Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorste zijruiten tinten ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TB for kids
    hier vind je alles terug omtrend wat mag en niet mag.

http://www.mobilit.fgov.be/data/rout.../ci060512a.pdf

Ps: je voorste ramen tinten mag enkel als ze gebrand worden en met de nodige attesten. geen enkele andere vorm van je voorste ramen tinten is toegelaten.
    al je andere ramen mogen getint worden op voorwaarde dat ze niet te reflecterend zijn.

MVG
    Dat was wat ik ook al meende te weten. Nas vertelde me dat.

Heeft iemand een link naar de website van 'n bedrijf dat ruitcoating doet (of bakt, whatever) ?

Comment

waarom zoveel geld uitgeven als je het zelf kan.
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TB for kids
        hier vind je alles terug omtrend wat mag en niet mag.

http://www.mobilit.fgov.be/data/rout.../ci060512a.pdf

Ps: je voorste ramen tinten mag enkel als ze gebrand worden en met de nodige attesten. geen enkele andere vorm van je voorste ramen tinten is toegelaten.
        al je andere ramen mogen getint worden op voorwaarde dat ze niet te reflecterend zijn.

MVG
        Waar staat dat ergens bij je link misschien??? Voorste ruiten mogen NIET meer getint worden, zo simpel is dat!

Zoals ik reeds gezegd heb:
        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
        Tja, coating is een tijdje toegelaten geweest he, met attesten (tot 2003 dacht ik) en dan inees niet meer.
        Vind het onnozel, mensen die gecoate ruiten hebben met attest van voor die datum mogen daar nog steeds mee rondrijden en geraken zonder problmen door de keuring, en andere mensen mogen het niet.

Terwijl het duidelijk genoeg is dat het veel veiliger is om met lichtjes getinte ruiten rond te rijden, de zon zal je immers veel minder veblinden, en als het donker is is de zichtbaarheid ook nog heel goed!!!
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Mag idd ni vooraan opzij. Behalve, en das speciaal gedaan voor politiekers enz volgens mij, als je da bij een bepaald iemand laat doen EN je daar dan ook nog 'ns een goede (naar hun zin waarschijnlijk) reden voor hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane
            waarom zoveel geld uitgeven als je het zelf kan.

Ni zo simpel zenne, ik betaal liever wa meer zodat het perfect gedaan is. Al zou ik da bij den auto dak nu heb nooit doen, ik vind de zijruitjes iets té klein!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy
              Mag idd ni vooraan opzij. Behalve, en das speciaal gedaan voor politiekers enz volgens mij, als je da bij een bepaald iemand laat doen EN je daar dan ook nog 'ns een goede (naar hun zin waarschijnlijk) reden voor hebt.

zever, gezever! rode kaart it is...op de keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy
                Geef mij eens een politieker wiens dienstauto getinte ruiten vooraan heeft ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                  Geef mij eens een politieker wiens dienstauto getinte ruiten vooraan heeft ?
                  Goe, ik ken ni alle politiekers en hun auto's, sorry!
                  Maar kben zeker dak er al gezien heb, met vooraan geblindeerde ruiten, de koning mss?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                    Gaan die manne naar de keuring dan??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                      Ook niet volledig waar, om medische redenen* zou het mogen heb ik al gehoord, maar dan moet je de nodige attesten kunnen voorleggen.

*met medische redenen bedoel ik dus als je iets aan je ogen hebt.

edit: en het is uit goede bron he, komt van een oogarts.
                      Last edited by knight-rider; 01/06/2006, 19:51.
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
                        Ook niet volledig waar, om medische redenen* zou het mogen heb ik al gehoord, maar dan moet je de nodige attesten kunnen voorleggen.

*met medische redenen bedoel ik dus als je iets aan je ogen hebt.

ook gehoord.

Comment

't Mag dus inderdaad niet. De beide firma's waaraan ik 'n offerte heb gevraagd voor het tinten van de zijruiten vooraan, meldden me dat expliciet.

Prijsoffertes verkregen voor 't tinten van de voorste zijramen :
                          • folie : 100 EUR
                          • coating : 200 EUR
                          Mocht ik 't dan toch doen (i won't), dan had ik ze laten coaten.

Comment

bij ons in kapellen heeft de politie een soort van spiegelende voortse zijruiten...je kan er alleen loodrecht doorkijken, onder een hoek krijg je spiegeleffect

dat zal dan toch wel mogen ?

Comment

Gaat het er eigenlijk van komen dat coating van de voorste zijruiten nog terug toegelaten gaat worden???
                              Want ik heb (lang gelenden) gehoord dat ze daarmee bezig waren om dat terug erdoor te krijgen, maar heb d'r niks meer over gehoord

Comment

Bij mijn weten niet.
                                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

ik vermoed dat er ook niet meer gaat doorkomen
                                  lang leve onze belgische wetgeving zeker

Comment

jup !

lang leve die wetgeving

Comment

Ik dacht dat een zekere percentage voor de voorste zijruiten toegestaan was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        jup !

lang leve die wetgeving
                                        zeker en vast.

Last edited by McClane; 31/10/2007, 09:30.

Comment

Working...
                                        X