Ik heb dus 2 weken geleden uiteindelijk maar de sprong genomen, omdat m'n auto toch buiten de 2 jaar fabrieksgarantie is sinds deze maand. Ik heb enorm veel research gedaan rond de verschillende mogelijkheden en allerhande forums afgelopen om info te verzamelen en vooral ervaringen van allerhande mensen...
Voor mijn type wagen ( Volvo C70 D5 ) sprak men vooral vol lof over Rica en BSR, natuurlijk ook her en der over verschillende kleinere doe het zelf tuners/ondernemingen en de mensen van Ziptuning zijn ook de revue gepasseerd.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor BSR omwille van volgende redenen:
- veel lovende kritieke in verschillende online forums bij verschillende merken ( Volvo, Saab, Pontiac,... )
- doen de programmatie en een stuk research voor Koenigsegg
- zijn in thuisland Zweden een zeer gerenommeerd bedrijf ( Volvo = Zweeds )
- Ik vind het PPC unit een formidabel businessidee en het is ook mooi en degelijk qua apparaat
=> vele andere tuninghuizen ( Rica, Heico,... ) hanteren intussen de PPC onder licentie van BSR
- Moduleerbaarheid = wanneer je standaard wens switch je je software terug en wanneer een update uitgevoerd wordt kan je deze via internet op de unit plaatsen en beschik je dus telkens over de best mogelijke tuning!!!
- Tenslotte de prijs = de Nederlandse verdeler heeft de unit opgestuurd voor de helft die ik in België moest betalen toen ik elders prijs vroeg!!! ( nu dus +- 650.00 euro inclusief verzending = sssshhhhttt ;-) )
De unit werd gisteren per postpakket geleverd door TNT ( Vorige week maandag aangekocht + betaald ), netjes op tijd dus, gezien een overschrijving naar Nederland toch enkele dagen duurt. Alles zit netjes ingepakt en wordt zeer duidelijk gedocumenteerd mits een handleiding in het Nederlands met foto's! De correcte software was reeds in Nederland voorgeprogrammeerd nadat ik mijn VIN nummer doorgegeven had. Ik kon dus meteen aan de slag! :-)
Je sluit de unit aan op je wagen via een bijgeleverd snoer voor de OBD stekker onder je stuur. De unit krijgt dan stroom en begint weer te geven op het display wat je moet doen. Het heeft alles bij mekaar 5 minuten geduurd en de klus was geklaard. Super benieuwd en vol stress de auto gestart en eerst even op ralanti laten draaien, vervolgens voorzichtig gaan rondtoeren.
Ik heb 45min gereden, rustig begonnen en later enkele keren fel doorgetrokken. Deze morgen met een frisse kop en zonder de nodige zenuwen opnieuw rustig aan begonnen en zo door tot felle inhaalacties. Ik kan maar één ding concluderen = WAAROM HEB IK 66000km's ZONDER GEREDEN!!!!!!!!
De volledige krachtopbouw is aangesterkt en prachtig lineair. De motor is stiller (=echt stiller en rustiger) en rustiger tijdens de vermogensafgifte en alles verloopt soepel tot de 4000 toeren. Je geeft gas bij 80 en voor je het weet zit je tegen de 150 a 160 op een verlaten B-weg of tijdens een inhaalmaneuver is het nu lachwekkend qua passage... Vroeger zat het optimale van +-2000 tot 3400, nu van 2000 tot 4000 dus een enorme verbreding qua powerband. En bij kickdown op de autosnelweg komt ie nog niet in de buurt van het rode limiet (4200) de wagen schakelt netjes bij 4000 a 4050 toeren, zonder teveel drama en extreme belasting dus! In 1de en 2de weet ik dat alles begrensd is, dit voel je ook en vind ik correct en ideaal.
Als je deze wagen meegeeft met iemand die er niet mee gereden heeft voordien, deze merkt helemaal niets van tuning! Dit was mijn grootste vrees, dat ik een massale boost kreeg in een eng toerenbereik, maar het is gewoon overal en liniair qua opbouw.
Voor iedereen een absolute aanrader! Ik ben gelukkig met m'n beslissing en ik kan m'n wagen niet meer anders voorstellen!
(Ik zal morgen eens wat foto's van de doos en de unit trekken enzo...)
Voor mijn type wagen ( Volvo C70 D5 ) sprak men vooral vol lof over Rica en BSR, natuurlijk ook her en der over verschillende kleinere doe het zelf tuners/ondernemingen en de mensen van Ziptuning zijn ook de revue gepasseerd.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor BSR omwille van volgende redenen:
- veel lovende kritieke in verschillende online forums bij verschillende merken ( Volvo, Saab, Pontiac,... )
- doen de programmatie en een stuk research voor Koenigsegg
- zijn in thuisland Zweden een zeer gerenommeerd bedrijf ( Volvo = Zweeds )
- Ik vind het PPC unit een formidabel businessidee en het is ook mooi en degelijk qua apparaat
=> vele andere tuninghuizen ( Rica, Heico,... ) hanteren intussen de PPC onder licentie van BSR
- Moduleerbaarheid = wanneer je standaard wens switch je je software terug en wanneer een update uitgevoerd wordt kan je deze via internet op de unit plaatsen en beschik je dus telkens over de best mogelijke tuning!!!
- Tenslotte de prijs = de Nederlandse verdeler heeft de unit opgestuurd voor de helft die ik in België moest betalen toen ik elders prijs vroeg!!! ( nu dus +- 650.00 euro inclusief verzending = sssshhhhttt ;-) )
De unit werd gisteren per postpakket geleverd door TNT ( Vorige week maandag aangekocht + betaald ), netjes op tijd dus, gezien een overschrijving naar Nederland toch enkele dagen duurt. Alles zit netjes ingepakt en wordt zeer duidelijk gedocumenteerd mits een handleiding in het Nederlands met foto's! De correcte software was reeds in Nederland voorgeprogrammeerd nadat ik mijn VIN nummer doorgegeven had. Ik kon dus meteen aan de slag! :-)
Je sluit de unit aan op je wagen via een bijgeleverd snoer voor de OBD stekker onder je stuur. De unit krijgt dan stroom en begint weer te geven op het display wat je moet doen. Het heeft alles bij mekaar 5 minuten geduurd en de klus was geklaard. Super benieuwd en vol stress de auto gestart en eerst even op ralanti laten draaien, vervolgens voorzichtig gaan rondtoeren.
Ik heb 45min gereden, rustig begonnen en later enkele keren fel doorgetrokken. Deze morgen met een frisse kop en zonder de nodige zenuwen opnieuw rustig aan begonnen en zo door tot felle inhaalacties. Ik kan maar één ding concluderen = WAAROM HEB IK 66000km's ZONDER GEREDEN!!!!!!!!
De volledige krachtopbouw is aangesterkt en prachtig lineair. De motor is stiller (=echt stiller en rustiger) en rustiger tijdens de vermogensafgifte en alles verloopt soepel tot de 4000 toeren. Je geeft gas bij 80 en voor je het weet zit je tegen de 150 a 160 op een verlaten B-weg of tijdens een inhaalmaneuver is het nu lachwekkend qua passage... Vroeger zat het optimale van +-2000 tot 3400, nu van 2000 tot 4000 dus een enorme verbreding qua powerband. En bij kickdown op de autosnelweg komt ie nog niet in de buurt van het rode limiet (4200) de wagen schakelt netjes bij 4000 a 4050 toeren, zonder teveel drama en extreme belasting dus! In 1de en 2de weet ik dat alles begrensd is, dit voel je ook en vind ik correct en ideaal.
Als je deze wagen meegeeft met iemand die er niet mee gereden heeft voordien, deze merkt helemaal niets van tuning! Dit was mijn grootste vrees, dat ik een massale boost kreeg in een eng toerenbereik, maar het is gewoon overal en liniair qua opbouw.
Voor iedereen een absolute aanrader! Ik ben gelukkig met m'n beslissing en ik kan m'n wagen niet meer anders voorstellen!
(Ik zal morgen eens wat foto's van de doos en de unit trekken enzo...)
Comment