Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorste zijruiten tinten ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voorste zijruiten tinten ?

Wat mag en wat mag niet, wat betreft de voorste zijramen.

Dat achteraan "quasi" alles toegelaten is, weet ik (cfr. how2tune). Maar wat mag met de voorste zijramen ?
    • Op how2tune staat er dat aanbrengen van folie niet is toegestaan op de voorste zijruiten.
    • Maar mogen de voorste zijruiten dan wél worden gecoat ? In welke mate ?
    Ik hoorde immers al van sommigen dat dit laatste wél toegelaten zou zijn. Wat is daar van aan ? Bronnen ?

Thx.

Gisteren toevallig op vtm iets gezien hierover. Kwam erop neer dat je de voorste ruiten niet mag tinten.

Ik dacht altijd dat dat wel mocht tot een bepaald percentage. In Brussel zijn de S-klasses (VIP-XXX) van de Meridien ook vooraan gecoat, en die vervoeren regelmatig mensen onder politiebegeleiding

Comment

nee, de vooruit en de voorste zijruiten mogen niet getint of gecoat worden. in geen geval zelfs. Op de autokeuring krijgt ge een rode kaart. mijn bronnen? heel simpel, het Technisch reglement van Goca.

(k werk op de autokeuring)

Comment

Maar is er dan een gedoogbeleid wat de politie betreft ?

De eerste 4 jaar moet je toch niet naar de keuring

Comment

Of met wat chance zoals mij met de ramen naar beneden door de controle zonder dat ze zich vragen hadden gesteld waarom ik met 2 graden buitentemperatuur met de ramen open stond aan te schuiven....

Maar het is inderdaad niet toegelaten, mijne waren 30% getint dus je kon nog redelijk naar binnen kijken en heeft de politie bij controles er ook nooit een opmerking over gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ewold
            Of met wat chance zoals mij met de ramen naar beneden door de controle zonder dat ze zich vragen hadden gesteld waarom ik met 2 graden buitentemperatuur met de ramen open stond aan te schuiven....
            dan hebde veel sjans da ge ni bij mij passeert want ik heb de meeste van die trukken onmiddelijk door

Comment

http://www.goca.be/frames/newdesign.asp -> autokeuring -> personenwagens -> verbouwingen

Volgende verbouwingen zijn ronduit verboden :

tinten en folies op voorste zijruit en voorruit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                nee, de vooruit en de voorste zijruiten mogen niet getint of gecoat worden. in geen geval zelfs. Op de autokeuring krijgt ge een rode kaart. mijn bronnen? heel simpel, het Technisch reglement van Goca.

(k werk op de autokeuring)

Weet jij dan ook hoe het zit met verlagingen? Ik heb de mijne pas verlaagd een paar maanden geleden, moet ik die nu als ongevalwagen laten keuren of mag ik daar gewoon mee naar een keuringsstation rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                  Maar is er dan een gedoogbeleid wat de politie betreft ?

De eerste 4 jaar moet je toch niet naar de keuring
                  Als je er mee wordt tegengehouden heb je prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
                    Weet jij dan ook hoe het zit met verlagingen? Ik heb de mijne pas verlaagd een paar maanden geleden, moet ik die nu als ongevalwagen laten keuren of mag ik daar gewoon mee naar een keuringsstation rijden?
                    Heb je een keuringsbewijs ofzo bij je nieuwe veren gekregen? Ik weet dat er sommige tuners enkel onderdelen verkopen die europees gekeurd zijn. Maar de prijs van de accessoires ligt dan meestal wel wat hoger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                      Als je er mee wordt tegengehouden heb je prijs.
                      M'n vraag was dan ook: is er een gedoogbeleid ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
                        't is vrij eenvoudig. een afspraak maken in een keuring station waar ze keuringen na ongeval doen. (in Oost Vlaanderen is dat Zwijnaarde als ik me niet vergis) Je moet 2 documenten kunnen voorleggen. nl:
                        1. het montage attest die je van de persoon of garage krijgt waar de verlaging is gemonteerd.
                        2. Het validatieverslag. Dit kan je eveneens bij de installateur of de invoerder krijgen.
                        Uwen auto moet een minimum bodemvrijheid van 11cm hebben. concreet wil dit zeggen dat je over een balk van 11cm moet kunnen rijden.
                        Indien het een instelbare vering is wordt er ook gekeken of hij goed geborgd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                          M'n vraag was dan ook: is er een gedoogbeleid ?

geen idee, volgens mij niet maar dat zal van streek tot streek en flik per flik verschillen denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                            't is vrij eenvoudig. een afspraak maken in een keuring station waar ze keuringen na ongeval doen. (in Oost Vlaanderen is dat Zwijnaarde als ik me niet vergis) Je moet 2 documenten kunnen voorleggen. nl:
                            1. het montage attest die je van de persoon of garage krijgt waar de verlaging is gemonteerd.
                            2. Het validatieverslag. Dit kan je eveneens bij de installateur of de invoerder krijgen.
                            Uwen auto moet een minimum bodemvrijheid van 11cm hebben. concreet wil dit zeggen dat je over een balk van 11cm moet kunnen rijden.
                            Indien het een instelbare vering is wordt er ook gekeken of hij goed geborgd is.

Moet dat echt of zouden ze het niet opmerken dat mijn wagen maar 4cm verlaagd is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                              Wat mag en wat mag niet, wat betreft de voorste zijramen.

Dat achteraan "quasi" alles toegelaten is, weet ik (cfr. how2tune). Maar wat mag met de voorste zijramen ?
                              • Op how2tune staat er dat aanbrengen van folie niet is toegestaan op de voorste zijruiten.
                              • Maar mogen de voorste zijruiten dan wél worden gecoat ? In welke mate ?
                              Ik hoorde immers al van sommigen dat dit laatste wél toegelaten zou zijn. Wat is daar van aan ? Bronnen ?

Thx.

gTa wil zijn ruiten zoals de S4 van NAS,is het nie!!

Comment

of ze het gedogen of niet, tis alleszins ontzettend in de mode

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER
                                  gTa wil zijn ruiten zoals de S4 van NAS,is het nie!!
                                  Zei ik toch al op de parking daar, toen ?

'k Heb al een afspraak voor zaterdag. Wel nog niet toegehapt, eerst effe gaan zien.

Comment

persoonlijk vind ik het erg meeloperig en daarmee smakeloos, wel duur ogend en daarmee niet per se lelijk

ik begrijp dat jij spatlappen dom vind of iets anders

of vroeg je alleen of het legaal is ?

Comment

ik wil het ook maar vrees dat het gaat afsteken op de matte shadowline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        Zei ik toch al op de parking daar, toen ?

'k Heb al een afspraak voor zaterdag. Wel nog niet toegehapt, eerst effe gaan zien.
                                        dat tinten doe je toch zelf
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Working...
                                        X