Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring alleenstaand geval

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuring alleenstaand geval

Ik heb even met de zoekmachine gezocht en hier geen thread over gevonden, alhoewel ik enkele vragen heb.

Voor auto's die geen Europees gelijkvormigheidsattest hebben, of auto's die officieel door België niet erkend zijn als wetconform, moet een keuring alleenstaand geval plaatsvinden, zoveel weet ik. Je moet je auto in een daartoe bestemd keuringsstation voorrijden waar een, het woord zegt het zelf, keuring alleenstaand geval plaatsvindt.

En hier beginnen mijn vragen: Wat gebeurt er daarna? Ik veronderstel dat het rapport opgestuurd wordt, vermoedelijk naar de DIV, maar kan de importeur hier ook niet z'n stempel op drukken?

Kan de DIV je individueel PVG weigeren? Wat moet je in zo'n geval dan doen?

Mensen met ervaring hiermee?
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
    Ik heb even met de zoekmachine gezocht en hier geen thread over gevonden, alhoewel ik enkele vragen heb.

Voor auto's die geen Europees gelijkvormigheidsattest hebben, of auto's die officieel door België niet erkend zijn als wetconform, moet een keuring alleenstaand geval plaatsvinden, zoveel weet ik. Je moet je auto in een daartoe bestemd keuringsstation voorrijden waar een, het woord zegt het zelf, keuring alleenstaand geval plaatsvindt.

En hier beginnen mijn vragen: Wat gebeurt er daarna? Ik veronderstel dat het rapport opgestuurd wordt, vermoedelijk naar de DIV, maar kan de importeur hier ook niet z'n stempel op drukken?

Kan de DIV je individueel PVG weigeren? Wat moet je in zo'n geval dan doen?

Mensen met ervaring hiermee?
    over welke auto gaat het ? Is hij ingevoerd binnen of buiten de EU? Is hij al in een ander land ingeschreven geweest ?..... bepaald allemaal de verschillende stappen.

Je dossier gaat na keuring naar FOD teneinde een belgisch CoC (= PVG) te bekomen waarna je nog een keuring voor verkoop moet laten doen om je roos formulier te laten valideren. Daarna gewoon inschrijven bij DIV.

Comment

Het zou hier gaan om een Britse Alpina C1 2.3

Van zodra de middagpauze bij de importeur om is, geef ik hen eens een belletje.
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

UK behoort tot de EU, dus zou invoer "een formaliteit" moeten zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
          UK behoort tot de EU, dus zou invoer "een formaliteit" moeten zijn...
          Met de nadruk op moeten, ik heb 8 maanden op mijn papieren moeten wachten voor een auto die uit Nederland kwam !
          Ford Focus RS Mk3
          Mitsubishi Lancer Evolution VI RS2

Comment

Working...
          X