Mededeling

Collapse
No announcement yet.

iPod aansluiten Toyota Corolla 2002

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• iPod aansluiten Toyota Corolla 2002

Hallo,

Vanaf volgende week ga ik in een Toyota corolla 5d uit 2002 gaan rijden. In deze auto zit de standaard radio van toyota:

Deze radio heeft geen AUX ingang en ook geen cassetespeler. Nu was mijn vraag of er toch een mogelijkheid zou bestaan om mijn ipod te kunnen aansluiten aan deze radio. Ik zou wel eventueel een FM-transmitter kunnen gebruiken, maar deze oplossing is nogal omslachtig, en geeft vaak slechte verbinding door gestoorde frequenties. Dus is er een andere mogelijkheid? Liefst met een kabel dus.

Alvast bedankt!
    Ford Focus clipper 1.8 TDCi 2007

Ex: Toyota Corolla 2.0 D4-D 2002

Ik vrees ervoor. Ik zit in feite met hetzelfde probleem, maar heb ook nog geen oplossing gevonden behalve dan met cd's werken.

Comment

Andere oplossing:

FM transmitter gebruiken die rechtstreeks op de antenne-ingang is ingeplugd. Ik had dat in mijn Z en dat werkt vrij goed. Het signaal is dan zo sterk dat je geen storingen hebt en je zendt niks uit aangezien het recht door de kabel van dat ding gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Andere oplossing:

FM transmitter gebruiken die rechtstreeks op de antenne-ingang is ingeplugd. Ik had dat in mijn Z en dat werkt vrij goed. Het signaal is dan zo sterk dat je geen storingen hebt en je zendt niks uit aangezien het recht door de kabel van dat ding gaat.
        Heb je daar soms een link van ofzo?

Comment

Tx!

Ziet er nogal ingewikkeld uit. Misschien toch maar gewoon eens proberen met zo'n FM zender. Mijn antenne zit vooraan en ik stoor mij niet echt aan radio kwaliteit, dus dat valt misschien nog wel mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
            Tx!

Ziet er nogal ingewikkeld uit. Misschien toch maar gewoon eens proberen met zo'n FM zender. Mijn antenne zit vooraan en ik stoor mij niet echt aan radio kwaliteit, dus dat valt misschien nog wel mee.
            Dat werkt totaal niet. De FM band zit zo vol dat je constant van zender zou moeten veranderen op die transmitter. Is echt crap, trust me

En zo moeilijk is dat niet aan te sluiten, ik gaf maar een voorbeeld. Dat ding dat ik had ging gewoon in de antenne aansluiting, de antenne ging dan in dat doosje zelf en uit dat doosje kwam een ipod kabel.

Comment

Heb je ook enig idee hoeveel zoiets ongeveer zou kosten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                Heb je ook enig idee hoeveel zoiets ongeveer zou kosten?
                Dat ik het totaal niet meer weet eigenlijk. Dat was 2.5jaar geleden en geinstalleerd bij de levering van de auto.

Comment

Waar ergens in Vlaanderen zou dit te verkrijgen zijn?

Comment

Mijn transmitter doet het goed op 88.1 FM en 88.3 FM, hier in de Kempen althans. Wanneer ik in Limburg rondrijdt moet ik noodgedwongen naar de radio luisteren. Kent er iemand vrije frequenties in Limburg?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zazoo_blb Bekijk Berichten
                      Waar ergens in Vlaanderen zou dit te verkrijgen zijn?
                      Stap eens een car-audio zaak binnen.

Comment

Dat werkt totaal niet. De FM band zit zo vol dat je constant van zender zou moeten veranderen op die transmitter. Is echt crap, trust me
                        second that

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bakske Bekijk Berichten
                          Mijn transmitter doet het goed op 88.1 FM en 88.3 FM, hier in de Kempen althans. Wanneer ik in Limburg rondrijdt moet ik noodgedwongen naar de radio luisteren. Kent er iemand vrije frequenties in Limburg?
                          middengolf is misschien vrij, FM is normaal zo vol als een ei

Comment

Andere oplossing:

Maar je kan dan wel geen radiogolven meer ontvangen ? Klein nadeel, voor een radio toch

Maar misschien kan je makkelijk switchen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zazoo_blb Bekijk Berichten
                              Hallo,

Vanaf volgende week ga ik in een Toyota corolla 5d uit 2002 gaan rijden. In deze auto zit de standaard radio van toyota:

Deze radio heeft geen AUX ingang en ook geen cassetespeler. Nu was mijn vraag of er toch een mogelijkheid zou bestaan om mijn ipod te kunnen aansluiten aan deze radio. Ik zou wel eventueel een FM-transmitter kunnen gebruiken, maar deze oplossing is nogal omslachtig, en geeft vaak slechte verbinding door gestoorde frequenties. Dus is er een andere mogelijkheid? Liefst met een kabel dus.

Alvast bedankt!
                              Yep, toen is de standaardradio uitgevonden. Snap nog steeds niet goed waarom een constructeur zoveel moeite doet, om dan zo een basismodelletje radio te installeren, maar, je weet nu wel wat je eraan hebt

Comment

Waarom installeer je geen dubbeldin autoradio waar iPod aansluiting en dergelijke standaard bij opzit? Er zijn merken genoeg waar je alle bijhorende bekabeling kunt bijkrijgen om bijvoorbeeld stuurbediening van je radio nog te laten werken. Op die manier ben je direct up-to-date en heb je naast iPod aansluiting ook de mogelijkheid om allerlei andere shit aan te sluiten: usb stick, harde schijf,...
                                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  Waarom installeer je geen dubbeldin autoradio waar iPod aansluiting en dergelijke standaard bij opzit? Er zijn merken genoeg waar je alle bijhorende bekabeling kunt bijkrijgen om bijvoorbeeld stuurbediening van je radio nog te laten werken. Op die manier ben je direct up-to-date en heb je naast iPod aansluiting ook de mogelijkheid om allerlei andere shit aan te sluiten: usb stick, harde schijf,...
                                  Mijn bedenking hierbij, naast het feit dat dit geen goedkope oplossing is, zorgt dit er ook nog eens voor dat de boordcomputer er niet meer is, want deze werkt ook via het scherm van de radio.

Comment

bestaat er dan geen mogelijk om eentje via toyota zelf te kopen waar je wel een cd speler in hebt en een aux aansluiting? Desnoods tweedehands...
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                    X