laten vertellen).

Mss eens op een audio/ice forum vragen?
            Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beké
              Je kan daarvoor speciale dempingsmatten gebruiken, wordt soms toegepast bij DB-Drag wagens (heb ik mij laten vertellen).

Mss eens op een audio/ice forum vragen?

Idd, bitumenmatten helpen oa daartegen Zijn wel niet zo geweldig voor de gezondheid denk ik zo

Comment

Bedankt voor de tips!

Blijkt dat er ook een soort isolerende pasta bestaat die dezelfde werking heeft van die bitumenmatten: http://www.audiotec-fischer.com/engl...brax/exvi.html

wat ze tegenwoordig allemaal niet uitvinden..
                Last edited by ; 29/05/2006, 19:07.

Comment

En een link voor geluidsisolatie in 't algemeen: http://forum.showyoursound.nl/forum.asp?FORUM_ID=57

Comment

Waar kan ik zo'n bitumenmatten eigenlijk vinden?

Liefst in omstreken van Gent.. Onzen auto staat momenteel in de garage en ze hebben de motor er even volledig uit gehaald, ideaal moment om asap tegen die scheidingswand een aantal bitumenmatten te gaan kleven.

Merci.

Comment

Geluidsisolatie motorgeluid

Kijk voor dit probleem eens op:

geluidsisolatie-motorgeluid

Daar staat uitgelegd wat je hieraan kan doen!

Comment

Working...
                      X