Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorste zijruiten tinten ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Laat u vooral ook niet vangen aan de attesten die sommige instalateurs meegeven,deze zijn toch niet geldig as de flikke u tegenhouden of op de keuring,ik stond aar ook mooi te zwaaien met men attesten toen ze me tegenhielden,speciaal voor men voorste getinte ruiten,met kwaliteitsfolie,en maar 30% getint

Greeetzzzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
      Laat u vooral ook niet vangen aan de attesten die sommige instalateurs meegeven,deze zijn toch niet geldig as de flikke u tegenhouden of op de keuring,ik stond aar ook mooi te zwaaien met men attesten toen ze me tegenhielden,speciaal voor men voorste getinte ruiten,met kwaliteitsfolie,en maar 30% getint

Greeetzzzzz
      Als ge vooraf voldoende info had ingewonnen dan had ge dat kunnen weten he!
      Folie op de voorste zijruiten heeft NOOIT gemogen. Coating wel, maar dat was VOOR mei 2003.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dit heb ik ontvangen van de autokeuring :
        Op de voorruit mag geen enkele zelfklevende film of niet originele
        bedekking aangebracht worden; zonnewerende stroken mogen alleen toegestaan
        worden voor zover ze binnen de afmetingen blijven van de originele
        zonneklep
        eens deze tegen de voorruit is neergeklapt. Voor de voorste zijruiten van
        voertuigen categorie N1 zijn films of coating toegelaten voor zover de
        lichtdoorlaatbaarheid >= 70% is. Voor coating is enkel een origineel
        attest,
        refererend naar proefnummers van het Nationaal Glasinstituut te Charleroi,
        toegelaten. Voor films dient het percentage lichtdoorlatendheid op de film
        ingebrand te zijn of dient aangetoond te worden. Voor het folieprogramma
        van
        de firma Foliatec en Hexis hebben we hiervan informatie in het station. De
        folie mag nooit reflecterend zijn......
        ........Voor zover wij weten is de firma Quality Glass Coating momenteel de enige
        firma die een geldig attest zou kunnen afleveren volgens proefnummers
        01/BE.151 en 01/BE.152. De proefnummers en de handtekening die op het
        voorgelegde attest voorkomen moeten overeenstemmen met de kopie van het
        attest van de bijlage van de instructie van de FOD met nummer
        DV/43.12/2003-03 (herz 1) (onze dienstnota DN-058-01/03 versie B). We weten
        echter niet of deze firma dit nog doet...
        unquote

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
          Dit heb ik ontvangen van de autokeuring :
          Op de voorruit mag geen enkele zelfklevende film of niet originele
          bedekking aangebracht worden; zonnewerende stroken mogen alleen toegestaan
          worden voor zover ze binnen de afmetingen blijven van de originele
          zonneklep
          eens deze tegen de voorruit is neergeklapt. Voor de voorste zijruiten van
          voertuigen categorie N1 zijn films of coating toegelaten voor zover de
          lichtdoorlaatbaarheid >= 70% is. Voor coating is enkel een origineel
          attest,
          refererend naar proefnummers van het Nationaal Glasinstituut te Charleroi,
          toegelaten. Voor films dient het percentage lichtdoorlatendheid op de film
          ingebrand te zijn of dient aangetoond te worden. Voor het folieprogramma
          van
          de firma Foliatec en Hexis hebben we hiervan informatie in het station. De
          folie mag nooit reflecterend zijn......
          ........Voor zover wij weten is de firma Quality Glass Coating momenteel de enige
          firma die een geldig attest zou kunnen afleveren volgens proefnummers
          01/BE.151 en 01/BE.152. De proefnummers en de handtekening die op het
          voorgelegde attest voorkomen moeten overeenstemmen met de kopie van het
          attest van de bijlage van de instructie van de FOD met nummer
          DV/43.12/2003-03 (herz 1) (onze dienstnota DN-058-01/03 versie B). We weten
          echter niet of deze firma dit nog doet...
          unquote

Thanks, man!! Dus 't mag toch. Zalig.

Comment

hey goed nieuws. Je mag dus perfect legaal 30% tinten vooraan.

tenzij.... ...wat zijn voertuigen cat. N1

effe nagekeken. cat N1 zijn voertuigen voor goederentransport (LV). dus personenwagens zouden niet mogen dan?
            Last edited by ; 30/11/2007, 12:01.

Comment

Ah crap, juist. Ik verwarde met M1, hopelijk is 't een vergissing van hun kant.

Comment

Weer typisch. ze gaan zich dus beroepen op het feit dat je geen LV hebt. tenzij... ... al die jeeps die ingeschreven zijn als LV, mogen dus wel hun voorste ruiten tinten.

Comment

Frod-tjoening! ik mag m'n zijruiten tinten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                    Weer typisch. ze gaan zich dus beroepen op het feit dat je geen LV hebt. tenzij... ... al die jeeps die ingeschreven zijn als LV, mogen dus wel hun voorste ruiten tinten.
                    De marktwaarde van de Touareg V10 TDI stijgt as we speak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                      Frod-tjoening! ik mag m'n zijruiten tinten.
                      Lekker assorti met de nummerplaat.

In plaats van *tok-tok* "Moogde gij ier wel parkeren, meneer?" gaat 't zijn *tok-tok* "Veu maa ientje van vaaventwientieg!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Lekker assorti met de nummerplaat.

In plaats van *tok-tok* "Moogde gij ier wel parkeren, meneer?" gaat 't zijn *tok-tok* "Veu maa ientje van vaaventwientieg!"
                        Dat is bébé toch met nummerplaat SUX ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                          Dat is bébé toch met nummerplaat SUX ...

ik denk dat jij ook behoefte hebt aan lesje forumgeschiedenis.

Comment

Als je nu op je zijruit eens een klein latje plakt. heb je in theorie nog een voorste zijruit.

*idee* of al die monovolumes met hun kleine zijruitjes vooraan aan de spiegels. die mogen dus al hun andere ruiten voor 90% tinten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                              hey goed nieuws. Je mag dus perfect legaal 30% tinten vooraan.

tenzij.... ...wat zijn voertuigen cat. N1

effe nagekeken. cat N1 zijn voertuigen voor goederentransport (LV). dus personenwagens zouden niet mogen dan?
                              Idd, overal 30% is dan het knapst!

Comment

ik vroeg al een paar keer aan de flikken of het mocht, maar ik zag vandaag een dikke donkerbruine met beige interieur e tegen

met spiegelachtige glazen, net zoals de flikken in kapellen hebben, mag dat dan ?

Comment

meestal weten ze het zelf niet, geloof me. als je het van plan bent is het altijd goed om je eerst van de domme te houden en hier en daar bij politie en keurstations raad te vragen. verrassend welke antwoorden je dan krijgt.

Comment

Ruiten tinten vooraan

Hoe zit het nu omtrent dit geval?

Als ik me niet vergis mocht dit (voeger) indien de ramen gecoat (gebakken) waren en met attest?

Is er nu een beperking qua percentage doorkijkbaarheid?

Worden op sommige nieuwe auto's die verkocht worden vooraan de ramen af fabriek ook getint?

Alvast bedankt

Comment

mag niet.
                                      enkel de achterste zijruiten en het achterraam
                                      dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                        mag niet.
                                        enkel de achterste zijruiten en het achterraam
                                        dus
                                        Onder geen enkele voorwaarde?

Iemand al voor tegengehouden? Boete?

Comment

• laat die kerel toch zijn vragen es stellen.

Comment

Working...
                                          X