Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zip tuning peugeot 207

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zip tuning peugeot 207

Heeft er iemand ervaring met zip tuning, is dit betrouwbaar?

een kennis heeft zen 207 daar laten doen en was er niet content van een standaard mapje erin en hopla gaan met geen dyno runs om verschil te zien
    mijn megane 2 die verkocht is heb ik daar laten doen maar echt laten aanpassen aan deze auto dus geen standaard map en die ging en gaat nog altijd goed maar kzou niet voor een standaard tuning gaan!

Comment

ja een zip tunen kost best geld als je hard wil gaan, vriend van me had er eentje full MHR zoals hij dat altijd mooi kon zeggen... wel niet lang mee gereden...

maar jij bedoelt vast iets anders

Comment

mooie praatjes en daar blijft het bij. koppeling, drukgroep, vliegwiel en turbo stuk na 15.000km zonder er gek mee te rijden. (peugeot 207 1.6HDi 110pk => 133pk (zogezegd), en het koppel lag véél te hoog). Ze kunnen niets op maat aanpassen, alles of niets. Ze kopen maps van een firma uit Duitsland heb ik horen zeggen, weet niet wat er van waar is.
        Ze flikkeren de map erin en de kous is af.
        uiteindelijk zelf via een kameraad via de OBD-stekker de mappen uitgelezen en hij was enkel in 2de en 3de versnelling zwaar aangepast met een enorm hoge inspuiting. niet moeilijk dat dat ding alles kapot trok...
        bruut was het wel maar de fun is er snel vanaf als je de rekening ziet van de herstellingen

één goede raad, ga daar NIET naartoe

in fact, ik vertrouw geen enkele chipper dus ik laat het ook niet meer doen... toch niet als je van plan bent om lang met je auto te rijden.
        als je nog niet genoeg info hebt moet je de zoekfunctie of google gebruiken, je zal zien dat ik niet de enige ben geweest met problemen

als je toch bij je idee blijft, ga dan naar een chipper die je wagen op de rollenbank zet en die de "chip" naar wens kan aanpassen.
        vergeet ook niet de wagen goed warm te rijden alvorens je gas te vloeren en de turbo te laten rusten door motor te laten nadraaien na stevig doorrijden (zou je in fact altijd moeten doen).
        De eerste 200km rustig rijden of je auto gaat in noodloop
        Last edited by ; 05/05/2009, 10:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdevliegher Bekijk Berichten
          Heeft er iemand ervaring met zip tuning, is dit betrouwbaar?
          Neen,
          Zip Tuning is niet betrouwbaar, ga er niet naar heen !

Als je toch wilt chiptunen, ga naar gevestigde waarden zoals HeinzTuning of APEC

Kost wat meer, maar win je gegarandeerd terug inzake betrouwbaarheid

Comment

Working...
          X