Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BSR ervaring ( PPC unit )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BSR ervaring ( PPC unit )

    Ik heb dus 2 weken geleden uiteindelijk maar de sprong genomen, omdat m'n auto toch buiten de 2 jaar fabrieksgarantie is sinds deze maand. Ik heb enorm veel research gedaan rond de verschillende mogelijkheden en allerhande forums afgelopen om info te verzamelen en vooral ervaringen van allerhande mensen...

    Voor mijn type wagen ( Volvo C70 D5 ) sprak men vooral vol lof over Rica en BSR, natuurlijk ook her en der over verschillende kleinere doe het zelf tuners/ondernemingen en de mensen van Ziptuning zijn ook de revue gepasseerd.

    Ik heb uiteindelijk gekozen voor BSR omwille van volgende redenen:
    - veel lovende kritieke in verschillende online forums bij verschillende merken ( Volvo, Saab, Pontiac,... )
    - doen de programmatie en een stuk research voor Koenigsegg
    - zijn in thuisland Zweden een zeer gerenommeerd bedrijf ( Volvo = Zweeds )
    - Ik vind het PPC unit een formidabel businessidee en het is ook mooi en degelijk qua apparaat
    => vele andere tuninghuizen ( Rica, Heico,... ) hanteren intussen de PPC onder licentie van BSR
    - Moduleerbaarheid = wanneer je standaard wens switch je je software terug en wanneer een update uitgevoerd wordt kan je deze via internet op de unit plaatsen en beschik je dus telkens over de best mogelijke tuning!!!
    - Tenslotte de prijs = de Nederlandse verdeler heeft de unit opgestuurd voor de helft die ik in België moest betalen toen ik elders prijs vroeg!!! ( nu dus +- 650.00 euro inclusief verzending = sssshhhhttt ;-) )

    De unit werd gisteren per postpakket geleverd door TNT ( Vorige week maandag aangekocht + betaald ), netjes op tijd dus, gezien een overschrijving naar Nederland toch enkele dagen duurt. Alles zit netjes ingepakt en wordt zeer duidelijk gedocumenteerd mits een handleiding in het Nederlands met foto's! De correcte software was reeds in Nederland voorgeprogrammeerd nadat ik mijn VIN nummer doorgegeven had. Ik kon dus meteen aan de slag! :-)

    Je sluit de unit aan op je wagen via een bijgeleverd snoer voor de OBD stekker onder je stuur. De unit krijgt dan stroom en begint weer te geven op het display wat je moet doen. Het heeft alles bij mekaar 5 minuten geduurd en de klus was geklaard. Super benieuwd en vol stress de auto gestart en eerst even op ralanti laten draaien, vervolgens voorzichtig gaan rondtoeren.

    Ik heb 45min gereden, rustig begonnen en later enkele keren fel doorgetrokken. Deze morgen met een frisse kop en zonder de nodige zenuwen opnieuw rustig aan begonnen en zo door tot felle inhaalacties. Ik kan maar één ding concluderen = WAAROM HEB IK 66000km's ZONDER GEREDEN!!!!!!!!

    De volledige krachtopbouw is aangesterkt en prachtig lineair. De motor is stiller (=echt stiller en rustiger) en rustiger tijdens de vermogensafgifte en alles verloopt soepel tot de 4000 toeren. Je geeft gas bij 80 en voor je het weet zit je tegen de 150 a 160 op een verlaten B-weg of tijdens een inhaalmaneuver is het nu lachwekkend qua passage... Vroeger zat het optimale van +-2000 tot 3400, nu van 2000 tot 4000 dus een enorme verbreding qua powerband. En bij kickdown op de autosnelweg komt ie nog niet in de buurt van het rode limiet (4200) de wagen schakelt netjes bij 4000 a 4050 toeren, zonder teveel drama en extreme belasting dus! In 1de en 2de weet ik dat alles begrensd is, dit voel je ook en vind ik correct en ideaal.

    Als je deze wagen meegeeft met iemand die er niet mee gereden heeft voordien, deze merkt helemaal niets van tuning! Dit was mijn grootste vrees, dat ik een massale boost kreeg in een eng toerenbereik, maar het is gewoon overal en liniair qua opbouw.

    Voor iedereen een absolute aanrader! Ik ben gelukkig met m'n beslissing en ik kan m'n wagen niet meer anders voorstellen!

    (Ik zal morgen eens wat foto's van de doos en de unit trekken enzo...)

  • #2
    een one-size-fits-all tuning zal nooit zo goed zijn als een remap op maat

    Comment


    • #3
      Allé vooruit dan, uwe auto hebben ze dan ook ne ecu op maat vanuit de fabriek gegeven zeker

      Ik heb het gewoon niet met maatwerk vanuit kleine ondernemingen, wij runnen zelf een bedrijf in uitsluitend maatwerk in de high-end interieursector en hebben elke dag wel te maken met mensen die het allemaal veel goedkopen en veel beter kunnen, enkel mogen wij meestal op't eind van zulke rit de deuren OPNIEUW komen leveren omdat ze halverwege de werf toch met hun geleverd materiaal over hunne eigen uitleg gestrunkeld zijn!!!

      Dus, ik vertrouw liever in een innoverend bedrijf, waar een businessplan en liefst frisse ideeën achter zitten.

      Je kan best vanalles maken in een schuur achter in de tuin, maar voor perfect reproductiewerk vertrouw ik liever in een bedrijf met engineering, know-how, meerdere medewerkers, edm...

      P.s. IK WIL IN DIT TOPIC NIET WEEEEEERAL EEN POLEMIEK STARTEN VAN WIE WEL GOED EN WIE NIET......... Ik uit louter MIJN ervaring en MIJN visie op de markt en mijn positieve ervaring met de firma en het eindproduct BSR.
      Last edited by ; 22/04/2009, 17:14.

      Comment


      • #4
        Heb al veel over dit product gelezen en gehoord,is prima stuf

        Comment


        • #5
          Veel Saab-rijders kopen het vanwege de prijs. Net iets goedkoper dan de rest. Nog nooit iets slechts overgehoord eigenlijk...

          Ikzelf heb een uitlaat van BSR maar daar ben je vet mee hè
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • #6
            Ik heb het tot Stage 3 gehad met mijn 9-5, nu met mijn 9-3 komt er tegen de zomer ook een Stage 1 op. Ik was er ook zeker tevreden over, en heel simpel ook terug origineel te zetten.
            Nu : 2012 BMW F11 520iA - 2009 KTM RC8
            Vroeger: 2003 SAAB 9-3SS Aero BSR stage I - 2002 SAAB 9-5 Aero BSR stage III - 1994 SAAB 900 Turbo
            2007 BUELL XB12R - 2000 BUELL X1

            Comment


            • #7
              BSR tuning PPC3 unit op BMW 118d 136ps

              Ik heb in november 2011 een stage 1 bij BSR gekocht, dit in de vorm van een PPC3 unit.
              Dit product had ik gekocht voor mijn BMW 118d 1136ps maar ik had niet verteld dat ik mijn auto al laten tunen had bij Powertuning in Schoten (een jaar voordien). Ik mocht zodra de kit geariveerd was komen naar de BSR dealer in België maar het lukte hem niet om deze op mijn wagen te krijgen. Hij vroeg me daarom of ik de auto al laten tunen had want hierbij zou de tuner er een beveiliging opgezet kunnen hebben waardoor tuning via de OBD stekker niet meer mogelijk was. Ik vertelde hem dat hij nog nooit getuned was en daardoor ging de dealer verder met het zoeken naar een oplossing voor de tuning van BSR op mijn wagen te krijgen. Na 2 maanden belde hij en wist te zeggen daat ik gewoon naar een BMW garage moest gaan en vragen om een update van mijn motorbesturing te laten doen. Dit zou niet veel kosten, en daarna zou de tuning wel lukken. Vervolgens heb ik bij verschillende BMW garages moeten langs gaan alvorens ik er een vond die deze procedure wilde doen. Uiteindelijk heeft me dit 69 euro gekost maar daarna kreeg ik de BSR tuning vanzelf op mijn auto geplaatst. Hij rijdt nu veel beter dan met de vorige tuning (minder schokkerig) en trekt veel dieper door in toeren. Al bij al is de BSR tuning dus de moeite waard geweest en werkt ze. Alleen door mijn eigen domme fout duurde het zolang voor ze op de auto zat. BSR PPC3 +++ product. Nu over de beloofde cijfers van BSR heb ik wel mijn twijfels, ik zou namelijk nu 183ps moeten hebben en 369nm koppel maar dat lijkt me wel iets hoger dan ik ervaar. Maar ja speciaal naar een testbank gaan dat heb ik er nu nuniet meer voor over.

              Comment


              • #8
                Ik heb al 4 jaar een BSR tuning op mijn Opel GT ,nog nooit problemen gehad,zeer tevreden van,ik had mijn GT eerst "op maat" laten tunen bij V-max in Duitsland,een zogezegde Opel specialist,trok op niks,inhouden ,schokken en kreeg zelfs geen antwoord meer op mijn mails om dit probleem op te lossen..Op maat tunen is natuurlijk het beste als je een tuner hebt die er iets van kent.Persoonlijk vind ik Bruno van BR Performance wel goed,die heeft mijn Megane 250 RS gedaan en ben der ook zeer tevreden van..

                Comment


                • #9
                  zou graag Bruno zijn gedacht eens horen over die BSR tuning.
                  Heb er persoonlijk ook alleen maar goeie dingen over gehoord. Waren wel altijd volvo rijders.
                  Heb eens gaan kijken op hun website. Prijs voor een vectra is € 888 wat toch behoorlijk is zonder testbank.


                  En die powertuning in Schoten ken ik niet en die website bestaat zelfs niet meer. Vermoedelijk zal de kwaliteit gekoppeld geweest zijn aan de reputatie.
                  Last edited by ; 19/02/2012, 13:42.

                  Comment


                  • #10
                    Er staan nu +-120.000km's op de Volvo en er is buiten wat kleine frul nooit iets stukgegaan dat aan de tuning kon liggen...

                    Voor m'n Discovery passeer ik binnenkort ook wel een langs BR Performance, k'heb een paar vrienden die er toch positief over zijn!

                    Comment


                    • #11
                      Heb je een link vanwaar je het hebt.

                      Comment


                      • #12
                        BSR Nederland, over de prijs kun je ook nog onderhandelen by the way

                        (Er liep toen een actie op de één of andere golf en ik heb dezelfde prijs verkregen :-) )

                        Comment


                        • #13
                          dubbele post
                          Last edited by ; 23/02/2012, 15:01.

                          Comment


                          • #14
                            Het lijkt mij wel heel erg onwaarschijnlijk dat een motor stiller is na een tuning.
                            Dat hij beter in toeren klomt, ok, maar stiller... 3000rpm is en blijft 3000, en de interne wrijving, uitlaatronk, aanzuiggeluid enz. blijft toch gelijk.

                            Of zie ik iets over het hoofd?

                            Comment


                            • #15
                              K'vond het zelf even raar, de BSR werd wel ingeladen met recentere software, misschien had dat er iets mee te maken

                              In ieder geval, de motor reageert echt anders voor en na het flashen, want je kan switchen...

                              Comment

                              Working...
                              X