Hallo iedereen
mijn vraag is de volgende: M'n pa heeft ongeveer een jaar geleden toen de jaguar XF net uitwas ééntje besteld, weliswaar als diesel (2.7D, de enige beschikbare diesel). Toen was er echter nog totaal geen sprake van een sterkere dieselvariant.
Nu er een 3.0D beschikbaar is, vind ik het enorm jammer dat we nu al met een verouderde motor zitten en ietwat tegevallende prestaties, en dit bij een auto van amper een jaar oud.
Daarom heb ik mn vader voorgesteld om hem te laten chippen (van 207 naar 238 pk) bij ziptuning maar hij is er echt niet voor te vinden omdat hij denkt problemen te krijgen met de motorelektronica. Zou je hem net zoals ik toch aan raden het te doen of bestaat de kans werkelijk dat de elektronica tilt slaat? en is het verschil qua prestaties dan werkelijk zo groot met chiptuning?
Bij voorbaat dank voor reactie
MVG, Benoit
mijn vraag is de volgende: M'n pa heeft ongeveer een jaar geleden toen de jaguar XF net uitwas ééntje besteld, weliswaar als diesel (2.7D, de enige beschikbare diesel). Toen was er echter nog totaal geen sprake van een sterkere dieselvariant.
Nu er een 3.0D beschikbaar is, vind ik het enorm jammer dat we nu al met een verouderde motor zitten en ietwat tegevallende prestaties, en dit bij een auto van amper een jaar oud.
Daarom heb ik mn vader voorgesteld om hem te laten chippen (van 207 naar 238 pk) bij ziptuning maar hij is er echt niet voor te vinden omdat hij denkt problemen te krijgen met de motorelektronica. Zou je hem net zoals ik toch aan raden het te doen of bestaat de kans werkelijk dat de elektronica tilt slaat? en is het verschil qua prestaties dan werkelijk zo groot met chiptuning?
Bij voorbaat dank voor reactie
MVG, Benoit
Comment