Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning Jaguar XF 2.7D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • chiptuning Jaguar XF 2.7D

    Hallo iedereen

    mijn vraag is de volgende: M'n pa heeft ongeveer een jaar geleden toen de jaguar XF net uitwas ééntje besteld, weliswaar als diesel (2.7D, de enige beschikbare diesel). Toen was er echter nog totaal geen sprake van een sterkere dieselvariant.
    Nu er een 3.0D beschikbaar is, vind ik het enorm jammer dat we nu al met een verouderde motor zitten en ietwat tegevallende prestaties, en dit bij een auto van amper een jaar oud.

    Daarom heb ik mn vader voorgesteld om hem te laten chippen (van 207 naar 238 pk) bij ziptuning maar hij is er echt niet voor te vinden omdat hij denkt problemen te krijgen met de motorelektronica. Zou je hem net zoals ik toch aan raden het te doen of bestaat de kans werkelijk dat de elektronica tilt slaat? en is het verschil qua prestaties dan werkelijk zo groot met chiptuning?

    Bij voorbaat dank voor reactie

    MVG, Benoit

  • #2
    als je bij een deftige tuner gaat is er niets aan de hand.

    wel opletten dat je altijd warm rijd want de auto (motor) is niet voorzien voor dit vermogen dus dan ga je met koude motor meer schade aanrichten.

    de koppeling slijt doorgaans ook sneller

    Comment


    • #3
      zeker mee eens vooral het laatste de koppeling slijt enorm rap bij wagens met hoge koppel en dat hij zal slippen is niet uitgesloten

      Comment


      • #4
        Met 30pk en wat koppel extra gaat die koppeling echt niet slippen hoor.
        Gaat het hier trouwens niet over een automaat?
        2002 MX-5 NB 1.6

        2011 Honda PCX

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Met 30pk en wat koppel extra gaat die koppeling echt niet slippen hoor.
          Gaat het hier trouwens niet over een automaat?
          ja, idderdaad. zestrapsautomaat.
          Het koppel stijgt van 435Nm naar 500Nm

          Comment


          • #6
            Dit is dezelfde motor als in de RR Sport en in de Discovery (weliswaar met slechts 190pk)en daar kun je die zelfs al van bij de dealer laten chippen (wat trouwens heel regelmatig gebeurt heb ik me laten vertellen want anders zijn die dingen écht wel traag).
            Of je bij Zip moet gaan laat ik in het midden.

            edit: Er is hier ook iemand op het forum met een gechipte 2.7d als ik me niet vergis
            Last edited by ; 13/05/2009, 23:08.

            Comment


            • #7
              Ten eerste is de 2.7 nog steeds geen verouderde motor en ten tweede zie ik het nut van chiptuning niet als uw vader content is met de huidige prestaties.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Ten eerste is de 2.7 nog steeds geen verouderde motor en ten tweede zie ik het nut van chiptuning niet als uw vader content is met de huidige prestaties.
                En laat ons eerlijk zijn, 207 Pk en 435 NM is nu niet echt traag te noemen.

                Comment


                • #9
                  Ik zou d'r ieg al héél content mee zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                    En laat ons eerlijk zijn, 207 Pk en 435 NM is nu niet echt traag te noemen.
                    Neenee, traag is em zeker niet, maar de motor is enorm zacht en stil, en eerder afgesteld op comfor dan op sportiviteit. Het gaat hem juist om dat tikkeltje aggressiviteit en vinnigheid.. en dat mist hij wel..

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Roussel Bekijk Berichten
                      Neenee, traag is em zeker niet, maar de motor is enorm zacht en stil, en eerder afgesteld op comfor dan op sportiviteit. Het gaat hem juist om dat tikkeltje aggressiviteit en vinnigheid.. en dat mist hij wel..
                      Dan had hij een andere wagen moeten kopen

                      Comment


                      • #12
                        Die motor zal je nooit agressief kunnen maken. Dat hangt van veel meer af dan van de cijfers. De nieuwe 3.0 V6 Biturbo diesel van Jaguar is een dijk van een motor met een vrachtwagenkoppel en ie rijdt minder agressief als Golf TDI met een derde pk. De charme van een Jaguar is juist het comfort en de schitterende bijna gevoelloze manier waarop heel veel kracht op de weg gezet wordt. Dat is het doel van dergelijke wagens. Een XF is een wagen om kilometers te vreten,niet om stoplichtsprintjes mee te maken.
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • #13
                          Iemand die zelf nog niet met de auto mag rijden en die zijn vader vraagt om diens auto te chippen. Is dat niet een beetje erover?

                          Comment


                          • #14
                            Toen ik nog niet met de wagen mocht rijden had ik het ook niet anders gewild. Als jonge auto fanaat is zoiets altijd indrukwekkend.

                            Jaguar is op het gebied van motoren tijdig uitbrengen een ramp. Hun 3.0D voor de XF komt telaat net zoals de nieuwe 5.0 V8. Bij hun X-type wisten ze ook al niets over de 2.2D toen ze de 2.0D voorstelden. Frustrerend als je dan één van de vroege klanten bent en je eigenlijk liever iets zwaarders wil.

                            Heb echter ook al een aantal maal met de 2.7D gereden, en je merkt duidelijk dat de motor meer aan kan. Hij voelt idd wat underpowered. Een XF is een zeer comfortabele wagen. Maar een Jag mag ook wel wat power hebben. Dit mis je echter wel met de standaard 2.7D. Het is meer dan genoeg om vlot mee te rijden, maar net niet genoeg voor een Jag...

                            Zo'n motor kan moeiteloos overweg met een chipbeurtje. Ik raad je wel aan een fatsoenlijke chipper te zoeken. Heinz of iets dergelijks.
                            Last edited by ; 27/05/2009, 00:33.

                            Comment


                            • #15
                              Tja, als ge toch gaat chippen misschien eerst eens bij Arden informeren. Die doen al 30j aan Jaguartuning.

                              Comment

                              Working...
                              X