Mededeling

Collapse
No announcement yet.

K&N Luchterfilter op Peugeot307cc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Vandaag K&N vervangingsfilter gestoken met de hoop iets meer motorgeluid te horen, spijtig genoeg hoor ik geen verschil, voel ook geen verschil kwa vermogen.

Comment

lol sjakie ... da begint al goe :p

heb je die generation 2 gestoken ?

Dan zal ik het dus van mijn uitlaat moeten hebben :d

Jammer wel .... ach ja ...

hopelijk heb je hem achterstevoren gestoken , dan is het mss daarom ghehe

grz

Sonari

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubi Bekijk Berichten
        Kan er mij iemand uitleggen wat voor nut het heeft op een andere PBV te plaatsen op de auto van de topicstarter? En ik vraag niet naar de werking maar naar het nut, de vermogenwinst op die 2.0 16v.

Uit ervaring weet ik dat een goede uitlaatcollector + eventueel catvervanger de beste manier is om pk's te gaan zoeken.

Qua geluid is een open luchtfilter altijd tof maar voor de vermogenwinst moet je het zeker niet doen in uw geval. Als je anderzijds een inox uitlaatlijn plaatst, zal je van die open luchtfilter niet zo veel meer horen.
        Ook, op sommige motoren krijg je een heel mooi sportief geluid van zo'n K&N, op anderen doet het bijna niets.

Ik ben benieuwd naar uw testbankresultaten. (en da's niet cynisch bedoeld)
        ik kan u altijd eens de resultaten tonen op mijn ex-brm
        mengsel stond niet op punt
        na plaatsen van de fse en uittesten en afstellen stond het wel op punt
        en voor en na school mij zes pk en wat nm

iedereen is vrij om te geloven wat hij wil. ik hou niet van chiptuning. Ik hou het liever mechanisch
        en ik heb het met mijn eigen ogen gezien

Comment

kan niet meer wachten :p , ben benieuwd naar de resultaten ... !

alleen het verlagen gaat ook al mooi zijn hpelijk , geluidje is ook aangenaam denk ik.

en die PBV kan nog atlijd llater natuurlijk. Denk dat het plaatsen van de artikelen die ik besteld heb toch al genoeg is voor even .

groetjes

Sonari

Comment

gewone filter, bij mn A3 gaf dit wel een aangename grom, bij de S4 hoor je der niks van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
              ik kan u altijd eens de resultaten tonen op mijn ex-brm
              mengsel stond niet op punt
              na plaatsen van de fse en uittesten en afstellen stond het wel op punt
              en voor en na school mij zes pk en wat nm

iedereen is vrij om te geloven wat hij wil. ik hou niet van chiptuning. Ik hou het liever mechanisch
              en ik heb het met mijn eigen ogen gezien
              En het mengsel dat niet op punt stond, heb je opgelost met zo'n PBV?
              'k weet niet goed wat ik mij moet voorstellen bij een brm...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubi Bekijk Berichten
                En het mengsel dat niet op punt stond, heb je opgelost met zo'n PBV?
                'k weet niet goed wat ik mij moet voorstellen bij een brm...
                dat heb ik inderdaad zo kunnen oplossen
                andere optie was chippen (of wat weerstandjes tussen solderen) maar dat zag ik niet zitten
                goed draaien begint bij de stochiometrische mengverhouding

brm is een serietje van de rover 200

Comment

Op een atmosferische benzine lijkt mij na wat surf en lees een PBV ongeveer hetzelfde te bereiken als chiptunen op papier: 5 a 10% verandering, maar aan 30-20% van de kost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                    Op een atmosferische benzine lijkt mij na wat surf en lees een PBV ongeveer hetzelfde te bereiken als chiptunen op papier: 5 a 10% verandering, maar aan 30-20% van de kost
                    verander die 5 a 10 % maar in 2 a 7 pk afhankelijk van de motor
                    en dat is nog steeds hetzelfde als met chiptuning natuurlijk aan een derde van de prijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                      verander die 5 a 10 % maar in 2 a 7 pk afhankelijk van de motor
                      en dat is nog steeds hetzelfde als met chiptuning natuurlijk aan een derde van de prijs
                      Alhoewel chiptuning in mijn ogen lineair vooral de pk's zal verhogen (geen turbo om te foefelen), terwijl de PBV het koppel aan lage en middentoeren zal verhogen (een soort gulzig turbo effect).

Comment

ik heb net bericht gehad en het tussenstuk van supersprint is niet mogelijk , kan niet besteld worden .... jammer ... maar nu vraagt hij ik een fox uitlaat wil of een remus.

remus vind ik echt niet mooi klnken , dus wil ik wel fox proberen...

iemand al ervaring mee ?

groetjes

Sonari

Comment

Kijk voor Bastuck,daar bestond het wel dacht ik
                          Dit is tevens een gekend merk en veel beter dan Remus.
                          Fox ken ik niet.
                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                          Audi S3 '02 sold => topic
                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

hey , bedankt voor de reactie alvast !

ok is goed ga is ff opzoeken , maar goed om weten ... dan heb ik dat ook nog achter de hand

edit ; ik heb wat rond gekeken , wat een lelijk geluid dat die bastuck maak , dan is fox wel veel vetter vind ik

grz
                            Last edited by ; 27/03/2009, 22:58.

Comment

Ik heb het gevonden

er is een bedrijf SKYTUNE dacht ik en die maken uitlaten op maat, die situeren zich in maldegem , dat word het dus

volledige uitlaatlijn dus ook catvervanger etc ...

reactie's hieromtrent ?

grz Sonari

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonari Bekijk Berichten
                                Ik heb het gevonden

er is een bedrijf SKYTUNE dacht ik en die maken uitlaten op maat, die situeren zich in maldegem , dat word het dus

volledige uitlaatlijn dus ook catvervanger etc ...

reactie's hieromtrent ?

grz Sonari
                                tgaat van kwaad naar erger geloof ik

skytune is brol. nie meer nie minder
                                of ja, tis kostelijken brol

Comment

skytune is al lang niet meer wat ze vroeger aan rommel aanboden

is allemaal op maat gemaakt en je krijgt er de nodige attesten bij voor de keuring
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
                                    Power boost valve.
                                    Dit is een soort benzinedrukregelaar en werkt met 2 membramen: een gewone regelaar en een acceleratie gedeelte. De valve neemt de functie van de benzine drukregelaar over. Met een power boost valve kan de benzinedruk traploos met 0.5 tot 1 bar verhoogd worden voor de continue druk.

Een valve met acceleratie gedeelte verhoogt de druk bij voluit accelereren met nog eens 0.4 tot 0.7 bar. De motor krijgt meer en sneller benzine, waardoor je auto sneller accelereert en de motor beter oppakt vanuit een lager toerental.

Een powerboost valve is vooral aan te raden als je een open luchtfilter en/of snelle nokkenassen gemonteerd hebt. Hiernaast is het ook aan te raden om goede sportbougies te monteren. Het is geen ingrijpende manier van tunen en het is ook nog eens betaalbaar!

Voordeel:
                                    Montage mogelijk op standaard en getunede auto's
                                    Snellere reactie op het gas
                                    Geen "inhouden" van de motor bij gas geven.

bron
                                    als ik dit lees dan denk ik in mijneigen "hier blijf ik met mijn handen vanaf"

je ecu gaat van een bepaalde benzinedruk uit op een bepaald moment. En jij gaat die dan liggen veraderen. Ok dan spuit je meer benzine in maar voor meer benzine heb je meer lucht nodig: wat krijg je dan, een te rijk mengsel. Lambda regeling gaat (als je niet vol op het gas staat) proberen te corrigeren door kortere inspuittijden, dus weg winst.
                                    Bij volgas gaat normaal geen lambda correctie optreden, maar basicly ga je hier dus gewoon met een te rijk mengsel rijden, wat maar 1 ding doet, je kat als die er nog is omzeep helpen.

Ik kan mij maar op 1 moment inbeelden dat het iets van "voelbaar" efffect heeft, en dat is de moment dat je het gas vol induwt, omdat hij dan meer benzine krijgt dan verwacht.

Bij mij komt het dus in het lijstje van rip-off dingen. Het is not done om aan 1 punt van je motormanagemen iets aan te passen (hier dus de benzinedruk) zonder er rekening mee te houden bij al de rest.

en wtf heeft een opeluchtfiler hier als aanrader mee te maken, je gaat niet meer lucht aanzuigen dan, en al moest het zo zijn dat je meer lucht hebt, dan zorgt je motormanagement wel voor de juiste hoeveelheid benzine.

<jhonny mode>
                                    Trouwnes mep met een hamer je benzinedrukregelaar bijelkaar zodat de inwendige veer iets meer spanning geeft, dan heb je ook meer benzinedruk en kost je niets
                                    </jhonny mode>

Dit alles mijn bescheiden mening he.

Trouwens atmosferische blokjes zijn leuk te tunen maar dat kost geld. Ik denk dan aan, custom nokkenassen, andere kelplift/timing, je kan in combinatie met een ander motormanagment "individuele gasklephuizen" steken (aka throttlebodies) met zalige sound .

Comment

Zo klinkt de mijne met 57i kit...

Qua sound een enorm verschil, prestatiegewijs niks. Hou ook maar rekening met een hoger verbruik... Niet door de filter, wel door je rijstijl

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

de winst van een andere filter zit niet in het meer lucht krijgen zoals zovelen denken, wel in het verminderen van het pompverlies. De motor moet minder moeite doen om de lucht binnen te krijgen wat zich, in theorie althans, vertaalt in een ietsje winst bij vollast. De 'grotere' winst zit hem wel in de tussengebieden, dus iets betere hernemingen. Maar of je daar veel van voelt tijdens het rijden is nog maar de vraag en zal het gevoelde verschil meestal in het 'koppeke' zitten.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

@ zwoemba

Leuk filmpje en vind het geluid best vet klinken !

En kan me bij u mening wel aansluiten , meer geluid lijkt het of je harder gaat maar eigenlijk zal het niet echt veel schelen.

Maar elk klein beetje mag er wel bij

Nu over Skytune , ik zie op foto's dat het er erg proffesioneel uitziet , alles op maat met E-attest. Er zit niets anders op voor mij want er is niks dat mij zint bij andere fabrikanten.

Ik ga gewoon is naar daar rijden en is kijken wat ze voor mij kunnen doen.

Moest er toch iemand zijn die bij skytune een uitlaat heeft laten maken op maat zou dat wel leuk om zijn reactie hieromtrent te horen natuurlijk

grz

Soanri

Comment

Working...
                                          X