Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Denk dat het wel afhankelijk is van wagen tot wagen.
Bij de ibiza zit er een vrij goede aanzuiging recht vooraan achter de gril,geen bochten en direct de luchtfilterbak binnen.
lijkt wel een copie van het verkoopspraatje van heinz
mijn maat had ook een st (die nu jammer genoeg perto is) en ik stond er ook naast toen hij zijn verkoopspraatje deed, toen ze het filter monteerden, toen hij op de testbank ging en toen ze hem chipten
en die 10 pk met uw luchtfilter alleen, vergeet het maar.
die filter en die chip leverden samen 11 a 12 pk op (in tegenstelling tot zijn beloofde 20)
hij wou me ook niet geloven toen ik hem naar pumaspeed doorverwees, maar op het einde van de rit was hij wel 650€ kwijt en een pinkend motorlampje rijker
Die is niet bij Heinz gedaan maar bij Intertuning
Bij de ST is het effectief zo,ik ken trouwens nog mensen met een ST...allemaal hetzelfde
Heb je het originele systeem al eens gezien,trekt op niks.
Nu staat die op +-175pk (met nog volledige Milltek en Unichip) en voor een ST gaat die echt goed vooruit.
Effectief getest waar ik bij was...sneller dan een Golf V GTI en ongeveer gelijk met een ITR
Die is niet bij Heinz gedaan maar bij Intertuning
Bij de ST is het effectief zo,ik ken trouwens nog mensen met een ST...allemaal hetzelfde
Heb je het originele systeem al eens gezien,trekt op niks.
Nu staat die op +-175pk (met nog volledige Milltek en Unichip) en voor een ST gaat die echt goed vooruit.
Effectief getest waar ik bij was...sneller dan een Golf V GTI en ongeveer gelijk met een ITR
originele systeem trekt indd op weinig, en een st gaat goed vooruit, dat hoor je me niet ontkennen. maar ik veronderstel dat een kelk bij heinz of een kelk bij intertuning hetzelfde geeft. in dit geval dus geen 10 pk.
en een unichip is ook geen heinz rommel hé.
Om niet overal op te quote'n zal ik het algemeen houden best ;
Ik ga het nogmaals zeggen ; Ik heb de K&N generation 2 kit , dit houd in dat er zowiezo een zwarte afschermkap opzit. Dus de kelk zit goed afgezondert rondomrond met een zwarte afschermkap en er loopt een buis van achter mijn voorbumperrooster naar die afschermkap zodanig dat deze constant word voorzien van verse frisse lucht.
zo ziet die er ongeveer uit ...
De meesten kopen een gewone K&N luchtfilterkit , en dan krijg je natuurlijk het probleem dat alles te warm word en daardoor minder vermogen word gewonnen. Moest je geintresseerd zijn , spaar dan ff verder voor de gen2 kit.
@ibiza FR
Ja ben wel tevreden ! Ik had het ook niet verwacht , maar altijd beter zonder verwachtingen iets tunen , dan ben je altijd tevreden Mijn OEM luchtfilter trok denk ik echt op niks ...
@ oliverooo
Het geluid is best te pruimen , der ook ni over vind ik ... gewoon juist goed ! Ik denk dat jij de gewone Kit van K&N hebt genomen , want heb met dit weer geen last van prestatieverlies. En ben naar Maldegem gereden (SKYTUNE) en is toch meer dan 100km
@ Freggel onze optimist :p
Mja , andere situaties andere autos ... Ik denk dat er gewoon geen vaste regel in bestaat.
Derbij bij de vermogenbank , was er koude lucht voor de kit en na de kit. En er zit toch een buis die koude lucht doorblaast naar die filter. Als ik realist ben dan heb ik waarschijlijk geen 10 pk bij , maar mss 7 of 8 ... ben ik ook tevreden mee ...
@ Timmie
Dit is gebeurd dus
Nu voor de foto van de verlaging , ik was naar SKYTUNE gereden in maldegem , wilt toch wel lukken zeker dat die gesloten zijn op donderdag , kut zeg.
Heb ik maar een fototje getrokken... Hij is niet proper dus niet op letten. Hij is nog wat gezakt naar mijn mening, mss doordat ik wat gereden heb.
Leuke mensen he bij R&W-S center .
Ze konden mij een unichip aansmeren maar wilden 1st op de testbank kijken of het wel veel ging uitmaken.
Blijkt dus dat het mengsel al redelijk goed staat (klein beetje te rijk, ik had zelfs schrik dat hij te arm draaide en dat was ook de grote reden dat ik hem wou laten afstellen) aan de ontsteking kan nog wat geregeld worden maar ze zijden zelf ook dat het het niet echt waard ging zijn om daar zoveel geld aan te hangen. Leken ook wel verstand van zaken te hebben en ze kunnen veel schoon spul krijgen. Alleen spijtig dat het zo ver rijden is.
ibiza fr: benzine =/= diesel
ik ken er anders wel genoeg die al een nieuw turbootje zitten hebben in hun vagdieseltje en niet zo tevreden zijn met hun chipke van heinz.
een fr kan er dan wellicht beter tegen dan een 110 pk dieseltje
ibiza fr: benzine =/= diesel
ik ken er anders wel genoeg die al een nieuw turbootje zitten hebben in hun vagdieseltje en niet zo tevreden zijn met hun chipke van heinz.
een fr kan er dan wellicht beter tegen dan een 110 pk dieseltje
Dat weet ik wel hoor.
Die luchtfilter op een diesel"discussie" kwam er gewoon door de vraag van Izzy
Leuke mensen he bij R&W-S center .
Ze konden mij een unichip aansmeren maar wilden 1st op de testbank kijken of het wel veel ging uitmaken.
Blijkt dus dat het mengsel al redelijk goed staat (klein beetje te rijk, ik had zelfs schrik dat hij te arm draaide en dat was ook de grote reden dat ik hem wou laten afstellen) aan de ontsteking kan nog wat geregeld worden maar ze zijden zelf ook dat het het niet echt waard ging zijn om daar zoveel geld aan te hangen. Leken ook wel verstand van zaken te hebben en ze kunnen veel schoon spul krijgen. Alleen spijtig dat het zo ver rijden is.
Ja zeker ! Toffe eerlijke mensen , met know-how ... die je echt willen verderhelpen
Jouw voorbeeld geeft nogmaals bevesteging , ze gaan eerst na of het zeker iets helpt of als ze zeker zijn dat het niet gaat helpen doen ze het gewoon ni of raden ze het af .. dat vind ik fair; R&W-S center is een aanrader , voor al wie dendermonde niet echt heel ver is! Voor mij valt dat nog wel mee , halfuurtje rijden ongeveer , fille-vrij , als dat dan ooit wel mogelijk is om fille vrij te rijden.
Ook heb je gelijk met wat ze kunnen krijgen van materiaal , alles wat ik vroeg hebben ze toch kunnen regelen ... bv; kit van abbes , kan ook bij hun besteld worden... daar ga ik nog is heel goed over na denken
@ Frekkel
Foto's komen van onder de motorkap ... ben eigenlijk zwaar verkouden en is net vandaag iets beter , dus normaal post ik deze vandaag nog.
kwil ook graag iets anders kwa filter op mijn clio RS monteren
heb ook al prijs gaan vragen voor zo'n K&n, niet goeikoop maar ja
bmc was rond de 200 euro, op zich goeikoper maar ook universeel dus ja...
Comment