Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bumpstops

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bumpstops

Iemand ervaring met bumpstops ? (aka veerwegbegrenzers)

Nu m'n touring verlaagd is, slepen de achterste banden nu en dan tegen de wielkassen en zou dit graag voorkomen.

De allerlaatste optie is het wegnemen van de spacers of smallere steken.

Interessant, ik wist niet dat dit bestond. Mijne heeft er ook last van als ik de tekeningen op m'n banden zie.

Comment

Waarom denk je dat ik de mijne heb verkocht?

Comment

Of straffere veren steken

Comment

Ik veronderstel dat het er bij de TO ongeveer hetzelfde uitziet. Niet direct een reden om de wagen te verkopen toch?

Comment

Wel een reden om mss de spacers te verkopen, kan je die niet beetje afrdaaien?

Comment

Kassen een paar mm rollen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                Wel een reden om mss de spacers te verkopen, kan je die niet beetje afrdaaien?
                da moet je echt doen, die spacers er al meestal voor dat je wiellagers sneller wegsluiten.
                en dan ga je ze nog beetje afslijpen.

doet me denken aan een garage die probeerde schijven terug te slijpen.
                Last edited by Timmie; 09/04/2009, 21:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  da moet je echt doen, die spacers er al meestal voor dat je wiellagers sneller wegsluiten.
                  en dan ga je ze nog beetje bijslijpen.

wat een gekke zinnen

een spacer kan je perfect afdraaien op een draaibank, als je velgen vb 3mm meer naar binen staan kan dat schuren tegen de wielkas al heel wat minder zijn of zelfs weg zijn.

maar dit was de laatste optie voor TS, bumpstops ken ik niet.

btw, iedereen weet toch dat je eerst je remschijven moet oplassen en dan pas kan slijpen

Comment

Ga vooral verder met uw uitspraken. Verklaar u nader!

Schijven slijpen mag niet volgens u?

Comment

bumpstops voorzien normaal het toeslaan van de vering. voor het raken van de kassen zou ik ze niet echt gebruiken (ik zou ze nooit echt gebruiken omdat ze gewoon de veerweg verkorten en vrees ik regelmatig een harde klap gaan doorgeven)
                      wimoptiek.be op

Comment

laten we gewoon zeggen dat er met de auto niet echt meer te rijden viel.
                        leek wel of de 4 wielen niet meer uitgebalanceerd waren.

( kijk van mij doet men met hun auto wa men zelf wil, maar bij sommige dingen verbaast het mij niet dat er een eikel tuningwetten heeft uitgeschreven )
                        Last edited by Timmie; 09/04/2009, 21:29.

Comment

Mss maar eens vertellen hoe die touring verlaagt is.
                          Enkel met veren of schroefkit...

Comment

Eibach prokit. (30/15mm)

Maar is achteraan te laag naar mijn gedacht.... (zeker optisch)

K'ga me eerst eens informeren om het spel terug ietske hoger te krijgen

Comment

15 mm? Das bijna niks verlaagd eej :-). Welke banden heb je om je velgen liggen? Mss maatje smaller nemen, dan liggen die iets meer getrokken en ga je minder raken.

En soms een keertje raken kan geen kwaad ze.

Comment

Mja, origineel vond ik de hoogte achteraan eigenlijk ideaal.

Maar blijkbaar zijn er geen kits op de markt die achteraan enkel hardere veren steken zonder te verlagen...

K'moet er wel bijzeggen dat er 15mm spacers tussen zitten, en dat het probleem zich zonder deze spacers niet voordoet.
                                Maar dan trekt het geheel ook op niet veel, dus ik zou ze liefst houden (en zelfs nog liever terug 18mm steken )

Gisteren met 4 personen in de auto gezeten, en het was echt niet leuk rijden. Bij het kleinste putje of bultje was hij al enorm aan het slepen.

Ben nu aan het rondzien of er eventueel volledige rubber ringen of andere oplossingen bestaan om de verlaging terug op te heffen, en dus zeker de hardere veren te behouden.
                                Als er iemand eens een uurtje spacers 5x120 dikte 10mm kan missen, mag hij het ook altijd laten weten. Kan niet blijven spacers kopen tot ik de ideale dikte heb gevonden
                                Dunnere banden is een optie, maar dat zal ook niet zo mooi zijn vrees ik. 225 is al fijn genoeg

Comment

225 is niet zo breed, smallere banden zal op niets meer trekken.
                                  nja je wilt blijkbaar je velgen ver naar buiten, en hard rijden. Maar als een wagen niet verlaagt is, is dit dan nog skoon?

mss moet je de wielkasten dan laten rollen? zou het wel noooit zelf doen!
                                  nja zou ook geen bumpstops steken, dit zijn gewoon ringen die je veerweg afsnijden??

Comment

Camber wat negatief zetten zou toch ook helpen!?

Comment

met extra bandenslijtage tot gevolg.
                                      het einge dat die kan doen is andere velgen steken met beetju meer positieve offset zodat de velgen wat dieper in de kassen komen te liggen.
                                      anders zal die of gebruik moeten maken van die bumbstops, of de kassen rollen, of er natuurlijk mee leren leven.

Comment

met extra bandenslijtage tot gevolg.
                                        het einge dat die kan doen is andere velgen steken met beetju meer positieve offset zodat de velgen wat dieper in de kassen komen te liggen.
                                        anders zal die of gebruik moeten maken van die bumbstops, of de kassen rollen, of er natuurlijk mee leren leven.
                                        Ik denk dat er twee eenvoudige oplossingen zijn die ook reeds vernoemd zijn.
                                        1) kassen rollen
                                        2) spacers enkele milimeters afdraaien
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                        X