Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bilstein Ridecontrol (PSS9)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bilstein Ridecontrol (PSS9)

Bon, ik zou mijn M-ophanging door zo ééntje willen laten vervangen.

Gaat dit:

Op comfortopstelling zachter rijden dan de M-variant?
    Op sport strakker rijden dan de M?

Is de ridecontrol = PSS9 want op internet noemen ze enerzijds de B16 een Ridecontrol en anderzijds een PSS9 maar ik dacht dat dit 2 verschillende systemen waren...

thanks
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Zowel de PSS9, PSS10 als ride control zijn B16 kits.

PSS9 is een kit waarvan je de hardheid in 9 verschillende standen kan zetten. PSS10 in 10 standen. PSS10 is de opvolger van PSS9. Je zal zien dat de PSS9 voor oudere wagens beschikbaar is, en PSS10 voor nieuwere wagens.

Ride control is eigelijk hetzelfde, maar hier is de hardheid niet manueel aan de schokdempers aan te passen, maar via een knopje in de auto. Hierdoor is het dus gemakkelijker om die hardheid in te stellen.

Die B16 kits gaan niet comfortabeler rijden dan de M ophanging, zelfs niet op de zachtste stand. Dat komt o.a. omdat de veren stijver zijn dan de M veren. Op eender welke stand, rijden de B16 kits strakker dan de M ophanging. Ik zou zelfs durven zeggen dat de B16 kits eigelijk in de eerste plaats al door BMW onder die Ms moesten gestoken zijn.

Comment

Working...
    X