Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorste zijruiten tinten ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Gaat het er eigenlijk van komen dat coating van de voorste zijruiten nog terug toegelaten gaat worden???
    Want ik heb (lang gelenden) gehoord dat ze daarmee bezig waren om dat terug erdoor te krijgen, maar heb d'r niks meer over gehoord
    Op how2tune.be is de formulering al aangepast. Nu spreekt men erover dat men de voorste zijruiten en de voorruit niet mag bekleven met folie.

Ik zie op how2tune.be nergens iets staan dat lijkt op 'n verbod om ruiten te coaten, dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Op how2tune.be is de formulering al aangepast. Nu spreekt men erover dat men de voorste zijruiten en de voorruit niet mag bekleven met folie.

Ik zie op how2tune.be nergens iets staan dat lijkt op 'n verbod om ruiten te coaten, dus.
      Zie hier voor de volledige omzendbrief omtrent tuning ( KB 15/03/1968 )
      jouw vraag wordt beantwoord in het laatste deel eerste artikel.
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        bij ons in kapellen heeft de politie een soort van spiegelende voortse zijruiten...je kan er alleen loodrecht doorkijken, onder een hoek krijg je spiegeleffect

dat zal dan toch wel mogen ?
        heeft mcclane hier een antwoord op astublief ?

Comment

Ik ben vorig jaar ook tegengehouden door de arm der wet,en heb toen ook men getinte voorste zijruiten kunnen demonteren,en ze hebben mij toen ook gezegd dat niks toegelaten is,zowal coaten als folie ni

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
            Ik ben vorig jaar ook tegengehouden door de arm der wet,en heb toen ook men getinte voorste zijruiten kunnen demonteren,en ze hebben mij toen ook gezegd dat niks toegelaten is,zowal coaten als folie ni
            Een zekere percentage zou wel mogen. Kijk maar naar een Mercedes E-Klasse in Avantgarde uitvoering die blauw getinte ramen heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
              Een zekere percentage zou wel mogen. Kijk maar naar een Mercedes E-Klasse in Avantgarde uitvoering die blauw getinte ramen heeft.
              Das standaard he, en dat is het enige dat mag!
              Wanneer je eenen Amerikaanse bak invoert die standaard donker getinte ruiten heeft kunnen ze daar ook niet veel van zeggen.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Wanneer je eenen Amerikaanse bak invoert die standaard donker getinte ruiten heeft kunnen ze daar ook niet veel van zeggen.
                Ja, en dat is dan allemaal zo hypocriet dat het maar kan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                  Ja, en dat is dan allemaal zo hypocriet dat het maar kan
                  Dat vind ik ook, ze zouden het gewoon moeten toelaten dat tinten van die voorste ramen!
                  Ale ja, toch tot 30% zoals het vroeger was met de coating.
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Zeker van? 'k Ben er bijna zeker van dat ze ook daarover hard gaan beginnen zeiken.

Comment

ik denk dat dat mag

maar alleen paarden hebben een kop om te denken, die is teminste groot genoeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                        Zalig,dat zijn pas flikke

Comment

mijn voorste worden donderdag gedaan.
                          alles achter mijn rug is 95% getint.
                          dus als ik de voorste 35% doe dan is het alsof de voorste niet gedaan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                            Zalig,dat zijn pas flikke

vanuit politieoogpunt snap ik wel dat getinte ruiten voor hen een hindernis zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                              vanuit politieoogpunt snap ik wel dat getinte ruiten voor hen een hindernis zijn
                              ...en voor voetgangers en fietsen en meer mensen voor wie oogcontact in de wagen verkeersveiligheidbevorderend (duur scrabblewoord) is

Comment

Ik denk dat het meer is voor je eigen veiligheid.
                                Sla maar eens een met folie gepakte ruit in ... bij een ongeval.

Dit vond ik op een ander Forum

De achterruit en de achterste zijruiten mag je volledig dichtplakken (met coating of follie, speelt geen rol) als je wil, zolang het maar niet spiegeld. De voorste zijruiten, mag niet met follie en niet met coating.

De enige firma die de voorste zijruiten mag coaten en dat is dan max 30% is Quality Glasscoating. En QC geeft een attest mee voor de keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                  mijn voorste worden donderdag gedaan.
                                  alles achter mijn rug is 95% getint.
                                  dus als ik de voorste 35% doe dan is het alsof de voorste niet gedaan zijn.

waarom tint je de achterste dan niet wat minder. zodat het verschil niet zo groot is? (of vraag ik nu iets heel dom )
                                  but i'm a lady!

just bead it
                                  http://www.youtube.com/watch?v=ffgF15YzZgM
                                  Wrakdraaien 101
                                  http://www.youtube.com/watch?v=TNlZ9...eature=channel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten

Dit vond ik op een ander Forum

De achterruit en de achterste zijruiten mag je volledig dichtplakken (met coating of follie, speelt geen rol) als je wil, zolang het maar niet spiegeld. De voorste zijruiten, mag niet met follie en niet met coating.

De enige firma die de voorste zijruiten mag coaten en dat is dan max 30% is Quality Glasscoating. En QC geeft een attest mee voor de keuring.

http://board.carstyling.net/archive/...hp/t-2991.html
                                    Die stelling klopte, maar is nu niet meer het geval.
                                    Dat is van voor mei 2003, en als ge het topic bekijkt waar ge dat uit haalt, dat is zelfs nog van 2002!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
                                      de meesten willen geen folie want das cheap

en het zou idd veiliger kunnen zijn voor de inzittinden van de eigen wagen, op deze ietwat rare manier, niet voor de omliggende patienten

het blijft afwegen

Comment

Maat van me rijdt met een bmw e34 525i, voorste zijruiten ook getint. Heeft bij de autosloop eens de voorste zijruiten gaan halen, dus geen getinte. Als hij naar de keuring moet steekt hij dan die ruiten in.

Is nog nooit tegengehouden geweest door de flikken ervoor.

Comment

Die stelling klopte, maar is nu niet meer het geval.
                                          Dat is van voor mei 2003, en als ge het topic bekijkt waar ge dat uit haalt, dat is zelfs nog van 2002!
                                          idd ... ik had niet naar de datum gekeken. oud nieuws dan

Comment

Working...
                                          X