Mededeling

Collapse
No announcement yet.

K&N Luchterfilter op Peugeot307cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • K&N Luchterfilter op Peugeot307cc

    Hoi Geachte internetters


    vraagje ; ik denk er over na om een K&N luchtfilterkit generation 2 op mijn peugeot 307cc 2.0 L 16v Met 136 pk te zetten ...
    heeft hier iemand ervaring mee ?

    is dit aan te raden ?

    en zou ik dan veel pk's meer bekomen ?

    mijn bedoeling is om meer vermogen te krijgen , ook een uitlaat is een mogelijke oplossing samen met K&N kit .

    Goede oplossing of toch maar niet doen ?


    Met dank op voorbaat !


    groeten Sonari
    Last edited by ; 17/03/2009, 00:37.

  • #2
    je zal meer geluid hebben, je zal denken dat je sneller vooruit gaat, maar niet veel meer

    ganse uitlaatlijn met andere katalysator e.d. is een mogelijkheid om een beetje pk's te winnen, maar dat gaat vooral veel geld gekost hebben.

    pak dat je met chip op maat, K&N en andere uitlaatlijn op zo'n 150-155pk uitkomt. € per pk wil je dan echter niet horen.

    Comment


    • #3
      Ik volg Avantus zijn mening
      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
      Audi S3 '02 sold => topic
      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

      Comment


      • #4
        Je wint er niks me. Enkel een geluid waarme ze u van km's horen afkomen...

        Comment


        • #5
          yups je wint aan geluid, en verliest zelfs aan pk's omdat je wel meer lucht binnenhaalt, maar de lucht die je binnen haalt komt van de motorruimte en is dus warmer.
          warme lucht bevat minder zuurstof en dus heb je vermogenverlies.


          zoon kn filter gaat vooral veel helpen met een ram-air kit of als de cold air intake eindigt in een soort van box waardoor die geen warme lucht kan binnenhalen.


          hier zie je hoe de luchtfilter gescheiden is van de rest van het motorcompartiment, en zo zal je dus wel vermogenwinst maken.
          anders niet.

          Comment


          • #6
            Heb mij daar onlangs ook eens in verdiept. De geluidswinst is persoonlijk, maar lijkt mij eerder irritant in het verkeer. Er bestaan dacht ik wel "koude inlaten" die minder lawaai maken.
            De vraag is vooral of het in de normale toeren verschil maakt. die maximale winst met gescheiden koude inlaat is ongeveer kleine 10% op de hoogste toeren.
            Maximumsnelheid stijgt wat, maar sneller acceleren hangt ook af van de winst in de middentoeren (en dus het koppel) en die is minimaal ( <<10%).
            Een power valve is een betere en goedkopere aanpak en houdt uw topvermogen ook fiscaal gelijk.

            Comment


            • #7
              Met een CAI(cold air intake) zal je klein beetje winst hebben en beter geluid, kost wel wat, ben er zelf ook wat voor aan het zien atm.

              Paar van die kits die aan te raden zijn: bmc cda, pipercross viper, itg maxogen, green dynatwist, .. Je zal dan wel tussen de 250 en 350 euro betalen.

              Comment


              • #8
                Bedankt al voor de snelle replays jongens :d


                Ik ben vandaag naar grembergen gereden daar heb je het R&W-S center , heb daar aan het praten geweest .


                Hij vertelde me het volgende ; de generation 2 kit van K&N dat die wel vermogenwinst zou boeken, maar hangt van auto tot auto af , maar het zou zowiezo iets zijn. Nog ff dit , de generation 2 kit heeft zowiezo bij de aankoop een afscherming voor de warme lucht dus dat zit wel goed denk ik.

                Maar ik ga ook een achterpot en tussenstuk van Supersprint laten zetten. Normaal ook een spagheti van supersprint , maar die is me nog ff te duur en dan moet die van een 206 komen ... dus daar wacht ik nog ff mee.

                Ook ga ik veren laten steken om hem 30 mm te laten zakken.


                Wat ik wel zeker ga doen , is de auto voor de tuning op de vermogenbank plaatsten en na de tuning !

                Dan laat ik jullie weten wat het heeft uitgehaald.

                Ow ja , R&W-S center lijkt me een goede tuningzaak ! Goede service en zeer vriendelijk .
                Iemand ook al ervaringen mee ?
                Want we hebben enkel nog maar de prijzen overlopen , maar echte ervaringen heb ik nog niet opgedaan daar.

                Moest er nog iemand iets hebben van , dit of dat is beter laat je het maar horen !


                groeten Sonari
                Last edited by ; 17/03/2009, 17:53.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sonari Bekijk Berichten
                  Bedankt al voor de snelle replays jongens :d


                  Ik ben vandaag naar grembergen gereden daar heb je het R&W-S center , heb daar aan het praten geweest .


                  Hij vertelde me het volgende ; de generation 2 kit van K&N dat die wel vermogenwinst zou boeken, maar hangt van auto tot auto af , maar het zou zowiezo iets zijn. Nog ff dit , de generation 2 kit heeft zowiezo bij de aankoop een afscherming voor de warme lucht dus dat zit wel goed denk ik.

                  Maar ik ga ook een achterpot en tussenstuk van Supersprint laten zetten. Normaal ook een spagheti van supersprint , maar die is me nog ff te duur en dan moet die van een 206 komen ... dus daar wacht ik nog ff mee.



                  Ook ga ik veren laten steken om hem 30 mm te laten zakken.


                  Wat ik wel zeker ga doen , is de auto voor de tuning op de vermogenbank plaatsten en na de tuning !

                  Dan laat ik jullie weten wat het heeft uitgehaald.

                  Ow ja , R&W-S center lijkt me een goede tuningzaak ! Goede service en zeer vriendelijk .
                  Iemand ook al ervaringen mee ?
                  Want we hebben enkel nog maar de prijzen overlopen , maar echte ervaringen heb ik nog niet opgedaan daar.

                  Moest er nog iemand iets hebben van , dit of dat is beter laat je het maar horen !


                  groeten Sonari
                  Als ik hier zie wat je allemaal wenst te doen... vergeet dan die power boost valve maar niet!
                  Op papier weinig verschil (alhoewel hier gezegd wordt ook enkele top pk's meer) maar optrekken gaat sneller. Dynamisch verschil: traag gas geven zal geen verandering geven, maar plankgas geeft rijker aanvoermengsel = meer koppel.

                  Maar wat wil je precies bereiken?
                  Je kan ook volledig uit de bocht gaan: turbokit of je kan ook de cilinder wat uit laten boren naar 525cc (2.1l) he! ...en motormanagement tunen
                  ... als je geld hebt
                  Last edited by ; 17/03/2009, 18:13.

                  Comment


                  • #10
                    Ik dacht dat ik niet zo veel deed eigenlijk , maar bedankt voor de tip met die boost valve , ik ga er naar vragen.

                    Gho wat ik wil bereiken .... zoals bijna iedereen , met zo weinig mogelijk geld , zo veel mogelijk vermogen winnen en natuurlijk een iets mooiere , maar niet overdreven sound.
                    Ook ben ik niet het type dat overdreven aan het uiterlijk gaat tunen, gewoon verlagen en velgjes.

                    ik hoop een winst van om en bij de 10-20 pk , dit door een bijna volledige uitlaatlijn en die k&n luchtfilter. En als ik nog iets meer wil kan ik nog die spaghetti steken.

                    Om nog iets te vernoemen wat er voor gezegt is , een chip maakt voor mijn auto niks uit.. dus dat is al uitgesloten.

                    groetjes en bedankt voor de reactie !

                    Comment


                    • #11
                      Ondanks dat bijna iedereen een andere chip niet nuttig vind voor uw auto,
                      zou ik dat toch eens overwegen.
                      Mijn vorige wagen, een Audi A3 1.8 20v, had ik laten herprogrameren bij autotechnics samen met een vervangingsfilter van K&N.
                      De vermogenwinst is niet spectaculair MAAR het motor gedrag is zeker en vast veel aangenamer geworden! En het verbruik is effectief gedaald.

                      Comment


                      • #12
                        Hey sjakie , bedankt voor de reactie ...

                        de chip voor mijn auto zou 650 euro kosten , degelijke chip en om dan geen winst te boeken lijkt me vrij dom en weggegooid geld . Maar je hebt zeker gelijk , verbruik kan wel teruggeschroefd worden.

                        Ik denk dat ik echt afzie van deze optie.

                        Elke bijdrage is nuttig , bedankt hiervoor !

                        mvg

                        Sonari

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Sonari Bekijk Berichten
                          ik hoop een winst van om en bij de 10-20 pk , dit door een bijna volledige uitlaatlijn en die k&n luchtfilter. En als ik nog iets meer wil kan ik nog die spaghetti steken.
                          Met enkel die spullen haalt ge nu net het minste winst.
                          Het meeste ga je winnen door de volledige lijn inclusief uitlaatcollector.
                          Doe hierbij de chip en luchtfilter en je zal al een mooie winst hebben.
                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                          Audi S3 '02 sold => topic
                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                          Comment


                          • #14
                            graag gedaan,
                            geen winst zou ik toch niet durven zeggen want verschil is er wel degelijk maar het kost wel wat voor relatief weinig vermogenwinst.

                            Grz!

                            Comment


                            • #15
                              als je echt effect wil hebben van een uitlaat collector en open filter zal je toch echt moeten je motormanagement aanpassen?
                              enkel K&N filter zal zelfs vermogen verlies betekenen.

                              Zou alles goed natchekken voor je begint .

                              Comment


                              • #16
                                Ik heb een k&n inlegfilter omdat die aangeraden werd door de firma die mijn wagen gechipt heeft en ook omdat je zo'n filter nooit meer hoeft te vervangen, enkel reinigen om de 50.000 km. Het is dus ook praktischer en goedkoper. Ik betwijfel wel of ik er vermogenswinst mee heb behaald.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Sonari Bekijk Berichten

                                  Ow ja , R&W-S center lijkt me een goede tuningzaak ! Goede service en zeer vriendelijk .
                                  Iemand ook al ervaringen mee ?
                                  Want we hebben enkel nog maar de prijzen overlopen , maar echte ervaringen heb ik nog niet opgedaan daar.

                                  Moest er nog iemand iets hebben van , dit of dat is beter laat je het maar horen !


                                  groeten Sonari
                                  Ik ga er zaterdag op de testbank en later waarschijnlijk unichip laten steken + afstellen.
                                  Heb wel alleen nog maar contact gehad via mail, maar dat was al heel positief

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                                    Met enkel die spullen haalt ge nu net het minste winst.
                                    Het meeste ga je winnen door de volledige lijn inclusief uitlaatcollector.
                                    Doe hierbij de chip en luchtfilter en je zal al een mooie winst hebben.
                                    Hey Ibiza , ik weet niet of je leest wat er voor staat .... Een chip geeft geen effect op mijn auto ... omdat dit een benzine is. Tuurlijk weet ik dat ik pk's ga winnen door de uitlaatcollector.. maar deze valt nog niet in mijn budget , derbij bestaat deze nog niet voor mijn auto enkel voor de peugeot 206 en dan moest die navraag doen of die wel zou passen. Dus hier wacht ik nog mee.

                                    Nogmaals , ik neem de K&N luchtfilterkit GENERATION 2 , en niet de gewone , deze kost het dubbele en zou wel pk winst moeten leveren. Samen met het tussenstuk en achterpot van Supersprint verwacht ik geen wonderen maar toch zeker een pkwinst van om en bij de 10-15 pk , alles wat meer is welkom natuurlijk. Alles hangt natuurlijk af van de pk's die je origineel bezit. MIjn auto heeft 136pk en dan is dit haalbaar zegt de tuner. Ik ga hem voor en na het tunen op de vermogenbank zetten, dan kan ik juist zeggen hoeveel ik heb gewonnen

                                    als je echt effect wil hebben van een uitlaat collector en open filter zal je toch echt moeten je motormanagement aanpassen?
                                    enkel K&N filter zal zelfs vermogen verlies betekenen.

                                    Zou alles goed natchekken voor je begint
                                    Heb ik ook duidelijk vermeld bij de tuner vandaag want heb mijn opzoekwerk verricht ! Hij vertelde mij dat nieuwe auto's zich automatisch gaan afstellen op de grotere toevoer. En dat we daar niks aan hoeven te doen.


                                    Ik heb een k&n inlegfilter omdat die aangeraden werd door de firma die mijn wagen gechipt heeft en ook omdat je zo'n filter nooit meer hoeft te vervangen, enkel reinigen om de 50.000 km. Het is dus ook praktischer en goedkoper. Ik betwijfel wel of ik er vermogenswinst mee heb behaald.
                                    Ja klopt , het is makkelijker omdat je deze nooit hoeft te vervangen enkel uit te kuisen en olie toevoegen. De vermogen winst krijg je dus enkel met de generation 2 filterkit.


                                    Bedankt voor de reacties , altijd leuk om bijgestuurd te worden !
                                    Als je iets ziet waar ik extra mijn aandacht op moet focussen , vertel het me want heb nog niets gekocht

                                    Mss nog mensen die ervaringen hebben met R&W-S tuning center ?

                                    Groeten

                                    Sonari

                                    Comment


                                    • #19
                                      generation 2, mjuah klinkt niet slecht!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door TUNE*IT Bekijk Berichten
                                        Ik ga er zaterdag op de testbank en later waarschijnlijk unichip laten steken + afstellen.
                                        Heb wel alleen nog maar contact gehad via mail, maar dat was al heel positief
                                        Ja heel vriendelijke mensen ! Doen echt moeite voor je alles opzoeken en opschrijven etc...
                                        Leuk dat je er ook heen trekt ! ! Die testbank is wel iets goe vind ik ! wat ga jij der voor betalen ?

                                        Waarschijnljk heb jij een diesel, derbij een tuner die een chip afraad bij mij dan denk ik wel dat die eerlijk is!

                                        Geef je ervaringen door als je wilt !


                                        groetjes

                                        Sonari
                                        Last edited by ; 17/03/2009, 22:18.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X